Pagina 98 van 99
Geplaatst: 28 apr 2009, 18:38
door Zwepper
ff kijken of ik hem ken vinde
Geplaatst: 28 apr 2009, 18:41
door jonnotje
Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
Geplaatst: 28 apr 2009, 22:49
door Twowheeler
Ik heb vandaag de keerring van de koppeling drukstift vervangen met een keering uit zo'n keerring set van jmpb. Aleen m'n blok zeikt nog steeds olie: de hele linkerkant van m'n band heeft een vettig laagje! Ik ga denk ik ook de keerring van het aandrijf tandwieltje vervangen, is dat veel werk? Wat kan het nog meer zijn?
Geplaatst: 28 apr 2009, 23:26
door Axel
jonnotje schreef:Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
Maar ik heb de krukas er al uit, en daar zit dat lager dus nog op vast. Dus ik moet er onder zien te komen, dat gaat toch nooit met een dop?
Geplaatst: 29 apr 2009, 00:02
door nl-terror-poesje
ruimte maken en daarna zet je van die grote bandenlepels erop. doe t met beleid anders vliegt ie in t rond!
Geplaatst: 29 apr 2009, 09:37
door paull
Twowheeler schreef:Ik heb vandaag de keerring van de koppeling drukstift vervangen met een keering uit zo'n keerring set van jmpb. Aleen m'n blok zeikt nog steeds olie: de hele linkerkant van m'n band heeft een vettig laagje! Ik ga denk ik ook de keerring van het aandrijf tandwieltje vervangen, is dat veel werk? Wat kan het nog meer zijn?
Als je blok aan die kant olie lekt eerst eens goed kijken waar het vandaan komt. Je kan wel alle keeringen gaan vervangen, maar misschien is de nieuwe keering niet goed, of niet goed gemonteerd. Zinloos als de koppeling drukstift lekt en dat je dan de tandwielkeering gaat vervangen....Maar, een paar nieuwe is nooit verkeerd

Geplaatst: 29 apr 2009, 09:40
door YamaSam
ook de stift zelf goed bekijken, er zijn er veel die nietmeer dicht te krijgen zijn wegens te sterk ingesleten..
je kan ze één keer omdraaien..

Geplaatst: 29 apr 2009, 13:20
door Twowheeler
Ok ik zal hem vanmiddag even starten om te kijken waar hij lekt. Die stift is toch gewoon een staafje, zonder inkepingen? En de keering moet met de tekst naar buiten, dus de holle kant binnen?
Geplaatst: 29 apr 2009, 14:11
door YamaSam
ja en ja
door de jaren slijten er ribbels in en krijgt ook een goede keerring het nietmeer afgesloten..
(stift kan ook krom zijn)
Geplaatst: 29 apr 2009, 14:38
door Zwepper
heb hier hetzelfde probleem gehad met mijn stiftje gewoon een ander in doen

Geplaatst: 29 apr 2009, 17:06
door Twowheeler
Stift is nog goed! Ik heb het probleem gevonden: de keerring was te klein en is er gewoon uitgelopen! Ik heb nu een originele yamaha keerring besteld.
Geplaatst: 29 apr 2009, 17:28
door Axel
Axel schreef:jonnotje schreef:Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
Maar ik heb de krukas er al uit, en daar zit dat lager dus nog op vast. Dus ik moet er onder zien te komen, dat gaat toch nooit met een dop?
Is gelukt, krukas in de bankschroef, goed heet gemaakt en toen met 2 grote platkopschroevendraaiers voorzichtig eronder gewrikt

Geplaatst: 29 apr 2009, 17:58
door reddevil
Twowheeler schreef:Stift is nog goed! Ik heb het probleem gevonden: de keerring was te klein en is er gewoon uitgelopen! Ik heb nu een originele yamaha keerring besteld.
zeker een "uit het setje" keerring!
altijd lek

Geplaatst: 29 apr 2009, 18:18
door Twowheeler
Idd! Maarja ben al lang blij dat ik (hopelijk) het probleem heb opgelost! Nu nog op zoek naar een werkende clignoteur automaat, dan hoef ik tenminste niet m'n duim te bewegen

Geplaatst: 29 apr 2009, 19:37
door reddevil
haha had ik tijdje terug ook! maar toen ging ik met regen op me smoel! en waren al me knipperlichten stuk

dus rij nu mooi zonder
