Pagina 2 van 11

Geplaatst: 12 aug 2009, 14:54
door Monky
Ik kan enkel zeggen dat hij mooi in orde staat zo te zien!
En dat hij wel deftig zal rijden! tenzij er veel fouten zijn binnenin of als hij slecht afgesteld is!

De tank en kapjes zien er ook mooi uit enkel die velgen vindt ik maar niets :) maar dat is smaak natuurlijk

Mijn fs1 is standaard(in de mate van), zit voorlopig zelfs kleinere carbu in maar rijdt 65 (50cc)

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:04
door Kevin_91
Triforce schreef:
Kevin_91 schreef:hij vindt het sowieso al niet zo leuk dat ik voor een nieuwe brommer aan het kijken ben, aangezien dit nummer 5 wordt in exact 2 jaar.

dat is toch niet zo heel extreem :?

maar goed: had er nog iemand naar die advertentie gekeken die ik plaatste? Is het wat denken jullie?


Het is zowiezo een goede brommer zoals hij er zo uit ziet.
Stervelgen met je wel even mee oppassen want die kunnen een slag hebben als de eigenaar te veel stoeprandjes op en af heeft gereden.
Een voordeel is dat hij een schijfrem heeft.
Maar jij moet verder beoordelen als jij hem wel wilt hebben, en het beste is natuurlijk om hem van dichtbij te zien zodat je echt goed kan inspecteren.

goed dat je dat zegt van die stervelgen! Bij spaakvelgjes zou ik het wel gecontroleerd hebben maar bij stervelgen niet.
schijfrem lijkt mij inderdaad ook erg prettig.

@monky: tja die velgen zijn smaakgevoelig he. Ik ben meestal ook meer van de spaakvelgen maar onder deze brommer vind ik die rode stervelgen wel mooi staan :)

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:17
door Jeti
drummer schreef:Misschien dat iemand die een Zundapp én een Fs1 heeft nog wat meer kan vertellen over de verschillen?

Ik voel me aangesproken ;)
Alhoewel ik dus geen FS1 heb :P
Maar hou altijd wel de vorderingen/prijzen etc in de gaten, van beide merken. Gewoon uit interesse.

In 2001 heb ik mijn Zundapp gekocht. Ik wilde een goede, degelijke, stoere schakelbrommer als 16-jarig meisje. En die heb ik gevonden hoor.
In die 8 jaar heb ik nauwelijks onderhoud gehad. Ding doet het altijd!
Ik moet erbij zeggen dat ik niet dagelijks ermee rij.
Zundapps zijn tegenwoordig ook nog betaalbaar te vinden op sites als marktplaats. Laatst stond er een Famel in redelijke staat te koop voor 350 euro, met kenteken. Vooral de laatste modellen zijn goedkoper. Voor 500 moet je wel iets kunnen vinden met kenteen. Eventueel met wat spuitwerk.
Uiteraard zijn de specials niet te betalen, maar dat is met elk merk zo.
Enige minpunt van Zundapp is inderdaad dat de onderdelen wat duurder zijn. Maar ook hiervan zijn tegenwoordig goede imitaties te verkrijgen.
Ik heb nu een 50cc breitwand-imi erop liggen met een 15mm en hij rijdt met gemak 75. Zou nog sneller kunnen, ook met 50cc, maar dat wil ik niet.

Je had het in je post over een blokje reviseren, maar dit is niet zomaar gedaan hoor. Dit vraagt veel kennis en een paar honderd euro (400 met geluk).

Wat betreft Yamaha:
Sinds 1,5 jaar geleden bezit ik ook Yamaha. Die heeft me eigenlijk tot nu toe alleen maar in de steek gelaten. De ontsteking is erg instabiel.

Het schakelen:
Een Yamaha heeft een klik-bak, een zundapp werkt met een trekspie. Bij Yamaha kun je klak-klak-klak schakelen. Bij een Zundapp moet je hem er echt inleggen.
Of het nou fijner is? Het is maar wat je gewend bent.

Qua sleutelen schijnt Yamaha wel makkelijker te zijn. Maar ja, dat is ook maar hoe handig je bent en wat je bent gewend.

Tsjah. Verder gewoon de + en - afwegen.
Ik denk dat je met beide heel veel plezier kunt beleven.

Oh ja, wat misschien wel een punt is om mee te nemen in je overweging is de doelgroep (maar dat hangt ook van jouw doel af).
Bij de Yamaha-mensen (vooral op dit forum) zitten veel jonge jongens. Gezellig, open, etc.
Ik vind het Zundapp-volk wat stugger. Dit merk je ook tijdens tourritten. Over het algemeen kom je hier ook 50+ mannen tegen. En natuurlijk ook wat <25 jongens.

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:25
door Kevin_91
zo hee :D
daar heb ik wat aan :!:

ik heb wel een aardig budget voor de brommer. Ik weet dat een gereviseerd zundapp blokje veel geld kost, maar daar krijg je dus ook veel voor terug.
van het Zundapp-volk ben ik op de hoogte ja :P Ben bij het stieltjesplein op koninginnedag wezen kijken en daar heb ik precies ervaren wat jij nu zegt. Verder hecht ik daar niet zo heel veel waarde aan hoor, de brommer is uiteindelijk toch van mij natuurlijk :wink:

Maar over die instabiele ontsteking; is dat een bekend Yamaha probleem? Komt dit ook bij FS1's voor of is het een kwestie van "als het eenmaal goed is, blijft het goed"

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:26
door Yamaha rd50m
utieindelijk moet je bij die ontsteking ook wat geluk hebben, normaal als ze goed staat heb je er weinig last van, ik heb in men laatste 2000 km niets meer aan men ontsteking gedaan en dat staat allemaal nog zoals het hoort...

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:29
door drummer
Ik heb er ook nog niet veel van gehoord hier, dat 't een erg probleem was. (Nou zit ik hier ook nog niet zo lang, maar toch)

Verder is het bij het kiezen belangrijk wat er in je omgeving speelt. Heb je veel kenissen met een Zundapp, is 't soms handiger om een Zundapp te nemen..

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:31
door Yamaha rd50m
drummer schreef:Ik heb er ook nog niet veel van gehoord hier, dat 't een erg probleem was. (Nou zit ik hier ook nog niet zo lang, maar toch)

Verder is het bij het kiezen belangrijk wat er in je omgeving speelt. Heb je veel kenissen met een Zundapp, is 't soms handiger om een Zundapp te nemen..


dan zou ik juist een yamaha nemen, niet altijd met den hoop meedoen :P

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:32
door Jeti
drummer schreef:Verder is het bij het kiezen belangrijk wat er in je omgeving speelt. Heb je veel kenissen met een Zundapp, is 't soms handiger om een Zundapp te nemen..

Nou ja, persoonlijk zou ik daar echt schijt aan hebben..
Alhoewel het bij Yamaha-mensen minder uitmaakt om daar met je Zundapp tussen te staan dan met je Yamaha tussen Zundapp.. (is mijn ervaring..)
Maar ja, ik heb zelfs met mijn Zundapp een Honda-4-takt-rit meegereden ;)

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:32
door drummer
Da's waar maar als je net begint en er is iets goed mis met je brommer, zou ik liever met een dapp naar een dapper gaan dan met een yamaha :P

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:32
door Kevin_91
ja dat is ook een beetje mijn idee :P
plus wat ik erg mooi vind van de FS1'tjes: voor een mooie FS1 hoef je over het algemeen geen 1700 euro neer te leggen, zoals je dat wel moet voor een mooie Zundapp :?

@drummer: jij woont in ieder geval in de buurt :P Heb jij toevallig een rode? Zie de laatste tijd in Oud-Beijerland wel eens een rode fs1 met spaakvelgjes rijden namelijk :)

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:33
door drummer
Met welke Kevin heb ik hier te maken?
Ik heb een rode ja en ben vaak in OBl

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:36
door Jeti
Kevin_91 schreef:zo hee :D
daar heb ik wat aan :!:

ik heb wel een aardig budget voor de brommer. Ik weet dat een gereviseerd zundapp blokje veel geld kost, maar daar krijg je dus ook veel voor terug.
van het Zundapp-volk ben ik op de hoogte ja :P Ben bij het stieltjesplein op koninginnedag wezen kijken en daar heb ik precies ervaren wat jij nu zegt. Verder hecht ik daar niet zo heel veel waarde aan hoor, de brommer is uiteindelijk toch van mij natuurlijk :wink:

Maar over die instabiele ontsteking; is dat een bekend Yamaha probleem? Komt dit ook bij FS1's voor of is het een kwestie van "als het eenmaal goed is, blijft het goed"

Ik weet niet of die ontsteking een bekend probleem is. Ben er laatst achter gekomen dat ik nèt weer een ander soort ontsteking heb (niet-standaard). Dus daar ligt ook een deel van de oorzaak.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Zundapp een bewuste keus was. Ik ben pas met Yamaha begonnen toen een vriend van mij zei dat hij dat ding nutteloos in een schuur had staan en of ik hem niet wilde. Tsjah, dat kon ik niet laten.

Als je budget hebt, zou ik denk ik voor een Zundapp gaan.. :oops:

En, weet je wat het is:
Voor beide geldt, ze houden hun waarde! Sterker nog: ze worden beide alleen maar meer waard!
Dus als het niet bevalt, kun je hem altijd nog ruilen voor het andere merk ;)

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:38
door Jeti
Kevin_91 schreef:ja dat is ook een beetje mijn idee :P
plus wat ik erg mooi vind van de FS1'tjes: voor een mooie FS1 hoef je over het algemeen geen 1700 euro neer te leggen, zoals je dat wel moet voor een mooie Zundapp :?

Of je kiest een iets-minder-mooie zundapp voor 700 en maakt hem zelf mooi 8)

Maar ja, het is ook maar hoe origineel je hem wilt houden of maken.. Of dat het vooral functioneel moet zijn.

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:41
door Kevin_91
het is eigenlijk de bedoeling dat er nu lekker gereden gaat worden ;)
heb wel een hele mooie zundapp 517 op het oog maar die moet 1000 euro kosten, moet nog gekeurd worden (niet echt een probleem, maar wel gedoe) en hij gaat nu 50 :P dus die moet nog flink opgevoerd worden en dat kost ook weer geld. Voor je het weet zit je op 2000 euro en dat gaat me toch een beetje te ver.
Daarom hoop ik dat de eigenaar van die witte FS1 met een leuke vraagprijs komt en dat de setup me aanstaat, dan hoef ik zelf niet veel meer te sleutelen.

natuurlijk heb je wel onderhoud enzo, dat doe ik allemaal zelf wel. Maar ik wil voor deze keer (na 4 wrakken te hebben gehad) eens een brommer die het gewoon doet zonder problemen :P

Geplaatst: 12 aug 2009, 15:43
door Yamaha rd50m
welke brommers heb je dan gehad?


rd's zijn trouwens wel de geweldigste brommers van allemaal 8) :D