Pagina 2 van 5

Geplaatst: 10 dec 2008, 19:11
door Triforce
want ik vond het raar want iedereen met een huygen cil vroeger ging zowie zo 90 met gemakt, en ook nog wel makkelijk 110, en waarom de cilinder van mijn vader beter was dan de rest wist hij zelf ook niet, want hij ging toch echt 130 en kreidlers hadden toen al moeite om hem bij te houden, behalve de echte opgevoerde dan

Geplaatst: 10 dec 2008, 19:13
door Tombo
Ik geloof het gewoon nog steeds niet. Kreidlers reden vroeger ook geen 130 km/h. Tegenwoordig lopen ze al tegen de 100cc aan sommige special kreidlers, en die halen 140 maximaal ofzo op top

Geplaatst: 10 dec 2008, 19:17
door Triforce
het heeft ook te maken met het soort cilinder en de materiaal samenstelling, en een echte huygen cil is gewoon bruut die poorten zijn gewoon enorm, de twee zij spoelers zijn bijna 2x zo groot als normaal van een fs1 cil, en de top spoelers als een soort U bak vorm, en de enorme uitlaatpoort die je nu nog ziet in de athena cil's, en mijn vader was echt niet de enige met een goede snelle fs1, een kennis van mijn vader heeft dat ook gehad en die ging ook gewoon makkelijk 120,

Geplaatst: 10 dec 2008, 19:21
door Triforce
en het enige wat aan mijn hoofd is, waarom konden zij het wel makkelijk halen en wij niet meer.

Geplaatst: 10 dec 2008, 19:50
door Yamaha rd50m
trifoce,
ik vraag het me gewoon af, als ik hier vertel dat men vader vroeger met zen rd 150 reed,
maar ik kan hier niets bewijzen ofzo, zou jij me dan geloven?

Geplaatst: 10 dec 2008, 20:14
door paull
Misschien zijn ze gwn beetje aan het opscheppen, je hebt zelf ook wel het goede verstand dat je met 50-60 a 70cc niet 130 kan rijden. Met een 70cc kom je al niet boven de 100 uit.......

Geplaatst: 10 dec 2008, 20:27
door appiefs1
ach die vaders/opa's willen natuurlijk ook dat wij zeggen, ohhhh echt waaaaar?
dus zeggen ze dat die 120 liep inplaats van 90. :P
ik ben er al en hoop tegen gekomen die zijde dat ze vroeger ook en fs1 hadden
en die liep wel 100 of 110 maar dat neem ik dan altijd maar met en korreltje zout :wink:

Geplaatst: 10 dec 2008, 20:50
door paull
zo denk ik er ook over

Geplaatst: 10 dec 2008, 21:01
door YamaSam
als Foekema na (weet ik het,) 20-30 jaar testen, uit een 49cc vierbak, nét geen 130 haalt,
heb je volgens mij niet veel andere verhalen vandoen :?:

TALK'S CHEAP, (the track is where we meet..)
dat liedje komt verdraaid vaak van pas :D

Geplaatst: 10 dec 2008, 21:12
door Axel
Triforce, dat je het nog probeert met je verhalen van je pa....

Geplaatst: 10 dec 2008, 21:17
door Yamaha rd50m
paull schreef:Misschien zijn ze gwn beetje aan het opscheppen, je hebt zelf ook wel het goede verstand dat je met 50-60 a 70cc niet 130 kan rijden. Met een 70cc kom je al niet boven de 100 uit.......


das ook niet waar, met 50 cc is de 130 zeker wel te halen, maar daar heb je surieus wat kennis, , geduld, testvermogen, sponers enzo voor nodig, maar degene die het effectief halen zullen wel zorgen dat ze het kunnen bewijzen ook...

Geplaatst: 10 dec 2008, 21:32
door Tombo
130 kan wel, maar dan is het ook gewoon niet meer voor straatgebruik geschikt (lees: volgas, of niet) en ben je echt heel wat euro's armer (en dan praat ik over 3 nullen ;))

Geplaatst: 10 dec 2008, 22:42
door paull
Alles kan :wink:

Geplaatst: 10 dec 2008, 23:13
door Triforce
kan allemaal wel, maar stel nou dat je met 17/36 rijdt en nog steeds enorm trekt, dan zou je toch echt denken dat het een cilinder is van kwaliteit, en ik zou dat wel kunnen geloven als je een goede cilinder en alles hebt, het grootste vraag is waarom konden zij wel sneller en wij niet meer

Geplaatst: 10 dec 2008, 23:15
door Axel
Snelheidsmetertuning?