Pagina 2 van 3

Geplaatst: 01 apr 2009, 17:16
door Daan1990
Ik denk dat ik er geen expansie op doe, ik heb een hekel aan dat gejank op hoge toeren. Mijn draait nu zo'n 8000 toeren en dat vind ik al verschrikkelijk. Doe mij maar een dikke harley ofzo met een koppel van hier tot Texas :)
Naah Just kiddin' de fs1 blijft nog steeds geweldig. Je krijgt er wel complimentjes over dat ie niet zo'n "scooter geluid" maakt, maar als je er een expansie uitlaat onder legt hoor je dat niet meer... :lol:

Geplaatst: 01 apr 2009, 17:20
door Higherking
Mwaaa, ik vind brommer met homoet ook wel wat hebben,
ik zou niet meer willen ruilen met standaard snelleuitlaat

mooie 50cc mb uitlaat
http://www.speurders.nl/overzicht/honda ... yamaha+fs1

Geplaatst: 01 apr 2009, 18:01
door Triforce
YamaSam schreef:
YamaSam schreef:hou het dan maar korter dan 70 cm :wink:

van de uitlaatflens tot vóór de demper hé


klinkt in iedergeval goed, ik zal wel wat gaan proberen als ik met de 2ru begin

Geplaatst: 01 apr 2009, 18:06
door YamaSam
Triforce schreef:
YamaSam schreef:
YamaSam schreef:hou het dan maar korter dan 70 cm :wink:

van de uitlaatflens tot vóór de demper hé


klinkt in iedergeval goed, ik zal wel wat gaan proberen als ik met de 2ru begin

euh? wat klinkt er goed?

Geplaatst: 01 apr 2009, 18:08
door Triforce
dat ik de lengte weet hoelang de uitlaat zou moeten zijn

Geplaatst: 01 apr 2009, 18:31
door Daan1990
Higherking schreef:Mwaaa, ik vind brommer met homoet ook wel wat hebben,
ik zou niet meer willen ruilen met standaard snelleuitlaat

mooie 50cc mb uitlaat
http://www.speurders.nl/overzicht/honda ... yamaha+fs1


Bedankt voor de tip. Hoe klinkt een homoet dan? Die snelle uitlaat maakt echt zo'n lekker diep soort van gorgelend geluid :) Maar wel met wat zenuwachtigheid erin, zoals het hoort bij 2takt. Ik geloof dat de demper er bij mij beroerd in zit, en dat ie daarom zo'n lekker geluid maakt :)

Geplaatst: 01 apr 2009, 18:58
door Triforce
een fs50 uitlaat heeft ook een heerlijk geluid

Geplaatst: 01 apr 2009, 19:01
door Daan1990
Waar kan je die krijgen dan?

Geplaatst: 01 apr 2009, 19:03
door Triforce
bij JMPB moet je alleen nog een 32mm bocht erbij halen en dan heb je hem voor 130 euro

Geplaatst: 01 apr 2009, 20:26
door mpro09
is een korte expansie uitlaat hoog of laag toeriger dan een lange?

Geplaatst: 01 apr 2009, 20:41
door guido
Je kunt ook een orginele YB100 uitlaat monteren. 36 mm bocht en een heel diep agressief geluid. 8)
Is even duur als een FS50 uitlaat.

Geplaatst: 01 apr 2009, 20:42
door edje
om op hogere toeren nog profijt te hebben van je uitlaat puls, moet de pijp hem optijd terug sturen. op hoge toeren moet hij eerder terug zijn, dus bij hogere toeren, heb je meer aan een korte pijp :wink:

Geplaatst: 01 apr 2009, 21:01
door Daan1990
Het nut van expansie is toch dat ie extra compressie geeft? Of gaan er nog gassen terug in de cilinder

Geplaatst: 01 apr 2009, 21:03
door Andries
Daan1990 schreef:Hmmm een mb uitlaat :P Een vriend van me heeft er ook nog zo een liggen, ga het gewoon proberen. Het is trouwens wel k*t dat je bij een expansie uitlaat alleen vermogen in hoge toeren kan hebben, je hebt dan zo'n gat met lage toeren dat er bijster weinig gebeurt. In ieder geval bij een MB is dat...


neem dan deze homoet van een mb 8) super geluid :twisted: ga je ook erg hard mee

http://img47.imageshack.us/img47/4558/1 ... 507uc7.jpg

Geplaatst: 02 apr 2009, 19:42
door edje
Daan1990 schreef:Het nut van expansie is toch dat ie extra compressie geeft? Of gaan er nog gassen terug in de cilinder



ja en nee

een exapansie uitlaat werkt simpel gezegt op de volgende manier":

door de vorm van de uitlaat drukt de uitlaat het mengsel dan onsnapt als spoel en uitlaatpoort te gelijkertijd open terug. je eindcompressie zal dus wat hoger liggen, maar dat is niet waar de winst van een expanie zit. Die zit hem in het feit dat je meer brandstof per arbeidsslag kan verbranden. :wink: