Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16 sep 2007, 21:39
door Giel_fs1
normaal is 6 tot 8 bar geloof ik.
misschien dat ik binnekort op t werk even doe kijken.
maar t zal wel in de buurt van 6 - 8 zitten

Geplaatst: 16 sep 2007, 22:40
door ginofs1
hoi yamasam.
als je een compressie meter in je bougie gat stopt en je trapt als een gek op je kikstarter.
dan zal je volgens mij niet hoog komen.
heb je dat al gemeten en hoe hoog kom je dan?
als je het uitrekent dus je werkende slag aftrekken van je totale inhoud boven de poorten
dan heb je een compressie niet in bar maar in verhouding.
maar heb je een kras in je cilinder dan haal je de theoretice compressie niet
gr gino
Geplaatst: 17 sep 2007, 13:35
door YamaSam
ik zat op 6.8kilo (kicken kan ik niet, daarvoor is de expansiepijp te dik)
en in de gegevens vond ik ergens 6 à 7 dus dat zal wel kloppen,
als maatstaf voor de veranderingen is het me goed genoeg,
ik ga ervan uit dat wanneer ik nu op 8 geraak, het dan op toptoeren ook meer zal zijn. hoe meer toeren ik maak, hoe minder langs de segmentslotjes wegglipt natuurlijk, dus uiteindelijk zal dat veel meer zijn
"in theorie" heb ik nog nooit geen kasseiën uit de grond getrokken, misschien als het echt maanden aan een stuk regent, dat ik daar aan begin, maar moet voorlopig overdag al genoeg rekenen

Geplaatst: 24 sep 2007, 23:19
door jeroenvans
@yamasam. je moet behalve de druk ook de temp in de gaten houden... als die hoger word(wil nog wel eens gebeuren bij een hoger toerental en een hogere druk

)gaat hij ook eerder dieselen... en dan is er nog de factor buitentemperatuur...
maar dan nog denk ik dat als je de veiligheidsmaatregelingen van yamaha eraf vijlt, dat 8 nog moet kunnen,(heeft onze (kapotte, iets met carbje) motorzaag ook)

en die dieselde niet
Geplaatst: 25 sep 2007, 22:09
door Teunis
ik heb dan dt, maar 't blok kent vele overeen komsten.
ik zelf heb me squish en compressie zogezet dat de compresie nu 1:11 is.