Pagina 2 van 4
Geplaatst: 17 aug 2009, 19:43
door jeronimo3032
maar hij lekt door het naaldje aan de onderkant dan maken die pakkingen toch niet niet uit??
Geplaatst: 17 aug 2009, 19:54
door ginofs1
dat is het laagste punt.
dus het lijkt dat hij daar lekt.
maar goed alles kan
Geplaatst: 17 aug 2009, 20:00
door ginofs1
maar wat heb je voor pakking een dunne of een dikke
Geplaatst: 18 aug 2009, 14:12
door jeronimo3032
ik denk niet dat het aan die pakking ligt want de benzine komt echt door het naaldje.
Geplaatst: 20 aug 2009, 20:23
door robertehendriks
Bij een nieuw type carburateur kan ook de choke los zitten (moertje)
Ook dan gaat hij lekken via het slangetje (overloop)
Geplaatst: 21 okt 2009, 19:08
door Cmon
Hoi,
Mijn carburateur lekt ook benzine uit een klein gaatje bij de luchtingang zegmaar. (kheb geen foto)
Ik heb em al uit elkaar gehaald maar ik weet niet waar die opening uitkomt..

Iemand een idee?
Geplaatst: 21 okt 2009, 19:19
door paull
Cmon schreef:Hoi,
Mijn carburateur lekt ook benzine uit een klein gaatje bij de luchtingang zegmaar. (kheb geen foto)
Ik heb em al uit elkaar gehaald maar ik weet niet waar die opening uitkomt..

Iemand een idee?
vlotternaald, hangende vlotter....
Geplaatst: 22 okt 2009, 00:03
door robertehendriks
vlotter drukt de toevoer dicht, vlotter blijft hangen, of toevoer sluit niet.
carburateur schoon maken, eventueel apart een benzine filter monteren
Geplaatst: 22 okt 2009, 11:24
door YamaSam
robertehendriks schreef:vlotter drukt de toevoer dicht, vlotter blijft hangen, of toevoer sluit niet.
carburateur schoon maken, eventueel apart een benzine filter monteren
dit is tenminste een uitleg waar ie iets aan heeft
je kan het koperen stuk waar de slang opkomt eruitvijzen,
het binnenwerkje kan je eruithalen nadat je het piepkleine gebogen ijzerdraadje losgemaakt hebt (zéér voorzichtig mee zijn, het springt graag weg)
nu ligt alles open, goed doorblazen etc, niet in krabben, niet doen, met niets..
de naald moet je vanboven goed bekijken, als je een ingesleten ring ziet, steek je beter een nieuwe (gebeurt wel niet vaak)
alles weer monteren en gaan..
bij sommige modellen heb je onderaan een schroefje zitten, waar je de carb mee kan leeglaten, maar er is nog een plus aan,
steek je er een doorzichtig darmpje op, dat je langszij omhoog (tot boven de carb) leidt. Laat de brommer draaien met het schroefje open,
je kan dan netjes het niveau in de carb aflezen. De hoogte van dit niveau kan je bijsturen door de dikte van de rondel tussen het huis en de klep (die je net weer gemonteerd hebt waar de slang opzit)

Geplaatst: 22 okt 2009, 19:27
door robertehendriks
Dank je wel SAM.
Om het nog verder te controleren kun je het vlotterhuis verwijderen, dan met de hand het pennetje van de benzine toevoer indrukken, benzinekraan open zetten, dan mag hij niet lekken.

Geplaatst: 06 nov 2009, 14:37
door Cmon
Heb ik allemaal gedaan maar hij lekt nog steeds

snap er niks van
Geplaatst: 06 nov 2009, 16:48
door paull
Cmon schreef:Heb ik allemaal gedaan maar hij lekt nog steeds

snap er niks van
nieuwe vlotternaald erin doen
en een goede dikke pakking halen
Geplaatst: 06 nov 2009, 23:02
door robertehendriks
Weet je ook zeker dat je vlotter niet blijft hangen?
Bij vuil aanslag in je vlotterkamer kan die namelijk halverwege blijven hangen.
Vlotterkamer heeft van die verhoogde banen waar de vlotter langs loopt, die kun je met fijn schuurpapier glad schuren.
Geplaatst: 22 nov 2009, 17:43
door Cmon
Allemaal gedaan. Lekt nu minder maar nog steeds, ik heb nu een foto waar die uit lekt.
Waar mondt dat gaatje uit?

Geplaatst: 22 nov 2009, 19:49
door robertehendriks
met zo`n voetbalpompje erop kun je zo na gaan waar dit kanaaltje uitkomt, volgens mij loopt de naar de choke.