Pagina 2 van 5

Geplaatst: 07 jun 2008, 10:24
door rise and shine
Maar dit forum is veel leuker :mrgreen:

Mooi project hoor

Geplaatst: 07 jun 2008, 11:11
door mpro09
echt super vet 8) dus die voorvork paste gewoon in een rd frame, en zou theoretisch ook op een fs1 moeten passen :nerd:

Geplaatst: 07 jun 2008, 11:25
door Tombo
Die voorvork owned de hele bende. Dat wil ik ook wel in een racer o.i.d. 8) Beter als die oude meuk :P

Geplaatst: 07 jun 2008, 11:39
door mpro09
idd :D

Geplaatst: 09 jun 2008, 13:55
door mpro09
waar heb je die voorvork gekocht als ik vragen mag


edit: mp zo te zien van een derbi gpr, en die paste gewoon zonder aan passingen op een rd?

Geplaatst: 09 jun 2008, 16:24
door Pipedown
die voorvork ownd de shit wel idd 8)

Geplaatst: 10 jun 2008, 16:33
door Yamaha rd50m
hammie99 schreef:Nou ik wil niet dat de wouten die van mij door de shredder heen doen, dus we houden het beschijden.. Er komt een 14mm carb. van een Ar50 op de orginele cilinder van een RD50 (niet te vergissen met een DT cilinder) Een uitlaatje van piet pijp (DPR) uit leerdam, en een mooi squish kopje voor lekker veel koppel. En het membraam was een 3-kleps, maar daar is nu een klepje bijgekomen aan de onderkant. Zoals de te zien op deze foto: (één zonder extra gat een de onderkant, en ééntje met!)
http://img517.imageshack.us/img517/3585 ... allaq1.jpg

Maar uhm, Yamaha Race steppen??, je bedoelt zoals op deze foto??
http://img217.imageshack.us/img217/56/imag0656lf1.jpg


late reactie, maar wat is dan wel verschil tussen een rd en dt cilinder, ik dacht dat ze hetzellde waren?

Geplaatst: 10 jun 2008, 16:36
door hammie99
Ik moet jullie teleur stellen die voorvork paste niet zomaar. Hiervoor moest eerst een busje gedraaid worden die de onderste kroonplaat iets naar ondere drukt en centreerd. Daarna is de voorvork ingekort doormiddel van een paar centimeter doorsteek, een paar centimeter afzagen aan de onderpoten en paar milimeter minder veerweg. Het is trouwens wel een voorvork zoals in bijv. een Derbi GPR zit en verschillinde rieju, motohispania's etc. :D Bedankt voor de leuke reacties!

Geplaatst: 10 jun 2008, 16:37
door hammie99
Yamaha rd50m schreef:
hammie99 schreef:Nou ik wil niet dat de wouten die van mij door de shredder heen doen, dus we houden het beschijden.. Er komt een 14mm carb. van een Ar50 op de orginele cilinder van een RD50 (niet te vergissen met een DT cilinder) Een uitlaatje van piet pijp (DPR) uit leerdam, en een mooi squish kopje voor lekker veel koppel. En het membraam was een 3-kleps, maar daar is nu een klepje bijgekomen aan de onderkant. Zoals de te zien op deze foto: (één zonder extra gat een de onderkant, en ééntje met!)
http://img517.imageshack.us/img517/3585 ... allaq1.jpg

Maar uhm, Yamaha Race steppen??, je bedoelt zoals op deze foto??
http://img217.imageshack.us/img217/56/imag0656lf1.jpg


late reactie, maar wat is dan wel verschil tussen een rd en dt cilinder, ik dacht dat ze hetzellde waren?


Alle dt's zijn geknepen op de cilinder en hebben hele kleine poortjes. De rd cilinder heeft al veel grotere poorten.

Geplaatst: 10 jun 2008, 16:39
door Yamaha rd50m
aah, k :)
dus met wat berwerkingen kan je van een dt cilinder wel een rd cilinder maken dan :P

hebt ge trouwens uw achterspatbord nog en doet ge da weg?

Geplaatst: 10 jun 2008, 16:43
door hammie99
Yamaha rd50m schreef:aah, k :)
dus met wat berwerkingen kan je van een dt cilinder wel een rd cilinder maken dan :P


In principe zou dit goed kunnen ja!

(Ik ben bezig een website te maken met alle info over RD, DT, TY, enz. ik laat het hier wel horen als deze klaar is.)

Ik heb mijn spatbord nog liggen ja. Maar ik moet er nog even over nadenken of ik hem weg wil doen. Omdat er nog meer projecten in de schuur staan. :D

Geplaatst: 10 jun 2008, 16:45
door Yamaha rd50m
klinkt intressant, als je info of hulp nodig hebt, laat maar weten,
je kan hier al eens kijken als je wilt
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=2316

de verschillen tussen rd zijn echt niet simpel, je hebt ze van verschillende jaren, landen en snelheden en dan nog een spaar speciale! :P

Geplaatst: 10 jun 2008, 16:49
door hammie99
Bedankt voor de link! Deze wist ik nog niet te staan :roll: .

Geplaatst: 10 jun 2008, 16:53
door Yamaha rd50m
no problem!
ondertussen moet die ook al upgedate worden, heb weer een hoop bijgeleerd,
int kort:
eerste model is rd50 van 73-74
dan de rd50dx van 74-75
dan nog twee rd50 modellen(76-79) (lijken vele op de dx maar noemen rd50), zijn ook snel (+-90 per uur),
dan een traag rd50 model in 78
en dan de rd50m van 78 tot 82, dus ook allemaal traag

op al die moddelen zitten dus verschillen tussen, remmen, zadels, tankstickers, sturen, wielen, luchtfilters, carbs, snelheid, spatborden, ...

Geplaatst: 26 jul 2008, 16:25
door hammie99
Ik post hier ook even mijn vorderingen:

-Nieuwe blok loopt
-Ontsteking afgesteld door te vervroegen en een een orginele yamaha cdi aan te sluiten.
-Voor en achter spatbord zijn gemonteerd
-Het frame is klaar voor het aflassen, daarna kan hij gelijk gepoedercoat.
-Zitje is nu zitbaar en moet gepoedercoat worden na het aflaswerk.
-Nieuw kleiner dempertje ook bijna af.

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0Ccrtl29330

Laat even een berichtje achter!


Groet, Mark