Pagina 94 van 100
Geplaatst: 13 aug 2012, 17:04
door bajaboy
weinig gedaan,opzoek geweest naar een spuiter voor een tank en 2 kapjes in uni kleur.
Geplaatst: 13 aug 2012, 17:21
door Jeti
Gisteren koppelingskap bekeken.. Probleem met de zware koppeling:
koppelingskabel gesmeerd met olie.. Daardoor is het vet bij het wormpje eraf gegaan.. Nu opnieuw gesmeerd en werkt weer perfect en soepel.
En daarna nieuwe uitlaat zonder scheur erop gezet en rondje gereden bij zonsondergang.
Foto's bij brommer-uitlaat-topic.
Geplaatst: 15 aug 2012, 18:33
door Jeti
Mijn oom laten rijden op de 378
Hij glunderde helemaal "oh, dat is echt weer als vroeger", was echt geweldig om te zien.
En nog het mooiste:
Hij heeft zijn dochter van 10 even achterop genomen, en zij vond het ook helemaal geweldig.
En nog mooier:
Hij wil ook weer een FS1 (of Kreidler..

)
Ideaal voor naar z'n werk.
Heeft geen haast, maar ik snuffel wel wat voor hem.
Hij had een FS1 uit 1980. Zijn beschrijving klonk als een 2RU (1980, 3E9 dus?), want hij had het erover dat er net een model met een bredere tank uit was, die hij had genomen. En verder: uit de bocht gevlogen, ding kapot, oud ijzer.
Zijn Kreidler 70cc had ie in een auto geparkeerd.
En ja, hij kan wel rijden, maar was en kon vroegah gewoon allemaal zo.
En hij wil dan ook ritjes met mij meerijden, leek hem echt heel gezellig

Geplaatst: 15 aug 2012, 19:27
door Camiel
Geplaatst: 15 aug 2012, 20:09
door woers
gereden op de sheriff!!!

en voor het eerst iemand achterop ... das wel effe moeilijk, ma als ge vertrokken zijt is da gemakkelijk he
Hij haalt een 65 per uur!!!

Geplaatst: 15 aug 2012, 20:15
door Jens36
Die hadden wij hier ook effe thuis. Ook wel eens blokje rond mee gereden

Geplaatst: 16 aug 2012, 21:46
door Tombo
Hele avond knee-downs geoefend met een andere gast van motorforum. Gaat steeds beter

knie niet aan de grond gereden maar het is milimeter werk, zitpositie is nu veelbeter en ik rij constanter, het is echt vet om zo plat naast je motor te hangen

ik denk dat het me nu ook wel lukt op een fs1

Geplaatst: 16 aug 2012, 23:05
door Andries
heb je daar een vaste veilige plek voor??
ik wil eens een keer een circuitdag doen dan kan je tenminste nog een keer echt rijden
Geplaatst: 16 aug 2012, 23:10
door Tombo
Ja, tussen Arnhem en Dieren zit een mooi plekje, een carpoolparkeerplaats, met een mooie afslag erbij en een mooie kronkelweg erlangs. Veel uitloop in de desbetreffende bocht en geen palen o.i.d.

ja, circuitdag wil ik ook gaan doen, dat wordt denk ik aankomend voorjaar. Liefst een cursus bij the race academy, daar leer je veel van
Geplaatst: 17 aug 2012, 12:14
door ginofs1
Tombo schreef:Hele avond knee-downs geoefend met een andere gast van motorforum. Gaat steeds beter

knie niet aan de grond gereden maar het is milimeter werk, zitpositie is nu veelbeter en ik rij constanter, het is echt vet om zo plat naast je motor te hangen

ik denk dat het me nu ook wel lukt op een fs1

fs1 dat wil ik zien en ook leren.
Ik heb hier nog een mooie brom staan.

Geplaatst: 17 aug 2012, 17:30
door Laars
bajaboy schreef:weinig gedaan,opzoek geweest naar een spuiter voor een tank en 2 kapjes in uni kleur.
En... Gevonden?
Geplaatst: 23 aug 2012, 18:36
door Jeti
Net 25 km met de 378 gereden, waarvan km of 5 achter elkaar volgas (80 nog maar

)
En als je langzamer dan 50 rijdt, komt er gigantisch veel takkenherrie uit. Alsof er iets los zit en trilt.
Nieuwe uitlaat zit nog goed vast.
Klinkt alsof je een ring onder een niet-helemaal-vastgedraaide-bout doet, en die ring dan trilt. Alleen dan heeeeeeeel veel harder.
Morgen eens op onderzoek uitgaan.
Verder rijdt hij super, en koppeling is ook weer lekker soepel!

Geplaatst: 23 aug 2012, 18:39
door marco
Durf je niet meer op de street??
De contactpuntjes moeten weer ff nagesteld worden na 700km eerst liep die echt 90+ en toen hield die nog in op hoge toeren.
Of de cdi ontsteking erop zetten ik heb hier nog een reserve cdikastje.
Geplaatst: 23 aug 2012, 19:14
door Jeti
marco schreef:Durf je niet meer op de street??
Had gewoon zin om met de 378 te rijden en te kijken of de koppeling het nu wel goed bleef doen.
Geplaatst: 15 sep 2012, 17:39
door Tombo
Stukje gereden op de gixxer. Alleen geeft 'ie ineens een foutcode. Wss is mijn STVA (Secundairy Throttle Valve Actuator

) stuk. Draait maar 11.000 rpm ofzo, en houdt in. Bij Suzuki laten vervangen (complete gasklephuis kan officieel alleen vervangen worden) kost dik 1000 euro.
Gelukkig zit er een mannetje in Arnhem wat het al vaker gerepareerd heeft, voor een paar euro's
