Pagina 2 van 4

Geplaatst: 16 aug 2008, 15:22
door YamaSam
:o wat een prijzen voor zo'n rotzooi zeg!

Geplaatst: 14 okt 2008, 22:49
door lespaultje
heeft iemand al ervaring met die HPI ontstekingen voor de FS1? :o

Geplaatst: 14 okt 2008, 22:53
door PD
ik heb weleens op een fs1 met een hpi gereden,
rijd wel fijn, meer toeren en trekkracht

Geplaatst: 14 okt 2008, 22:55
door lespaultje
dat is wel mooi 8) en natuurlijk geen last meer van vonk problemen :P
t prijskaartje alleen.. :shock:

Geplaatst: 14 okt 2008, 22:57
door rise and shine
heeft er nog niemand geprobeerd of de cdi ontsteking van zo'n ybamiblok op en fs1 blok past?

Geplaatst: 14 okt 2008, 23:41
door fs-ael
lespaultje schreef:heeft iemand al ervaring met die HPI ontstekingen voor de FS1? :o


daar rijden we al jaren mee rond

Geplaatst: 14 okt 2008, 23:43
door Yamaha rd50m
fs-ael schreef:
lespaultje schreef:heeft iemand al ervaring met die HPI ontstekingen voor de FS1? :o


daar rijden we al jaren mee rond


kwa prestaties, wat zijn de verschillen (uitgedrukt in procent ofzo?)

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:05
door Andries
fs-ael schreef:
lespaultje schreef:heeft iemand al ervaring met die HPI ontstekingen voor de FS1? :o


daar rijden we al jaren mee rond


ja een 2-curve variant toch?
hoeveel maakt dat dan nog uit? en wat is die programmeerbare cdi van 250 euro? ik sprak met een jongen die zei dat een 2-curve niks uitmaakt en dat ze bij de SBO allemaal met de 'standaard' versie rijden

Geplaatst: 15 okt 2008, 17:56
door jerrow
Vraagje; Kun je met zo'n HPI op een fs1 een "ontstekingstoorder" zetten zodat ie met bv een knopje 45 km/uur kan gaan?

Geplaatst: 15 okt 2008, 18:05
door fs-ael
@ andries ik heb een cdi met 2 voorgeprogrameerde curve's
kost 10 € meer dan een gewone

geeft iets meer koppel onderin, niet veel maar op een tesbank kun je het goed zien

@ jerrow het zou kunnen

maar of de cdi heel blijft :roll: dat is best een gevoelig ding

Geplaatst: 15 okt 2008, 20:27
door Niels
jerrow schreef:Vraagje; Kun je met zo'n HPI op een fs1 een "ontstekingstoorder" zetten zodat ie met bv een knopje 45 km/uur kan gaan?


Moet je gewoon een pulsfrequentiemodulator of iets maken, daar zijn wel standaard circuitjes voor beschikbaar (of je verdiept je in microcontrollers en je maakt je eigen programmeerbare 8) ) :D
Ik heb laatst de puls van een CDI met de scope bekeken en dat stelt allemaal niet zo gek veel voor...
Maar je moet donders goed weten wat je doet (@ reactie van fs_ael) dus eigenlijk moet je al schema's hebben van de CDI unit, of veel meten.

Geplaatst: 15 okt 2008, 20:40
door Niels
Hier heb je alvast het schema voor een CDI:

Afbeelding

Je kan hem dus zelf ook bouwen :D
Inductieve sensor op je vliegwiel en klaar is kees 8) (*komt er opeens achter dat dit nog niet eens een slecht idee is :idea: )

Geplaatst: 15 okt 2008, 21:16
door Thomash
Begin een mooi handeltje in elektronische ontstekingen dan :P

Geplaatst: 15 okt 2008, 21:17
door Yamaha rd50m
jerrow schreef:Vraagje; Kun je met zo'n HPI op een fs1 een "ontstekingstoorder" zetten zodat ie met bv een knopje 45 km/uur kan gaan?


voor de street?

Geplaatst: 15 okt 2008, 21:18
door Higherking
Thomash schreef:Begin een mooi handeltje in elektronische ontstekingen dan :P

alle fs1's met electronische ontsteking kunnen we ook allemaal eurobegrensers :lol: