Pagina 2 van 3

Geplaatst: 08 mar 2009, 19:17
door mpro09
behalve met de z1 :P

ik smeer ook 1:40 maar dan met volsynthetische van castrol :wink:

Geplaatst: 08 mar 2009, 19:55
door Axel
Ik heb zelfs een jaar lang gewoon mengsmering getankt aan de pomp, 1:50 dus. Geen problemen mee gehad.

Geplaatst: 08 mar 2009, 21:02
door niels16
je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol

dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie :roll:

Geplaatst: 09 mar 2009, 00:11
door paull
niels16 schreef:je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol

dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie :roll:


pff anders ff overdreven, gewoon castrol van 10 eur is goed genoeg

Geplaatst: 09 mar 2009, 01:12
door Triforce
paull schreef:
niels16 schreef:je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol

dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie :roll:


pff anders ff overdreven, gewoon castrol van 10 eur is goed genoeg

je kan je vergissen, want als je echt een hoog opgevoerde brommer hebt moet je toch echt wel wat meer uit je zak halen om hem heel te laten lopen, want niet elke olie kan hogetoeren aan en blijfen smeren

Geplaatst: 09 mar 2009, 01:24
door paull
Triforce schreef:
paull schreef:
niels16 schreef:je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol

dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie :roll:


pff anders ff overdreven, gewoon castrol van 10 eur is goed genoeg

je kan je vergissen, want als je echt een hoog opgevoerde brommer hebt moet je toch echt wel wat meer uit je zak halen om hem heel te laten lopen, want niet elke olie kan hogetoeren aan en blijfen smeren


ik heb het ook niet over elke olie hé

Geplaatst: 09 mar 2009, 10:53
door Andries
Tombo schreef:
Axel schreef:
paull schreef:
Tombo schreef:Niet té vet smeren, dan wordt je mengsel te arm. 1:25 is echt te vet. 1:40 kan makkelijk


Tsja ik meng altijd 1:30 bij een al lang ingelopen cyl en de wand ziet er uber gaaf uit nooit probelemen mee. Bij het inrijden is naar mijn mening 1:25 niet te vet, dat is zelfs standaard fabriekopgave


Vergeet niet dat de oliën van tegenwoordig vele malen beter zijn dan 30 jaar terug. Dus wat minder mengen is geen probleem met een goede olie.

Idd. Die 1:25 is met habbibabbie olie van 40 jaar geleden.
Ik smeer 1:40 met half-synthetische olie van de automaterialenzaak hier in de buurt (eigen merk) en heb nog nooit een warm of vastloper gehad.


hum dan heb ik dus altijd veel te vet gesmeerd :(

Geplaatst: 09 mar 2009, 13:22
door paull
Nee hoor het echt gewoon wat je zelf een beetje doet. De één smeert 1:30 de andere 1:50 tsja wat jezelf wilt :P

Geplaatst: 09 mar 2009, 13:35
door Andries
nou heb toen 1 keer gehad dat ie niet meer vooruit te branden was de demper zat helemaal dicht met kool dat is ook niet de bedoeling :lol: :wink:

Geplaatst: 09 mar 2009, 14:41
door mpro09
ontkolen moet je toch :lol:
Afbeelding

Geplaatst: 09 mar 2009, 14:43
door paull
Andries schreef:nou heb toen 1 keer gehad dat ie niet meer vooruit te branden was de demper zat helemaal dicht met kool dat is ook niet de bedoeling :lol: :wink:


Blijft de uitlaat ook lekker gesmeert :P

Geplaatst: 09 mar 2009, 14:50
door PD
paull schreef:
Andries schreef:nou heb toen 1 keer gehad dat ie niet meer vooruit te branden was de demper zat helemaal dicht met kool dat is ook niet de bedoeling :lol: :wink:


Blijft de uitlaat ook lekker gesmeert :P


een uitlaat moet kurk droog blijven bij een goede afstelling

Geplaatst: 09 mar 2009, 14:56
door paull
PD schreef:
paull schreef:
Andries schreef:nou heb toen 1 keer gehad dat ie niet meer vooruit te branden was de demper zat helemaal dicht met kool dat is ook niet de bedoeling :lol: :wink:


Blijft de uitlaat ook lekker gesmeert :P


een uitlaat moet kurk droog blijven bij een goede afstelling


je meent het :shock:

Geplaatst: 09 mar 2009, 15:09
door Tombo
Wat 'ie dus niet blijft met jou mengverhouding

Geplaatst: 09 mar 2009, 15:26
door Andries
hij gaat er trouwens toch ook sneller van als je minder vet smeert??