Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09 jul 2008, 23:26
door Wouter 1990
Ik zal het eerlijk gezegt niet weten omdat toen ik mijn suzuki kocht er al een cilinder opzat met fs1 eringegoten.
Deze cilinder is wel opgeboord/gehoond naar 41mm.
Dit is ook de officiele boring voor een suzuki.
Maar heb zelf nog nooit een originele suzuki cilinder gezien en er is ook moeilijk aan te komen. In belgie reden ze meen ik wel met 5 bak iets van 85 km/h oid.
Geplaatst: 10 jul 2008, 11:40
door Tombo
Dan moet die cilinder flink zijn afgedraaid. Waarom koop je niet bij 50cc.nl een suzuki cilinder, die zijn daar gewoon te koop.
Je zit met een best groot slag verschil, je moet de cilinder aan de onderkant afdraaien anders heb je best hoge poorttimingen.
Geplaatst: 10 jul 2008, 12:10
door YamaSam
ik heb nog een ori soez cilinder liggen geloof ik, ik zal es kijken wat eropstaat etc
Geplaatst: 10 jul 2008, 12:12
door Tombo
Meet meteen de slag eens (ofjah, de hoogte van de cilinder

), ben erg benieuwd. Een slag van 37,8mm is echt klein! Heeft potentie voor een erg hoogtoerig motortje

Geplaatst: 10 jul 2008, 13:15
door YamaSam
Tombo schreef:Meet meteen de slag eens (ofjah, de hoogte van de cilinder

), ben erg benieuwd. Een slag van 37,8mm is echt klein! Heeft potentie voor een erg hoogtoerig motortje

het is een "S-2" boring 41 en slag is 39.5
kleine poortjes en véél wand
Geplaatst: 10 jul 2008, 13:52
door DannyVM
me suzuki 60cc cilinder heeft een boring van 44,9 en een slag van 39,9
Geplaatst: 10 jul 2008, 15:56
door Tombo
YamaSam schreef:Tombo schreef:Meet meteen de slag eens (ofjah, de hoogte van de cilinder

), ben erg benieuwd. Een slag van 37,8mm is echt klein! Heeft potentie voor een erg hoogtoerig motortje

het is een "S-2" boring 41 en slag is 39.5
kleine poortjes en véél wand
Dan kan een fs1 cilinder er in principe vrij simpel op. Dat slagverschil is vrij klein.
Geplaatst: 10 jul 2008, 17:29
door YamaSam
Tombo schreef:YamaSam schreef:Tombo schreef:Meet meteen de slag eens (ofjah, de hoogte van de cilinder

), ben erg benieuwd. Een slag van 37,8mm is echt klein! Heeft potentie voor een erg hoogtoerig motortje

het is een "S-2" boring 41 en slag is 39.5
kleine poortjes en véél wand
Dan kan een fs1 cilinder er in principe vrij simpel op. Dat slagverschil is vrij klein.
mja, ik heb nog wel twijfels over de stand van de tapeindes, lijken me (op mijn soezcylinder) wijder uiteen te staan..
Geplaatst: 10 jul 2008, 18:13
door Tombo
Meten is weten he

Geplaatst: 10 jul 2008, 20:12
door Wouter 1990
Tapeinden van een soez staan idd verder uit elkaar, maar als je de gaten opboort pas het wel.
Meen dat je ze naar ong. 8 mm moet opboren.
Ik zal wel ff kijken hoe ik het ga oplossen
Geplaatst: 10 jul 2008, 20:15
door Tombo
Is de buitendiameter van het cilinderhemd ook hetzelfde? Dus het gedeelte wat in je blok gaat
Geplaatst: 10 jul 2008, 21:55
door Wouter 1990
Ja die is wel hetzelfde
Geplaatst: 13 jul 2008, 17:24
door mpro09
Geplaatst: 13 jul 2008, 19:31
door Wouter 1990
Had al gekeken ja. Maar ga eerst maar eens proberen te afdraaien. Een kameraad van me heeft nog een draaibank dus dat eerst maar eens proberen