Pagina 2 van 99

Geplaatst: 30 sep 2008, 20:02
door ginofs1
Jeti schreef:Wat is het verschil tussen TIG en MIG?


de t en de m :lol:

Geplaatst: 30 sep 2008, 20:06
door Giel_fs1
Tombo schreef:Jep


mooi :wink: bedankt

Geplaatst: 30 sep 2008, 20:06
door ginofs1
edje schreef:
Jeti schreef:Wat is het verschil tussen TIG en MIG?


Bij het TIG lassen voer je zelf materiaal toe (in de vorm van staven van ongeveer 1m en diktes tot een paar mm). door dat je dit zelf toevoegt kun je onder het lassen het lasproces goed beinvloeden. daardoor is het wel weer moeilijker. bij Mig/Mag voert het lasapperaat zelf draad en gas toe. aleen te verstellen als je niet aan het lassen bent. [size=10]bij mig beinvloed je beschermgas de las niet[/size], bij mag wel.


ojajo weet je dat zeker.
bij de mijne kan dat wel :lol:

Geplaatst: 30 sep 2008, 20:16
door Tombo
Idd, bij mij bij het hovercraft team zaten van die grappenmakers die aan de spanningknop en de toevoersnelheid knop zaten te draaien als ik aan het bakken en braaien was :evil: dik knetteren, lassen mislukt enzo :P

Geplaatst: 01 okt 2008, 11:47
door Andries
hoe dik is de inlaatschijf van een fs1 (2RU)?

Geplaatst: 01 okt 2008, 12:14
door jeroenvans
mijn orri schijf is 3mm

Geplaatst: 01 okt 2008, 22:36
door Handyman
Yamaha rd50m schreef:hoe en met wat voor soort las aparaat kan je best aan en uitluitbocht lassen?


Je kan met alles lassen, als je maar kan lassen....
Of is het kunt lassen ?

Geplaatst: 01 okt 2008, 23:13
door edje
ginofs1 schreef:
edje schreef:
Jeti schreef:Wat is het verschil tussen TIG en MIG?


Bij het TIG lassen voer je zelf materiaal toe (in de vorm van staven van ongeveer 1m en diktes tot een paar mm). door dat je dit zelf toevoegt kun je onder het lassen het lasproces goed beinvloeden. daardoor is het wel weer moeilijker. bij Mig/Mag voert het lasapperaat zelf draad en gas toe. aleen te verstellen als je niet aan het lassen bent. [size=10]bij mig beinvloed je beschermgas de las niet[/size], bij mag wel.


ojajo weet je dat zeker.
bij de mijne kan dat wel :lol:


ja je kunt natuurlijk de instellingen wel veranderen door aan de knoppen te draaien tijdens het lassen, maar of dat echt je las ten goede komt? :lol:

Geplaatst: 02 okt 2008, 18:33
door Yamaha rd50m
bestaat of heeft iemand toevallig een fs1 met dit type vering?:
Afbeelding

Geplaatst: 02 okt 2008, 19:12
door YamaSam
Handyman schreef:
Yamaha rd50m schreef:hoe en met wat voor soort las aparaat kan je best aan en uitluitbocht lassen?


Je kan met alles lassen, als je maar kan lassen....
Of is het kunt lassen ?

kengt :wink:
óf kungt :lol:

Geplaatst: 02 okt 2008, 21:26
door Axel
Probleempje: mn brommert start niet en ik weet bijna 100% zeker dat het een elektrisch probleem is, en ik denk het contactslot. Als ik em namelijk in de lichtstand zet doen achter- en neutraallicht het namelijk niet. Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen behalve het contactslot?

Geplaatst: 02 okt 2008, 22:13
door Giel_fs1
doet je claxon het? zekering kapoet?

Geplaatst: 02 okt 2008, 22:34
door Axel
Claxon heb ik niet, zekering is heel.

Geplaatst: 03 okt 2008, 15:42
door Axel
Axel schreef:Probleempje: mn brommert start niet en ik weet bijna 100% zeker dat het een elektrisch probleem is, en ik denk het contactslot. Als ik em namelijk in de lichtstand zet doen achter- en neutraallicht het namelijk niet. Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen behalve het contactslot?


Net gemerkt dat me accu ook een beetje dood is, heeft dit ook invloed of niet?

Geplaatst: 03 okt 2008, 15:44
door Yamaha rd50m
dat je lampjes niet branden wel, maar dat hij niet start heeft normaal niks met de batterij te maken.
heb je nog ontsteking?