Pagina 2 van 4
Geplaatst: 16 aug 2008, 15:22
door YamaSam

wat een prijzen voor zo'n rotzooi zeg!
Geplaatst: 14 okt 2008, 22:49
door lespaultje
heeft iemand al ervaring met die HPI ontstekingen voor de FS1?

Geplaatst: 14 okt 2008, 22:53
door PD
ik heb weleens op een fs1 met een hpi gereden,
rijd wel fijn, meer toeren en trekkracht
Geplaatst: 14 okt 2008, 22:55
door lespaultje
dat is wel mooi

en natuurlijk geen last meer van vonk problemen
t prijskaartje alleen..

Geplaatst: 14 okt 2008, 22:57
door rise and shine
heeft er nog niemand geprobeerd of de cdi ontsteking van zo'n ybamiblok op en fs1 blok past?
Geplaatst: 14 okt 2008, 23:41
door fs-ael
lespaultje schreef:heeft iemand al ervaring met die HPI ontstekingen voor de FS1?

daar rijden we al jaren mee rond
Geplaatst: 14 okt 2008, 23:43
door Yamaha rd50m
fs-ael schreef:lespaultje schreef:heeft iemand al ervaring met die HPI ontstekingen voor de FS1?

daar rijden we al jaren mee rond
kwa prestaties, wat zijn de verschillen (uitgedrukt in procent ofzo?)
Geplaatst: 15 okt 2008, 11:05
door Andries
fs-ael schreef:lespaultje schreef:heeft iemand al ervaring met die HPI ontstekingen voor de FS1?

daar rijden we al jaren mee rond
ja een 2-curve variant toch?
hoeveel maakt dat dan nog uit? en wat is die programmeerbare cdi van 250 euro? ik sprak met een jongen die zei dat een 2-curve niks uitmaakt en dat ze bij de SBO allemaal met de 'standaard' versie rijden
Geplaatst: 15 okt 2008, 17:56
door jerrow
Vraagje; Kun je met zo'n HPI op een fs1 een "ontstekingstoorder" zetten zodat ie met bv een knopje 45 km/uur kan gaan?
Geplaatst: 15 okt 2008, 18:05
door fs-ael
@ andries ik heb een cdi met 2 voorgeprogrameerde curve's
kost 10 € meer dan een gewone
geeft iets meer koppel onderin, niet veel maar op een tesbank kun je het goed zien
@ jerrow het zou kunnen
maar of de cdi heel blijft

dat is best een gevoelig ding
Geplaatst: 15 okt 2008, 20:27
door Niels
jerrow schreef:Vraagje; Kun je met zo'n HPI op een fs1 een "ontstekingstoorder" zetten zodat ie met bv een knopje 45 km/uur kan gaan?
Moet je gewoon een pulsfrequentiemodulator of iets maken, daar zijn wel standaard circuitjes voor beschikbaar (of je verdiept je in microcontrollers en je maakt je eigen programmeerbare

)
Ik heb laatst de puls van een CDI met de scope bekeken en dat stelt allemaal niet zo gek veel voor...
Maar je moet donders goed weten wat je doet (@ reactie van fs_ael) dus eigenlijk moet je al schema's hebben van de CDI unit, of veel meten.
Geplaatst: 15 okt 2008, 20:40
door Niels
Hier heb je alvast het schema voor een CDI:
Je kan hem dus zelf ook bouwen
Inductieve sensor op je vliegwiel en klaar is kees

(*komt er opeens achter dat dit nog niet eens een slecht idee is

)
Geplaatst: 15 okt 2008, 21:16
door Thomash
Begin een mooi handeltje in elektronische ontstekingen dan

Geplaatst: 15 okt 2008, 21:17
door Yamaha rd50m
jerrow schreef:Vraagje; Kun je met zo'n HPI op een fs1 een "ontstekingstoorder" zetten zodat ie met bv een knopje 45 km/uur kan gaan?
voor de street?
Geplaatst: 15 okt 2008, 21:18
door Higherking
Thomash schreef:Begin een mooi handeltje in elektronische ontstekingen dan

alle fs1's met electronische ontsteking kunnen we ook allemaal eurobegrensers
