Pagina 10 van 67

Geplaatst: 14 okt 2013, 16:02
door Wiking
Ik heb die 2L4 cilinder en kop nu onder m'n 4 bak RD liggen en hij heeft vele malen meer compressie dan de 353 met de 2L6 kop mar is ongeveer 10km/u langzamer trekt nu wel heerlijk door zelfs in z'n 4.
Ik vraag me af of het aan de kop ligt de rand op de 2L4 is ongeveer 1 tot 2mm kleiner daardoor meer compressie maar hoe zou hij zijn op de 353 cilinder.

Geplaatst: 14 okt 2013, 16:06
door NIX
Hoe hoger de uitlaatpoort, hoe meer compressie de kop moet goedmaken.

Geplaatst: 14 okt 2013, 16:16
door wiebo
Wiking schreef:
Wiking schreef:net binnen een RD blokkie 2E0 met cilinder + kop 2L4 en ori TK Y 14 P carb (NL is 12) voor 50 pleuro :) ik mis alleen linker carter deksel en ontsteking.. nog ff zoeken dus :)


Net terug van m'n kleine werkplaats en wat blijkt!... een 5 bakkie :) en komt dus onder m'n super serieus mega geheim projekkie.
Eerst even alles opengooien lagers en keringen vernieuwen enzo 8)

Idd 5 bak. Heb hetzelfde blok. Is 'Duits'.

Geplaatst: 15 okt 2013, 18:38
door Saerens
Wiking schreef:
Wiking schreef:net binnen een RD blokkie 2E0 met cilinder + kop 2L4 en ori TK Y 14 P carb (NL is 12) voor 50 pleuro :) ik mis alleen linker carter deksel en ontsteking.. nog ff zoeken dus :)


Net terug van m'n kleine werkplaats en wat blijkt!... een 5 bakkie :) en komt dus onder m'n super serieus mega geheim projekkie.
Eerst even alles opengooien lagers en keringen vernieuwen enzo 8)


5bak bij rd is toch veel voorkomend? heb onlangs nog een blokje gratis weggegeven. .

Geplaatst: 15 okt 2013, 18:41
door Jens36
De Nederlandse RD had een 4-bakje dacht ik :)

Geplaatst: 15 okt 2013, 19:17
door Jeti
Jens36 schreef:De Nederlandse RD had een 4-bakje dacht ik :)

Klopt.

5b is niet uitermate zeldzaam ofzo hoor. Maar wat lastiger te vinden in NL, omdat ze hier niet geleverd zijn.
Maar wel volop uit DL gehaald, want iedereen rijdt met een 5b (2EO meestal) :P

Tenzij het nummer begint met 353, dat is wel bijzonder en met andere cilinder enzo. Maar die vind je bijna niet. Is al genoeg over geschreven hier.

Geplaatst: 15 okt 2013, 22:54
door NIX
Latere MX-en waren ook in NL 5-bak.

Geplaatst: 15 okt 2013, 23:55
door Jeti
NIX schreef:Latere MX-en waren ook in NL 5-bak.

DTmx dan miss, maar RDmx niet denk ik.

Geplaatst: 16 okt 2013, 14:04
door Nickvdb
EINDELIJK genoeg geld bijeengeraapt om bestellinkje te kunnen maken, zodat de 1J6 de baan weer op kan!

Ori condensator+viltje (was losgetrild, en compleet verhakkeld)
2 koppelingskabels (1x verlengd, 1x DX, jazeker, ik reed nog steeds rond met die verbeunde kabel van Wellen) :oops:
nieuwe koplampset (was ingedeukt door ongeval en pastte niet meer, voorlopig imi, tot ik ori kan betalen)
Nieuwe RVS Remkabel (doorgeknakt bij ongeval)
2 voetpakkingen (AJH tikt)

Geplaatst: 16 okt 2013, 16:28
door koppel
een Citroen SM 1:18 platina blauw schaalmodel van Norev..............de vitrinekast is nu echt vol.

Geplaatst: 16 okt 2013, 16:36
door marco
Nickvdb schreef:2 voetpakkingen (AJH tikt)


Heb je wel een 60cc kopje?

Geplaatst: 16 okt 2013, 17:38
door hans.m
@Nick, kan je de originele koplamp niet wat uitdeuken, plamuren en terug zwart spuiten? :)
Ikzelf rij met een 'mitsubishi condensator goede kwaliteit' origineel is wellicht beter, maar deze doet het ook nog prima :)

Geplaatst: 16 okt 2013, 17:42
door Wiking
net binnen :) origineel 1973 43mm cilinderkop, kettingrand en achterspatatbord zonder mayo wel een beetje roest :D

Geplaatst: 16 okt 2013, 22:29
door ginofs1
Wiking schreef:net binnen :) origineel 1973 43mm cilinderkop, kettingrand en achterspatatbord zonder mayo wel een beetje roest :D


een origineel kopje 43mm bestaat niet, alleen 40mm

Geplaatst: 16 okt 2013, 22:32
door NIX
Is een JT1 niet standaard 43mm?