Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16 jun 2009, 15:47
door Tombo
YamaSam schreef:als je 90 wil halen, moet je op de berekening toch zeker 95 hebben staan hoor,
de setup die mijn 2RU over de honderd kreeg, was theoretisch 115 met 11.000 toeren geloof ik

Ja, er kan natuurlijk variatie zitten de omtrek van het achterwiel (afhankelijk van bandenspanning, hoogte band etc) :P

GoM!cky schreef:
Tombo schreef:Haha ik was net exact met zo'n zelfde reply bezig :lol: Great minds think alike :P
Met de delingen van de vertandingen zie je pas echt het verschil goed.
Als je het dan nog eens vergelijkt in de Excel sheet die hier ook op het forum maakt.
BV als je 10.000 rpm draait (stel dat je het haalt, weet niet of dat lukt met een FS1 pijp), dan zou je met 14/44 90,5 km/h halen, en met 14/39 102,1 km/h. Voor die 11 km/h meer kan het best zijn dat je een PK of 3, 4 extra nodig hebt!


Awel das een mooie! Kan je me de link eens geven van die excel pagina Tombo?

Ja ik haalde 85 zuiver met de 14-44 en de gewone snelle pijp dus iets minder dan die 10 000 toeren, en wat zou dit dan geven ams we pakken 8000 toeren en 13-39 ???

Zie hierboven, de sheet is niet exact, maar geeft wel een mooie schatting van het aantal toeren.
Sheet staat hier:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=219

Geplaatst: 16 jun 2009, 15:54
door YamaSam
met 8000 toeren geraak je waarschijnlijk niet door je versnellingen :?

Geplaatst: 16 jun 2009, 15:55
door GoM!cky
Tombo schreef:
YamaSam schreef:als je 90 wil halen, moet je op de berekening toch zeker 95 hebben staan hoor,
de setup die mijn 2RU over de honderd kreeg, was theoretisch 115 met 11.000 toeren geloof ik

Ja, er kan natuurlijk variatie zitten de omtrek van het achterwiel (afhankelijk van bandenspanning, hoogte band etc) :P

GoM!cky schreef:
Tombo schreef:Haha ik was net exact met zo'n zelfde reply bezig :lol: Great minds think alike :P
Met de delingen van de vertandingen zie je pas echt het verschil goed.
Als je het dan nog eens vergelijkt in de Excel sheet die hier ook op het forum maakt.
BV als je 10.000 rpm draait (stel dat je het haalt, weet niet of dat lukt met een FS1 pijp), dan zou je met 14/44 90,5 km/h halen, en met 14/39 102,1 km/h. Voor die 11 km/h meer kan het best zijn dat je een PK of 3, 4 extra nodig hebt!


Awel das een mooie! Kan je me de link eens geven van die excel pagina Tombo?

Ja ik haalde 85 zuiver met de 14-44 en de gewone snelle pijp dus iets minder dan die 10 000 toeren, en wat zou dit dan geven ams we pakken 8000 toeren en 13-39 ???

Zie hierboven, de sheet is niet exact, maar geeft wel een mooie schatting van het aantal toeren.
Sheet staat hier:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=219


Bedankt Tomb!

Ik weet dat het niet helemaal 100 % zal uitkomen maar als ik zo wat speel met de getallen dan moet die 90 km/u toch haalbaar zijn met 13 - 39

10 000 toeren/min is dat haalbaar met gewone contactpuntjes? :D
Ik ben echt benieuwd!

Geplaatst: 16 jun 2009, 15:58
door YamaSam
ja hoor, als ze nog ietwat treffelijk zijn haal je dat wel (mits de ontsteking ook juist staat natuurlijk)

Geplaatst: 16 jun 2009, 16:05
door GoM!cky
YamaSam schreef:ja hoor, als ze nog ietwat treffelijk zijn haal je dat wel (mits de ontsteking ook juist staat natuurlijk)


:D Ontsteking is prima afgesteld en puntjes zijn nog heel goed, dus afwachten tot ik een 13 derop leg sè!!!

Volgende week moet die erop liggen en dan testen hè manne!

Geplaatst: 16 jun 2009, 16:14
door YamaSam
:cheers:

Geplaatst: 16 jun 2009, 16:18
door GoM!cky
YamaSam schreef::cheers:


Schol en merciej!!

:bounce: :cheers: :clap:

Geplaatst: 16 jun 2009, 18:16
door Triforce
ik zou zowiezo voor een andere uitlaat gaan want een fs1 pijpje heeft teveel tegendruk, een homoet zal denk ik al beter zijn en voor de ori look fs50 dan maar dat is ook aardig prijzig, of een zelfmaak uitlaat natuurlijk

Geplaatst: 18 jun 2009, 14:58
door GoM!cky
Zo beste mensen,

Gisteren voorste tandwiel verandert naar 13 ( en 39 vanachter) en dan een B8 erin gestopt.

Ben een eindje gaan rijden, rijdt nu helemaal anders dan met die 14-39 verhouding :D

Hij trekt lekker door maar moet hem wel goed in toeren houden zoals YamaSam al aanhaalde...

In 3e versnelling 65 km/u en dan in 4e gaat hij goed naar de 75 km/u en dan zéér moeizaam naar 80 km/u.

Daarna bougie gecontroleerd en die was toch wat aan de donkerbruine kant.

Ik moet wel zeggen een totaal andere ervaring van rijden als toen ik 14-44 erop had liggen...

Ervoor reed ik vrij vlot naar de 85 km/u en nu met deze vertanding gaat dit toch niet meer, hoewel het nu ook plezant rijden is, maar ik moet veel langer in versnelling blijven optrekken.

Bij mijn volgend project ga ik eens 14-41 proberen, ik denk dat dit wel een leuke verhouding is...

Als jullie nog ervaringen of tips hebben dan hoor ik dat graag!

Cheeerss :wink:

Geplaatst: 18 jun 2009, 17:19
door wiebo
13/39 is nagenoeg hetzelfde als 14/41, niet helemaal want dan zou je 14/42 moeten hebben. Verschil zal dus niet groot zijn.

Geplaatst: 18 jun 2009, 17:45
door YamaSam
elke blok presteert anders, best vertrekken van de cilinder, en hoogte van de uitlaatpoort...

tandwielen en sproeiers zijn de laatste punten...

Geplaatst: 18 jun 2009, 21:31
door GoM!cky
wiebo schreef:13/39 is nagenoeg hetzelfde als 14/41, niet helemaal want dan zou je 14/42 moeten hebben. Verschil zal dus niet groot zijn.


Ben ik het niet helemaal mee eens sorry...

Zoals je zelf corrigeert, 14-41 gaat helemaal niet zoals 14-42 reageren, daar ben ik wel héél zeker van!

Het is echt merkwaardig wat een tandwielverhouding op minieme verandering reageert, daar ben ik nu wel achtergekomen.

Ik ben er zeker van dat ik op mijne 73-er het beste resultaat ga hebben met 14 vooraan en 41 achter.

@YamaSam: uiteraard eerst van cilinder en timing uitgaan daar hebt ge gelijk in!

Eerst zal ik toch zo ff rijden blijven met 13-39, dus ik geef mijn fizzy de tijd om wat te aclimatiseren :wink: hehheheh

Cheeersss