Pagina 2 van 4
Geplaatst: 05 mei 2008, 20:59
door fs-ael
tja dan heb je het over
super kwaliteit cilinders met erg dure nicasil of powerseal
en dan nog een zuiger van 150 a 200 €
das ff wat anders dan een cilindertje van 35 euries
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:00
door Tombo
Ja ok, maar hoe verklaar je de extra wrijvingswarmte dan bij een FS1, daar doel ik meer op

Dan zou ik zeggen te krappe zuigerspeling voor het gebruikte materiaal

Geplaatst: 05 mei 2008, 21:03
door ginofs1
spring jij morgen eens in de boeken en ga mij dat eens vertellen,
het genen wat je amper met het bloten oog kan zien aan poriën/ ruw ezv geeft deze wrijving.
dat moet even weg slijten.
doe je er nu teflon bij dan heb je de wrijving opgelost, maar dan wel eerst inlopen.
je hebt natuurlijk ook een allu zuiger en een giet staal cilinder, allu word sneller warm (uitzetten)
daarom kan je met een allu cilinder een kleinere speling aan houden.
gr gino
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:03
door fs-ael
het formaat van een fs1 cilindertje of een superbreitwand
geloof me die kreidler word ook wel wat warmer de eerste 100 km
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:06
door mpro09
mpro09 schreef:maar wie weet nou wat meer over die molykote?

ginofs1 schreef:het genen wat je amper met het bloten oog kan zien aan poriën/ ruw ezv geeft deze wrijving.
dat moet even weg slijten.
gr gino
die molykote gaat in die porien zitten, dus dan zou je dat al kwijt zijn
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:09
door Tombo
Ik zou zeggen, probeer het Mitchel, baat het niet dan schaadt het niet

Geplaatst: 05 mei 2008, 21:10
door Giel_fs1
mpro09 schreef:maar wie weet nou wat meer over die molykote?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Molybdeensulfide 
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:18
door ginofs1
hoi mpro ik weet niet of dat duurzaam en tegen hoge temp kan.
ik heb hier nog een bus teflon staan waar niemand aan mag zitten die hier voor zeer geschikt is.
we hebben dit veel echt veel gebruikt bij het karten(marco ook bij het inlopen hahaha).
normaal ging een zuiger 10 uur mee (als je geluk had).
na het inlopen even dik in de teflon en we maakten meer toeren en hij ging wel 25% langer mee
maar ik wil niet alles op de tafel gooien, ander gaan die werken dammers ook 100 Hilversummer km.
molykote 101 silicone kan je kan je op het punten viltje smeren, en in je haar natuurlijk.
maar dat spul van je gulle opa (lasapp comp) kan ik niet.
gr gino
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:48
door mpro09
k zal het is proberen

Geplaatst: 05 mei 2008, 22:16
door mpro09
volgens wiki zit het in teflon

Geplaatst: 06 mei 2008, 11:36
door jonnotje
van dan poeder grafiet kun je toch ook in je cilinder smeren tegen wrijfing?
Geplaatst: 06 mei 2008, 12:07
door edje
volgens mij kun je gewoon beter goed inrijden

Geplaatst: 06 mei 2008, 13:29
door jonnotje
haha, dat is zeker zo
Geplaatst: 06 mei 2008, 15:06
door mpro09
k heb het er nu nog niet in gedaan, maar ik denk dat ik het na het inrijden wel probeer
Geplaatst: 06 mei 2008, 16:03
door wiebo
mpro09 schreef:k heb het er nu nog niet in gedaan, maar ik denk dat ik het na het inrijden wel probeer
Mocht het al zinvol zijn, dan is dat NA het inrijden denk ik al helemaal niet meer het geval.