Pagina 2 van 3
					
				
				Geplaatst: 02 apr 2009, 18:29
				door reddevil
				oh 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 apr 2009, 19:59
				door Axel
				niels16 schreef:na de eerste warmloper heb ik inderdaad de olie bij gevuld want reservoir was leeg maar dan zou ik na flink afkoelen en nieuwe olie tog niet weer een warmloper krijgen
Dan heb je dus zonder smering gereden en als je eenmaal een warmloper heb gehad, is de kans op een volgende behoorlijk groot als de cilinder de eerste keer beschadigd is.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 apr 2009, 20:01
				door rise and shine
				en ff je olie pompje ontluchten.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 apr 2009, 20:03
				door Tombo
				Axel schreef:niels16 schreef:na de eerste warmloper heb ik inderdaad de olie bij gevuld want reservoir was leeg maar dan zou ik na flink afkoelen en nieuwe olie tog niet weer een warmloper krijgen
Dan heb je dus zonder smering gereden en als je eenmaal een warmloper heb gehad, is de kans op een volgende behoorlijk groot als de cilinder de eerste keer beschadigd is.
 
En je krukaslagers + big-end lager.. 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 apr 2009, 21:28
				door niels16
				hij beweegt volgens mij nog redelijk,
zal morgen mijn cilindertje er eens afhalen,evt niewe zuigerveertjes erop
en binnenkort waneeer ik de lotto gewonnen heb een andere carburateur met grotere sproeier
zal wel ff een oproepje zetten in het te koop gevraagd topic 
denk overigens niet dat hij beschadigd is want de compressie is nog gelijk als normaal,
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 apr 2009, 09:00
				door Tombo
				Totdat je de loterij hebt gewonnen kan je nog niet rijden, want je moet echt een grotere sproeier hebben, en het liefst ook een 16mm, want een 10mm en een fs1 cilinder is eigenlijk gewoon niet te doen
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 apr 2009, 15:22
				door niels16
				moet nu ook niewe zuigerveertjes ,
sleutel het weekend wel ff mnmn cilindertje eraf
die carb laat tog nog wel ff op zich wachten 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 apr 2009, 16:42
				door YamaSam
				niels16 schreef:moet nu ook nieuwe zuigerveertjes ,
sleutel het weekend wel ff m'n cilindertje eraf
die carb laat toch nog wel ff op zich wachten 

 
de sproeier is de kost niet en de oorzaak van veel problemen, koop voor die €2 dus een 150 à 170  
 
maak es wat fotos van je piston als je wil?
vergeet ook niet de nieuwe veren eerst bovenaan in de cilinder te steken en te kijken of de koppen elkaar niet raken, anders moet je ze wat inkorten 0.15 à 0.2 mm minimum koud.
EN RUSTIG INRIJDEN DAN hé DIE VEREN!!  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 apr 2009, 17:08
				door jonnotje
				marijn ook dus 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 apr 2009, 18:35
				door niels16
				YamaSam schreef:niels16 schreef:moet nu ook nieuwe zuigerveertjes ,
sleutel het weekend wel ff m'n cilindertje eraf
die carb laat toch nog wel ff op zich wachten 

 
de sproeier is de kost niet en de oorzaak van veel problemen, koop voor die €2 dus een 150 à 170  
 maak es wat fotos van je piston als je wil?
vergeet ook niet de nieuwe veren eerst bovenaan in de cilinder te steken en te kijken of de koppen elkaar niet raken, anders moet je ze wat inkorten 0.15 à 0.2 mm minimum koud.
EN RUSTIG INRIJDEN DAN hé DIE VEREN!!  

 
zal na het eten wel even wat fototjes maken 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2009, 14:06
				door niels16
				
edit: mislukt met foto 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2009, 14:08
				door niels16
				[img][img]http://pic40.picturetrail.com:80/VOL265/12281824/21846433/360604015.jpg[/img][/img]
mijn piston en cilinder 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2009, 14:49
				door YamaSam
				3/4 van het forum wist dat die er zo zou uitzien denk ik..
hoe zit het met de sproeier intussen??
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2009, 14:51
				door niels16
				is nog in aankoop evenals carb, zuigerveren,en niuwe zuiger,
cilinder ziet er opzich best redelijk uit  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2009, 15:31
				door rise and shine
				k zie toch echt krassen in die cilinder....