Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02 jun 2009, 08:11
door Laars
Mannen,
Ik zou graag een passende oplossing willen. :wink:

Er is voorlopig alleen maar een hoop tegenstellingen.
HELP!!!!! :(

Geplaatst: 02 jun 2009, 10:54
door Twowheeler
Bij mijn vaders flandria zijn de remsegmenten afgedraaid, toen was het over.

Geplaatst: 02 jun 2009, 14:30
door Riemer
met een krijtje je remblokken helemaal wit maken van boven.
Dan het wiel erin, rondraaien, en een paar keer remmen.
Als je alles weer loshaalt dan kun je zien waar je remschoenen je trommel raken.
Waar nog kalk zit, niet aankomen, waar geen kalk meer zit moet je afschuren.
Dit moet je een paar keer herhalen totdat je remschoenen redelijk aansluiten op je trommel
Waarschijnlijk is het dan klaar.

Geplaatst: 02 jun 2009, 16:08
door Laars
Riemer schreef:met een krijtje je remblokken helemaal wit maken van boven.
Dan het wiel erin, rondraaien, en een paar keer remmen.
Als je alles weer loshaalt dan kun je zien waar je remschoenen je trommel raken.
Waar nog kalk zit, niet aankomen, waar geen kalk meer zit moet je afschuren.
Dit moet je een paar keer herhalen totdat je remschoenen redelijk aansluiten op je trommel
Waarschijnlijk is het dan klaar.


Goeie tip Riemer
Zeker in combinatie met de andere tips.

Geplaatst: 02 jun 2009, 20:20
door FS1SE
lijkt me niet nodig dat krijtje dat wat bij het remmen donker word moet weg
en vergeet niet de scherperanden een schuinkantje te vijlen
passen ze beter als de trommel al wat meer is ingesleten

Geplaatst: 03 jun 2009, 11:46
door Riemer
FS1SE schreef:lijkt me niet nodig dat krijtje dat wat bij het remmen donker word moet weg
en vergeet niet de scherperanden een schuinkantje te vijlen
passen ze beter als de trommel al wat meer is ingesleten


met een krijtje hoef je niet te gaan rijden, dat kun je binnen 5 minuten nog eens herhalen.
kijken waar het donker wordt duurt wat langer.

Geplaatst: 03 jun 2009, 14:15
door Laars
Ik snap nog steeds niet waar je nou precies het kopervet moet smeren bij een trommelrem.
Wat bedoelt men met achter de segmenten. :?

Geplaatst: 03 jun 2009, 15:58
door Twowheeler
Je moet geen kopervet smeren!!
Achter de segmenten is dus naast de voering(van de zijkant bekeken).
Heb je geen draaibank tot je beschikking?

Geplaatst: 03 jun 2009, 17:05
door FS1SE
je kunt er wel een hele emmel koper vet aan smeren bij de schanier punten
hete piepen komt van de voering tegen de trommel zoalng dat niet verander blijft die piepen

Geplaatst: 03 jun 2009, 18:23
door Laars
Dus.........Schuren?!

Geplaatst: 03 jun 2009, 19:48
door Twowheeler
of afdraaien, of met krijt, of remmen en rijden......

Geplaatst: 03 jun 2009, 21:02
door Laars
Ok
Thnxzz mannen.
Ik ga eens kijken hoe de schuurvlakken eruit zien en evt afschuren en zal met het plaatsen de rem intrappen zodat de segmenten zich centreren
En evt een beetje vet op de draaidelen.
:bow::bow::bow:

Geplaatst: 07 jun 2009, 14:53
door Laars
Nog steeds k..
Heb de vlakke , spiegelende vlakken weg geschuurd.
Kopervet op de scharnierpunten gedaan.
Trommel gereinigd.
Voor dat de achteras werdt aangetrokken de remmen remmend gecentreerd.

na 500 m rijden PIEIEIEIEPPPPPP!!!!!!

Heb nu maar orri blokken besteld bij JMPB
Ben het zat en hoop maar dat dit de oplossig is.

Geplaatst: 07 jun 2009, 21:19
door ginofs1
mijn nieuwe achter remschoenen hebben ook wel de eerste 250 km vreselijk gepiept.
het gaat dan wel van zelf over.
dus ga er een tijd mee rijden