Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22 jan 2009, 14:10
door PD
hoe hard heb je nu met je fs1 gereden dan sam?
110 ofzo?
Geplaatst: 22 jan 2009, 14:16
door YamaSam
PD schreef:hoe hard heb je nu met je fs1 gereden dan sam?
110 ofzo?
welke, die vierbak?
met de 20mm en expansiepijp heb ik 110 gepasseerd ja
daar komt nu de watergekoelde kop nog op, en nog es een andere pijp.
met de ontsteking en veranderde piston (blok die jij ook gezien hebt) deed ie 13.200 toeren in z'n vrij
ik denk dat het bij die 65's vaak in de onderblok nog fout zit en de spoeling richting cilinder te wensen overlaat,
iederéén kan een uitlaatpoort verhogen/verbreden, maar ze vergeten altijd de aanvoer van het mengsel na te kijken
Geplaatst: 22 jan 2009, 14:17
door Yamaha rd50m
YamaSam schreef:ik weeg btw een goede 75kg, vergeet ook dat niet

maar uw haar is wel eve aerodynamisch als ne formule één auto hé Sam

Geplaatst: 22 jan 2009, 14:18
door PD

zeker netjes,
ik heb ook al een ander pijpje op schap liggen daar moet ik alleen nog een conus voor maken dan is die compleet
ZELF met demper

Geplaatst: 22 jan 2009, 14:21
door YamaSam
thank god for that! maak je echt geen vrienden mee, ongedempt..
Geplaatst: 22 jan 2009, 14:24
door Higherking
YamaSam schreef:dan is er idd nog een hoop werk aan de winkel
effe ter referentie, dit was een 49cc imi van €34 vóór alle snufjes eropkwamen,
een 65cc moet dit overtreffen, en ongeveer tegen dezelfde snelheid op 90 uitkomen
ik weeg btw een goede 75kg, vergeet ook dat niet

Ja dat zou er zeker zijn, maar een athena kost geen 34 euro, (192.50)
en daar meer kloten vind ik persoonlijk best kostbaar maar daar kunnen meningen in verschillen natuurlijk,
en er zal best veel meer uit te kunnen halen ik rij ook met standaard poorten en bewerkte uitlaatport toch 85 al.
(66kg 14/44 en 16mm en Homoet en trekt als een beest)
want als ik naar je filmpje kijk YAMASAM dan trekt een athena in de derde en de vierde versnelling toch sneller.
ik heb nog wel een oude athena met geen schroefdraad meer als ik daar een bocht op kan lassen kan ik die wel eens berwerken.
Jordy
Geplaatst: 22 jan 2009, 14:31
door PD
YamaSam schreef:
en nog es een andere pijp.
[/quote]
aan wat voor pijp zat je te denken?, of ga je hem helemaal zelf maken,
de mijne word er één van een piaggio, maar die moet nog een hoop aan gepast worden, maar das alleen maar leuk

Geplaatst: 22 jan 2009, 15:33
door YamaSam
Higherking schreef:YamaSam schreef:dan is er idd nog een hoop werk aan de winkel
effe ter referentie, dit was een 49cc imi van €34 vóór alle snufjes eropkwamen,
een 65cc moet dit overtreffen, en ongeveer tegen dezelfde snelheid op 90 uitkomen
ik weeg btw een goede 75kg, vergeet ook dat niet

Ja dat zou er zeker zijn, maar een athena kost geen 34 euro, (192.50)
en daar meer kloten vind ik persoonlijk best kostbaar maar daar kunnen meningen in verschillen natuurlijk,
en er zal best veel meer uit te kunnen halen ik rij ook met standaard poorten en bewerkte uitlaatport toch 85 al.
(66kg 14/44 en 16mm en Homoet en trekt als een beest)
want als ik naar je filmpje kijk Yamasam dan
trekt een athena in de derde en de vierde versnelling toch sneller.ik heb nog wel een oude athena met geen schroefdraad meer als ik daar een bocht op kan lassen kan ik die wel eens berwerken.
Jordy
ik begrijp je niet
Higherking schreef:ik kan hem echt wel doortrekken 70 derde versnelling, maar dan zit hij echt op zen eind, en top hoogste wat tot nu toe ben gekomen is 85
moet best wel lang stuk hebben om dat te testen
80 en 85 is maar 5km/h verschil toch?
ik schrijf net dat je de cylinder niet moet bewerken maar je onderblok moet verzorgen

Geplaatst: 22 jan 2009, 15:48
door nl-terror-poesje
fs1 60 cc ajh 80 in zijn 3 met 15/41 en zelfgelaste uitlaat
Geplaatst: 22 jan 2009, 16:00
door YamaSam
nl-terror-poesje schreef:fs1 60 cc ajh 80 in zijn 3 met 15/41 en zelfgelaste uitlaat
dat klinkt al beter, maarreuh, hoeveel in z'n 4 dan?
maak es een filmpje zou ik zeggen..
het is de trap van 3 naar vier, die bij een vierbak iets zegt over de kracht van de motor,
als ie in z'n 4 het niet trekt is je vertanding te zwaar.
Geplaatst: 22 jan 2009, 16:14
door Tombo
In de 4 valt 'ie keihard dood
Dat klinkt echt als een wind in de rug/bergaf brommer, tandwieltjoening
Geplaatst: 22 jan 2009, 16:27
door YamaSam
Tombo schreef:In de 4 valt 'ie keihard dood
Dat klinkt echt als een wind in de rug/bergaf brommer, tandwieltjoening
heb even het excellsheet erbijgehaald,
met een 15/41 moet je 10.000 toeren doen om theoretisch op 82.8 in de drie uit te komen,
theoretisch, dus in werkelijkheid zou dat een 11000 a 12000 moeten zijn. (welke ontsteking is het dan?)
http://www.fs1forum.com/FS1_snelheid_per_toer.xls
Geplaatst: 22 jan 2009, 17:04
door Tombo
Ontsteking, vraag me eerder af welke cilinder je er dan op hebt

ik kan me niet voorstellen dat een standaard onbewerkte cilinder uit de doos de 4 nog trekt dan
Geplaatst: 22 jan 2009, 17:07
door YamaSam
het gaat hier als ik het goetgep wel om de
AHahaJ Huygen Magically Mysterytour Deluxe hé
wordt een pak over geluld, over die cylinders, maar ik
zie niks
Geplaatst: 22 jan 2009, 21:44
door edje
doe mij maar een
yamasam immi van €34,- deluxe 