Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08 okt 2008, 23:03
door Handyman
jurriaan schreef:haha handyman, het was al eens verkeerd gegaan dus nu heeft hij het goed gedaan!
Nix ten nadele van Niels, maar je puntjes sluiten nu eenmaal langzaam per km dat je rijdt.
Een haartje verschil scheelt een pak in prestatie.
Elke 1000 km minimaal checken !
Geplaatst: 08 okt 2008, 23:07
door jurriaan
ik heb de 10 km nog niet gehaald na de afstelling:P
heeft iemand een ander idee? iets dat er fout kan zitten in de carb??
in mijn vorige carb zat een 68, dit was een imitatie ding met normale maten, wat is deze maat in mikuni maten??
dan zet ik die er gewoon in en zou het goed moeten gaan.
overigens zit er een te dikke gasnaald in, maakt dit uit voor dit probleem?
Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
Geplaatst: 08 okt 2008, 23:15
door Handyman
Deze stond er al :
een goede start is de originele 150 kort, óf de 100 lang
vergeet je mengselschroef niet af te stellen bij het plaatsen van een nieuwe sproeier hé
Thnx to Sam.
Verder misschien je gasnaald 1 standje omhoog.
Geplaatst: 08 okt 2008, 23:19
door jurriaan
ja ik heb nu een 100 lang erin, dat geeft hetzelfde resultaat: met de choke rijden.
Geplaatst: 09 okt 2008, 18:06
door edje
nou nog groter dan

Geplaatst: 09 okt 2008, 20:40
door YamaSam
weet je zeker dat je carburatorfitting niet gebroken is of je ergens valse lucht zuigt?
versleten krukasdichtingen of zo? dan maakt het niet uit wat je erinsteekt, dan moet je altijd choken
Geplaatst: 10 okt 2008, 10:28
door jurriaan
wat zijn krukasdichtingen??
Geplaatst: 10 okt 2008, 10:29
door geo
jurriaan schreef:wat zijn krukasdichtingen??
rubberen afdichtingsringen die er voor zorgen dat er geen olie weglekt langs je krukas.
Geplaatst: 10 okt 2008, 10:39
door jurriaan
die heb ik wel een keer los gehaald, net toen ik mijn blok ging splijten. ik heb de linker ring eraf gehaald. wanneer weet je of deze lek is? zij zag er prima uit...
Geplaatst: 10 okt 2008, 10:46
door geo
jurriaan schreef:die heb ik wel een keer los gehaald, net toen ik mijn blok ging splijten. ik heb de linker ring eraf gehaald. wanneer weet je of deze lek is? zij zag er prima uit...
met die dingen mag je geen risico nemen, demonteren is gelijk aan vervangen

Geplaatst: 10 okt 2008, 13:16
door Niels
Bij meer benzine ging ie nog beroerder lopen...
We hadden de gasnaald aangepast en wat met sproeiers gespeeld, maar de bougie bleef zwart, met de choke erop deed ie het beter.
Geplaatst: 10 okt 2008, 18:39
door edje
wat voor mengverhouding heb je? toch zeker niet 1 op 10 of zo zodat de boegie vet slaat

Re: Choke en Carb
Geplaatst: 20 okt 2008, 21:33
door PD
jurriaan schreef:Beste Fs1'ers,
mijne is weer de weg op, maar in voorgaande posts maakte ik telkens een vergissing.
ik reed met een lange 120 sproeier ipv een korte, en toen zei niels dat ik met een korte moest rijden, want hij reed alleen met de choke open.
ik heb een korte 120 gezocht en erin geschroefd en nu rijdt hij weer enkel met alleen de choke open.
ik heb een 50cc snel, snelle uitlaat en een 16 mm carb
moet ik nu nog lager in de maten gaan zitten? welke wordt dat dan?
of is het iets anders... de ontsteking is afgesteld door Niels dus die is helemaal goed.
Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
probeer korte sproeier 170 en 180 eens!