Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13 apr 2009, 19:52
door YamaSam
ja ok, het kan erger :)

al je mengsel moet wel nog door de piston

Geplaatst: 13 apr 2009, 20:26
door wiebo
Yamaha rd50m schreef:
mpro09 schreef:fs1 is makkelijker en meer onderdelen voor te vinden.
en fs1's zijn gewoon superieur :lol:


weihweihweih :D

rd's zijn gewoon veel prachtiger!!! :D

Mijn idee!

Geplaatst: 16 apr 2009, 23:18
door Daan1990
Fs1 is gewoon mooier maar wel kleiner. En rd heeft vierkante tank...:P En over betrouwbaarheid, mijn fs1 startte altijd in de winter, heb nog nooit langs de kant gestaan, liep zelfs nog na 4 warmlopers (eerste rit zonder 2taktolie :oops: ), liep zelfs nog met lekke koppaking, uitlaatpakking, en voetpakking (!)

Gewoon mega betrouwbaar en super chille brommert, ik vind hem persoonlijk mooier dan een rd.

De enige nadelen die ik kan bedenken zijn dat je moeilijk iemand achterop kan nemen en dat ie niet zo snel is als een rd.

Geplaatst: 16 apr 2009, 23:30
door fs-ael
Daan1990 schreef:dat ie niet zo snel is als een rd.


een fs1 of rd loopt standaard 45 kmh, voor een fs1 zijn snelle spullen volop leverbaar

voor een rd is toch wat minder te krijgen

Geplaatst: 16 apr 2009, 23:34
door Daan1990
fs-ael schreef:
Daan1990 schreef:dat ie niet zo snel is als een rd.


een fs1 of rd loopt standaard 45 kmh, voor een fs1 zijn snelle spullen volop leverbaar

voor een rd is toch wat minder te krijgen


Je kan een fs1 moeilijk zo snel krijgen als een 93cc Rd, en die cilinders zijn wel te krijgen. Misschien een uitdaging :P

Geplaatst: 16 apr 2009, 23:40
door fs-ael
die rd heeft dan een rd 80 blok, motorfiets dus :wink:

die ga je wel bij houden met een yb 100 blok

aan die uitdaging ben ik al ff bezig :wink:

Geplaatst: 17 apr 2009, 22:35
door edje
denk dat met jou 6 bak ook een eind komt tegen een rd80 8) :wink:

Geplaatst: 17 apr 2009, 22:49
door Daan1990
Dat kan toch helemaal niet, een 6bak in een rd80 AC blok, die heb je alleen in een rd 80 lc blok. Op een AC blok past dat helemaal niet omdat een LC een compleet ander blok is.

Geplaatst: 17 apr 2009, 23:15
door edje
ik doelde op fsael zijn 6 bak fs1 blok

Geplaatst: 18 apr 2009, 00:27
door Daan1990
Wooooooow... dat wil ik ook :o

Geplaatst: 21 apr 2009, 19:05
door mathieu2
RD is scheuner!

Geplaatst: 21 apr 2009, 19:19
door Yamaha rd50m
uiteindelijk zijn de verschillen tussen fs1's en rd50's onderling ookal zo groot dat je niet kan zegge "de" fs1 of rd50, een rd50m vind ik bevoorbeeld mooier dan een 2ru, maar een street is dan weer evenmooi als een rd50dx, en een rd50 steekt er voor mij bovenuit, maar is natuurlijk allemaal smaak!

Geplaatst: 21 apr 2009, 21:38
door wiebo
Yamaha rd50m schreef:uiteindelijk zijn de verschillen tussen fs1's en rd50's onderling ookal zo groot dat je niet kan zegge "de" fs1 of rd50, een rd50m vind ik bevoorbeeld mooier dan een 2ru, maar een street is dan weer evenmooi als een rd50dx, en een rd50 steekt er voor mij bovenuit, maar is natuurlijk allemaal smaak!

Zo is het. Ik had 'vroegah' een RD en vond dat geweldig, maar vind m`n FS1 nu evengoed prima.

Geplaatst: 21 apr 2009, 22:56
door Daan1990
Ik vind de fs1 de mooiste oldtimer brommer. Als je zoiets als een rd wilt rijden zou ik voor kawa ar50 gaan.

Geplaatst: 22 apr 2009, 16:41
door Thomash
Daan1990 schreef:Ik vind de fs1 de mooiste oldtimer brommer. Als je zoiets als een rd wilt rijden zou ik voor kawa ar50 gaan.


je hebt RD50MX en M daar zit nogal wat verschil in. M lijkt niet op een ar