Pagina 2 van 4

Geplaatst: 09 mar 2009, 12:01
door Tombo
Dat ligt er maar net aan welke opleiding je doet.

Geplaatst: 09 mar 2009, 13:37
door nl-terror-poesje
YamaSam schreef:
Tombo schreef:Idd niet, want 2-takt heeft geen toekomst meer in de automotive industrie :P

Zo scherp zou ik het niet stellen, maar de opleidingen lopen steeds achter op de wetenschap.

Hoe het er nu voorstaat leren ze daar nu hoe een stekker in een databus te steken,
en wat te vervangen om de boel weer aan het originele ontwerp te laten gelijken :P :lol:



bij mij op school is het zo : wat je vraagt daar krijg je antwoord op. als je vraagt om 2 takt tuning word t je 'theoretisch' uitgelegt..daarom doe ik daar niets mee omdat het in de praktijk allemaal veel lastiger is dan dat je het 'effe' uitlegt..

Geplaatst: 09 mar 2009, 13:44
door YamaSam
kunnen we het weer over de ontsteking hebben? anders vind ik het knap jammer van de neergepende bedenkingen..

wat denk jij er eigenlijk over Tom?

Geplaatst: 09 mar 2009, 14:34
door mpro09
bedankt sam! :D dit is de reactie waar ik op zat te wachten

maar hoe zit dan dan bij 4takt daar gaat ie dacht ik wel vroeger bij hoge toeren, reageert het mengsel hier dan anders onder extreme omstandigheden, omdat de compressie anders is ofzo?

Geplaatst: 09 mar 2009, 15:21
door YamaSam
mpro09 schreef:bedankt sam! :D dit is de reactie waar ik op zat te wachten

maar hoe zit dan dan bij 4takt daar gaat ie dacht ik wel vroeger bij hoge toeren, reageert het mengsel hier dan anders onder extreme omstandigheden, omdat de compressie anders is ofzo?

op dat punt denk ik dat het hoofdzakelijk het lagere toerental is..
ook de koeling is veel beter en de smering sterker..

ik heb ook lang gepiekerd over de vergelijking tussen beiden,
maar ben er eerlijk gezegd niet met een sluitend antwoord uitgekomen :oops:

de vaste smoes "viertakt, da's loom en traaglopend" werd stiekum toegepast :shift:
(4T ken ik ook niet zoveel van..)

Geplaatst: 09 mar 2009, 15:22
door mpro09
haha ok :lol:
boeit ook niet idd :P

Geplaatst: 09 mar 2009, 18:06
door niels16
een vroege ontsteking in een laag toernetal lijkt mij wel zo zuinig
maar zal in een hoog toerental niet zo zuinig zijn lkijkt mij :roll:

Geplaatst: 09 mar 2009, 18:07
door YamaSam
je geraakt gewoon niet aan een hoog toerental! :lol:

Geplaatst: 09 mar 2009, 20:06
door Tombo
Ik weet wel, hoe vroeger de ontsteking bij een 4-takt, hoe meer vermogen. Maar je kan weer niet té vroeg zetten, want dan krijg je een te hete verbranding, en kans op kloppen/detoneren.

Geplaatst: 10 mar 2009, 16:28
door edje
komt dat niet vooral dat als je te vroeg ontsteekt, dat je al ontbranding krijgt terwijl je zuiger nog omhoog gaat. je werkt je zelf dan dus tegen :wink:

Geplaatst: 11 mar 2009, 10:11
door YamaSam
het is bij een 4T ook zo, dat je compressieslag veel langer is, bij een 2T begin je pas te drukken na het passeren van het uitlaatgat..

btw lukt het al wat Edje met de kit?

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:02
door edje
heb me er nog niet echt in verdiept :oops:

de waterkoeler al aan het draaien?

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:36
door YamaSam
edje schreef:heb me er nog niet echt in verdiept :oops:

de waterkoeler al aan het draaien?

:lol: :lol: gewoon effe de hete aardappel terugduwen zegt ie! hahhah..

euh :shift: ook nog niks aan gedaan, buiten hem op de 4bak raceblok gepast..
op de meeting moet die wel presteren!

Geplaatst: 13 mar 2009, 20:15
door edje
:lol:


''stel niet tot morgen uit, wat je tot overmorgen kunt uitstellen'' :wink: :lol:

Geplaatst: 13 mar 2009, 20:28
door niels16
doe vandaag niets wat je morgen ook kunt doen