Pagina 2 van 3
Geplaatst: 17 jun 2009, 22:31
door geeltje
Binnenkort maar es mijn originele imi uit de jaren 70 maar goed ontkolen,,, daar zat wel de echte fs1 geluid in,,, en kwamen vanmiddag brokken van 2 bij 1/2 cm. dik uit.
Hoe kan ik het beste ontkolen

met caustic soda (gootsteenontstopper)
Geplaatst: 17 jun 2009, 23:09
door GoM!cky
Ik begrijp niet dat u niet tevreden bent over de LUHAC snelle lage uitlaat...
Ik zal morgen proberen een filmpje te posten van mijn FS1 en dan heeft u een gedacht hoe deze bij mij draait en presteert trouwens!
Ik ben er zeer tevreden over... hij klinkt lekker brut en qua prestaties verre van slecht
PS: Ontkolen doe je het best met pure benzine, wel oppassen uiteraard!!
Geplaatst: 17 jun 2009, 23:15
door Aad
GoM!cky schreef:Ik begrijp niet dat u niet tevreden bent over de LUHAC snelle lage uitlaat...
Ik zal morgen proberen een filmpje te posten van mijn FS1 en dan heeft u een gedacht hoe deze bij mij draait en presteert trouwens!
Ik ben er zeer tevreden over... hij klinkt lekker brut en qua prestaties verre van slecht
PS: Ontkolen doe je het best met pure benzine, wel oppassen uiteraard!!
Inderdaad, ik snap ook niet wat er mis met die dingen is. Rijden prima!
Geplaatst: 18 jun 2009, 13:30
door koppel
zo'n LUHAC is ongeveer de beste immi pijp voor een fs1, nette rechte naad, goed chroom, perfect remake van een ori snelle (yamaha heeft ook deze pijp met schuine achterkant ori gemaakt), mooi geluid en prima prestaties.
zelf heb ik er ook nog een met een rechte achterkant, italiaans fabrikaat en een wat zwaarder geluid.
als ze scheuren ligt dat aan de montage....................je moet 'm spanningsvrij monteren en op beide punten vastzetten.
Geplaatst: 18 jun 2009, 14:56
door Andries
gewoon de demper eruit halen dan klinkt ie wel fijn
bij mij gingen de prestaties er trouwens niet zo heel erg op achteruit
Geplaatst: 18 jun 2009, 16:04
door GoM!cky
Hier een eerste filmpje "koude start"
http://www.youtube.com/watch?v=nyPJfPeieVM
Zometeen nog een kleiner filmpje wanneer hij wat warm gedraaid is
Cheeeerss

Geplaatst: 18 jun 2009, 16:08
door Tombo
koppel schreef:zo'n LUHAC is ongeveer de beste immi pijp voor een fs1, nette rechte naad, goed chroom, perfect remake van een ori snelle (yamaha heeft ook deze pijp met schuine achterkant ori gemaakt), mooi geluid en prima prestaties.
zelf heb ik er ook nog een met een rechte achterkant, italiaans fabrikaat en een wat zwaarder geluid.
als ze scheuren ligt dat aan de montage....................je moet 'm spanningsvrij monteren en op beide punten vastzetten.
Nou, sommige uitlaten krijg je never nooit niet spanningsvrij gemonteerd

Soms zit dat draadeindje waar je uitlaatsteun aan komt echt helemaal niet in de buurt van je steun.
Geplaatst: 18 jun 2009, 16:19
door GoM!cky
Hier het 2e filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=VLQx2_7U9LA
Dus geeltje, ik rij al meer dan 1000 km met die LUHAC uitlaat die je hier ziet
En presteren doet hij ook, daar moet je niet aan twijfelen!
Cheeerss,
Micky
Geplaatst: 18 jun 2009, 19:18
door geeltje
Dat ie niet goed loopt ligt niet helemaal aan de luhac uitlaat,,, vanmiddag weer de oude imi erop gezet en liep beter op maar nog niet naar mijn zin,,,
De mijne maakt ook die geluid met de luhac,,, vind ik dus niet mooi klinken,,, met de andere maakt die weer een echte fs1 geluid ,,, zal morgen een filmpje ervan maken, je zult horen dat het veel mooiere fs1 geluid is.
Geplaatst: 18 jun 2009, 21:25
door GoM!cky
geeltje schreef:Dat ie niet goed loopt ligt niet helemaal aan de luhac uitlaat,,, vanmiddag weer de oude imi erop gezet en liep beter op maar nog niet naar mijn zin,,,
De mijne maakt ook die geluid met de luhac,,, vind ik dus niet mooi klinken,,, met de andere maakt die weer een echte fs1 geluid ,,, zal morgen een filmpje ervan maken, je zult horen dat het veel mooiere fs1 geluid is.
Ik heb hier een originele snelle lage uitlaat liggen, dus die ken ik...en het verschil in geluid is zeer gering hoor...
Geplaatst: 19 jun 2009, 22:30
door geeltje
Zo klinkt de mijne, vind het anders klinken dan de luhac.
http://www.youtube.com/watch?v=Xjah-2ZPqxU
Geplaatst: 20 jun 2009, 02:15
door mpro09
dat is wel gewoon het fs1 geluid
echt een mooi ding, ik zou er alleeen een andere spiegel opzetten

Geplaatst: 14 aug 2009, 00:17
door niels16
over het spanningsvrij op hangen van fs1 uitlaten
speling op de achterbrug is vaak een boosdoener

hoorde ik

Geplaatst: 14 aug 2009, 00:44
door YamaSam
niels16 schreef:over het spanningsvrij op hangen van fs1 uitlaten
speling op de achterbrug is vaak een boosdoener

hoorde ik

wat heeft de achterbrug met de uitlaat te maken?

Geplaatst: 14 aug 2009, 12:45
door Roberto.B
als de achterbrug speling heeft kan het stukje wat de flens houdt bij het cilinder,een stukje van de uitlaat afbreken,met als gevolg, meer geluid