Pagina 10 van 100
Geplaatst: 12 aug 2010, 10:32
door NIX
Niels, ik weet dat je electrotechneut bent, maar de accu vlakt ook vol wel degelijk de pieken af. De energie wordt omgezet in een chemische reactie die droogkoken heet. Je accu gaat vol dan knalgas maken, wat je regelmatig aan moet vullen met demi water.
Of heel simpel:
Zonder accu: Lampje poef!
Met accu: Lampje doet schijnen.
Ik kan er ook niets aan doen, maar zo werkt het gewoon.
Geplaatst: 12 aug 2010, 13:48
door Niels
Droogkoken kost toch niet net zoveel energie als het laden zelf?
Bij een loodaccu stopt de laatstroom gewoon als 'ie vol zit, ik dacht dat dat bij deze accu's hetzelfde was.
Geplaatst: 12 aug 2010, 14:30
door NIX
Hij dempt hoe dan ook de spikes voldoende om de lampjes dan wel heel te laten. En dat is waar het om gaat. Laat de accu weg en bij 90% van de FS1's gaan de lampjes stuk.
Geplaatst: 12 aug 2010, 17:04
door YamaSam
laaTstroom?

Geplaatst: 12 aug 2010, 17:09
door Tombo
Grammar nazi strikes again

Geplaatst: 12 aug 2010, 17:20
door Camiel
Vandaag even het stof er van afgeveegd
vakantie frankrijk doet m toch geen goed
En daarna ff gestart, maar na een 3 maanden is dat toch wel ff blijven kicken.
en toen ff rondjes gecrossed
en nu nog wat theorie leren en morgen theorie examen

Geplaatst: 12 aug 2010, 17:24
door Niels
YamaSam schreef:laaTstroom?

Wow, dat was een typfout

Ik weet dat het met een d is...
Geplaatst: 12 aug 2010, 18:29
door Jeti
Nog helemaal niets, misschien straks ff klooien met black metal waar ik eea van heb schoon gemaakt (carb enzo)
Geplaatst: 12 aug 2010, 18:49
door ginofs1
Niels schreef:Ik heb dit ook wel eens gemeten en iedere brommer zonder spanningsregelaar heeft spanningspieken.
Als je direct op het spoelenpakket meet dan meet je ze sowieso altijd.
Boven de 20 Volt was het bij mij ook geloof ik.
Je kan alleen het doorbranden van lampjes niet voorkomen met een accu omdat het lichtcircuit een parallel wisselspanningscircuit is aan het gelijkspanningscircuit van de accu, knipperlichten etc.
Je kan hooguit de stroom iets beperken, maar dat is alleen zo totdat de accu vol is.
Ken je die grote dissipatieweerstsnd bij bijv een FS50?
Dat werkt opzich goed, alleen het is zonde om energie zomaar in warmte om te zetten en het te verliezen.
dat is wat ik zeg je blijft er maar kracht in stoppen

Geplaatst: 12 aug 2010, 18:55
door ginofs1
NIX schreef:Hij dempt hoe dan ook de spikes voldoende om de lampjes dan wel heel te laten. En dat is waar het om gaat. Laat de accu weg en bij 90% van de FS1's gaan de lampjes stuk.
ja het werkt wel maar dat is ook maar net aan.
gaat je brom lekker snel echt lekker snel dan moet je vaak bijvullen en poffen je lampjes toch nog
Geplaatst: 12 aug 2010, 22:18
door NIX
Dat niveau halen de meeste techneuten hier niet. Degenen die dat wel kunnen, weten ook wel hoe ze met spanningregelaars en dergelijke moeten omgaan.
Geplaatst: 12 aug 2010, 23:01
door marco
Hoe zullen die gelaccu's die Sjon nu verkoopt met de piekspanning omgaan?
Geplaatst: 12 aug 2010, 23:25
door Camiel
Of gewoon alles zonder accu op lichtspoel dus 12V, en voorin een 12V halogeen autolampje erin draaien en de tellerverlichting 12v led en de rest gewone 12v lampjes.
Nergens gezeiks mee

Geplaatst: 12 aug 2010, 23:27
door Camiel
Morgenvroeg 9u theorie examen
7u op -,-'

achja
en dan hopen dat cbr snel tijd heeft voor praktijkexamen

Geplaatst: 13 aug 2010, 00:07
door NIX
marco schreef:Hoe zullen die gelaccu's die Sjon nu verkoopt met de piekspanning omgaan?
Prima. Ik heb ook gelaccuutjes in mijn brouwsels zitten.