Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23 aug 2007, 14:40
door occ1s
kabel kan van daag niet.. dijkman gesloten.. misschien ff tijdelijk plakbandje of solderen idd. wet niet hoe ik moet solderen, das het punt

... ouders ook niet thuis
Geplaatst: 23 aug 2007, 14:41
door Aad
occ1s schreef:kabel kan van daag niet.. dijkman gesloten.. misschien ff tijdelijk plakbandje of solderen idd. wet niet hoe ik moet solderen, das het punt

... ouders ook niet thuis
Heeft dijkman echte yamaha kabels?
Als m'n brommer het deed zou ik eigenlijk morgenavond er heen gaan....

Geplaatst: 23 aug 2007, 14:44
door occ1s
moet je officieele yamaha kabels hebben dan?
Geplaatst: 23 aug 2007, 14:47
door Aad
occ1s schreef:moet je officieele yamaha kabels hebben dan?
Die hebben de juiste lengte, dus passen ze perfect en heb je geen gekloot meer met afknippen en zo!
Heb jij al 'ns fs1 parst bij dijkman gekocht/gezien?
Groet, Aad
Geplaatst: 23 aug 2007, 16:14
door occ1s
@ aad, ja... tandwielen etc..
Maar zit met het volgende, carburateur lekt een beetje, en toen ik afstapte zag ik dat mn uitlaat bij de carburateur ontzettent rookte, ik snel benzinekraantje dicht etc... wat nu :S? nog een pakking in de carburateur douwen? ook is het schroefdaar in de carburateur deksel bij een dingetje naar de knoppen... ik weet het echt niet meer.. help!!!
Geplaatst: 23 aug 2007, 16:42
door Thomash
extra pakking kan helpen. Tap nieuw draad of gebruik zo'n helicoil om het vast te zetten. Omdat je waarschijnlijk geen helicoil thuis heb kan je ook gewoon een boutje met moertje nemen.
Het rooken van de uitlaat bij je carb? bedoel je dan bij je uitlaatpoort op de cilinder of de inlaat poort?
Geplaatst: 23 aug 2007, 17:20
door Aad
Thomash schreef:extra pakking kan helpen. Tap nieuw draad of gebruik zo'n helicoil om het vast te zetten. Omdat je waarschijnlijk geen helicoil thuis heb kan je ook gewoon een boutje met moertje nemen.
Het rooken van de uitlaat bij je carb? bedoel je dan bij je uitlaatpoort op de cilinder of de inlaat poort?
Volgens mij is jouw carb anders Thomash, bij 'ons' kun je volgens mij geen boutje met moertje!
Beetje rook komt er vaak wel uit als je stopt.
Groet, Aad
Geplaatst: 23 aug 2007, 17:58
door Thomash
Sorry dat klopt! even niet nagedacht. mijn carb zit gewoon voor de cilinder en die van jullie in het blok :S Dus waarschijnlijk ook een ander systeem ja
Geplaatst: 23 aug 2007, 19:25
door occ1s
nee.. ik bedoel dat er benzine uit mn carburateur komt, die dan op mn uitlaat komt.. en daarna begint te roken als een gek

Geplaatst: 23 aug 2007, 20:01
door occ1s
Hoe kan ik dit oplossen

?
Edit. ik geef het op , breng hem dit weekend wel weg naar een monteur

Geplaatst: 23 aug 2007, 23:10
door mpro09
wat lekkende carb, de pakking is nieuwe dus mischien schroefje wat strakker draaien of mischien moet ie warm worden voordat ie goed dicht
maar weet je zeker dat het uit de vlotterkamer komt mischien sluit de vlotter niet goed of staat de overloop nog een beetje open
maar voor een lekkende carburateur hoef je hem niet naar een monteur te sturen

Geplaatst: 24 aug 2007, 00:50
door occ1s
denk dat ik het weet, de kop van dat schroefje is kapot (waarmee je de vlotterbak aan de carb bevestigd), dus strak aanschroeven wil niet echt, dus ga morgen dat schroefje van mn 10 mm overzetten (die nog heel is) naar mn 16 mm

jullie horen er nog van

dankje
Geplaatst: 24 aug 2007, 09:33
door edje
Aad schreef:occ1s schreef:kabel kan van daag niet.. dijkman gesloten.. misschien ff tijdelijk plakbandje of solderen idd. wet niet hoe ik moet solderen, das het punt

... ouders ook niet thuis
Heeft dijkman echte yamaha kabels?
Als m'n brommer het deed zou ik eigenlijk morgenavond er heen gaan....

of dijkman ze zo heeft weet ik niet. hij heeft ook niet alles voor fs1. maar wel sproeiers, tandwielen, cilinders, zuigers. hij kan wel bestellen bij yamaha

Geplaatst: 24 aug 2007, 10:04
door occ1s
mpro09 schreef:wat lekkende carb, de pakking is nieuwe dus mischien schroefje wat strakker draaien of mischien moet ie warm worden voordat ie goed dicht
maar weet je zeker dat het uit de vlotterkamer komt mischien sluit de vlotter niet goed of staat de overloop nog een beetje open
maar voor een lekkende carburateur hoef je hem niet naar een monteur te sturen

Maar wou hem sowieso al naar een monteur brengen, omdat ik heb eigenlijk nu pas echt intensief ga gebruiken voor school etc.
Dus ik wil gewoon zeker weten dat ik overkom, en niet door iets lulligs aan de weg blijft staan, het is en blijft een oude brommer, die fs1.
Geplaatst: 24 aug 2007, 15:56
door occ1s
WOOOOOOW.. chil gast, weet je?
Heb mn brommer weer aan de praat gekregen

.. bij die immi's krijg je altijd rubberen pakkingen in je carbu.. die moet je gewoon vervangen voor 2 normale pakingen.. dan rijd hij relaxed... zonder ook maar te lekken

.
Enige minpuntje nu aan mn brommer is dat het gas niet lekker is.. maar ga nog ff gaskabeltje hale bij jmpb..
Gelijk ff grotere vertanding op mn brommer zetten.. rijd nu lekker 65.. maar wil toch iets harder

.
Darn.. je weet niet hoe fatsig blij ik ben
