Pagina 2 van 4
Geplaatst: 23 mei 2009, 18:58
door Louistje
Van de zuiger, want daar zit echt een diepe holte in.
Geplaatst: 23 mei 2009, 19:45
door Twowheeler
Ik denk niet dat het verstandig is dat je die zuiger nog gebruikt.
Geplaatst: 25 mei 2009, 20:24
door maniac on wheels
je had eigenlijk van die cilinder moeten afblijven en hem laten honen. Kost vijf euro en is zo gebeurd, nu heb je misschien een kuiltje geschuurd. ik kan me inbeelden dat dat niet zo gunstig is voor je zuigerveertjes. Als je die cilinder nog wilt gebruiken zou ik wel even voor een nieuwe piston gaan, zuigerveertjes apart zijn sowieso al moeilijk te vinden... teveel geld zou ik er ook niet aan geven zo een imi cilinder kost maar dertig euro. met een beetje gepruts valt daar wel iets van te maken
Geplaatst: 25 mei 2009, 20:26
door maniac on wheels
en heel belangrijk vergeet niet de oorzaak van je vastloper te vinden anders zal het niet lang duren...olieverhouding OK? sproeiermaat OK?
Geplaatst: 25 mei 2009, 23:04
door gert
zijn de 50 cc cilinders van jmpb van goeie kwaliteit als je totaal niet wilt opvoeren?
Geplaatst: 25 mei 2009, 23:18
door Louistje
Heren ik weet zeker dat ik geen kuiltje in de cilinderwand heb geschuurd.
Ik kan het bijna geen schuren noemen, zo zacht schuurpapier! En het was nat schuurpapier, dat geeft al zo'n "polijstende" werking.
De schade valt echt allemaal mee, omdat ik volgens mij optijd de koppeling introk, hij viel toen meteen uit. En ben dus terug gelopen. Onderweg kon ik al voelen aan de kickstarter dat de zuiger vast zat. Ook was de zuiger helemaal niet zo erg beschadigd. Als ik van die foto's op internet ziet lijkt het mij allemaal nog mee te vallen!
Ik probeer het gewoon nog een keer zo, mocht hij weer kuren krijgen dan haal ik er gewoon een nieuwe cilinder bij
Ik denk dat het gewoon komt door die 70 km/h die ik continu reed, hierdoor is hij gewoon te warm geworden. Ook reed ik met vers gemengde benzine (goed geschud ook!) dus daar kan het niet aanliggen, verhouding was 1:35. Bougie keurig koffiebruin.
Ik rijd al tijden zo rond en er mij nog nooit iets opgevallen. Verder is alles gewoon perfect.
Op de dag dat het gebeurde was het ook al erg warm, zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Geplaatst: 25 mei 2009, 23:35
door paull
Ik denk niet dat je een kuil schuurd in een cylinder

verder zijn zuigerveertjes heel makkelijk te krijgen....Ik denk dat je het idd best gewoon kan proberen voordat je alles gaan aanschaffen.
Geplaatst: 26 mei 2009, 09:31
door Twowheeler
Je kan het altijd proberen
Maar meestal duurt het niet lang voordat een vastgelopen zuiger weer vastloopt.
Geplaatst: 26 mei 2009, 11:07
door Riemer
Twowheeler schreef:Je kan het altijd proberen
Maar meestal duurt het niet lang voordat een vastgelopen zuiger weer vastloopt.
ben ik het niet mee eens, mijn cilinder was ooit eens warmgelopen (zit een groot verschil tussen warmlopen en vastlopen naar mijn idee) door een rekenfout bij het mengen van de benzine.
Daarna de cilinder geschuurd, ook de zuiger bijgeholpen. alles er weer in. liep als vanouds en is nooit weer vast of warm gelopen. liep lekker 90 op de teller.
dus als je het goed bijwerkt en je afstelling verder goed is, is er zeker wel mee door te rijden.
Geplaatst: 26 mei 2009, 13:03
door Louistje
Ja dat bedoel ik, zo heb ik het hier nu ook. Eerst ging de zuiger echt met moeite door de cilinder. Nu alles netjes geschuurd te hebben gaat het heel mooi erdoor heen. Ik heb dus zo'n idee dat als ik er nieuwe zuigerveren bij haal dat ik gewoon weer kan rijden. Ik houd mijn snelheid wel in de gaten!
Moet je nieuwe zuigerveren ook inrijden?
Geplaatst: 26 mei 2009, 13:15
door paull
Louistje schreef:Ja dat bedoel ik, zo heb ik het hier nu ook. Eerst ging de zuiger echt met moeite door de cilinder. Nu alles netjes geschuurd te hebben gaat het heel mooi erdoor heen. Ik heb dus zo'n idee dat als ik er nieuwe zuigerveren bij haal dat ik gewoon weer kan rijden. Ik houd mijn snelheid wel in de gaten!
Moet je nieuwe zuigerveren ook inrijden?
Met nieuwezuigerveertjes moet je net ff iets meer smeren 50 km ofzo, en wat rustiger rijden...optijd schakel enzo
Geplaatst: 26 mei 2009, 16:19
door Louistje
Oke

Geplaatst: 26 mei 2009, 16:21
door YamaSam
gewoon niet te hard laten 'werken'
en vergeet je segmentkoppen niet na te kijken voor je ze op je piston steekt
(opening tussen de koppen als ie in de cilinder zit)
Geplaatst: 26 mei 2009, 16:42
door Louistje
Sorry, maar wat zijn segmentkoppen? die gaatjes waar je zuigerveer "omheen" valt?
Geplaatst: 26 mei 2009, 16:51
door Tombo
De speling tussen de uiteinde's van je zuigerveren, als ze in je cilinder zitten
