Pagina 10 van 13
Geplaatst: 04 nov 2009, 12:57
door geeltje
Heb je auto (4t.) olie erin

Geplaatst: 04 nov 2009, 13:30
door Daan1990
Neeh dure motorfietsolie van de shell, ik had het toen nodig en heb dat maar gekocht. Het is ook te gebruiken als 4t olie.
Geplaatst: 04 nov 2009, 18:21
door jeroenvans
meestal is dat niet heel erg geschikte olie, omdat die minder geschikt zijn voor natte platen dan andere olie...
ik had zelf goede ervaring met eurol yamaha olie.
Geplaatst: 04 nov 2009, 18:57
door Tombo
Of de olie nou in een motorfiets (met natte platenkoppeling, dus geen stucgati) zit of in een bromfiets, dat lijkt mij niet veel uitmaken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 19:10
door jeroenvans
bij een 4tact motor fiets, is de olie zo gemaakt, dat het ook geschikt is voor in het carter, voor hydraulische klepstoters, allemaal van dat soort extra dingen waar het goed in is... maar daardoor is het minder geschikt voor een 2t blokje waar je in feite alleen maar versnellingbakolie nodig hebt... dus ik denk dat die hele dure shell olie slechter presteert in een fs1 dan goedkope eurol...

Geplaatst: 04 nov 2009, 19:18
door Tombo
Ik denk dat je het nu wel heel ver gaat zoeken

Geplaatst: 04 nov 2009, 21:52
door Daan1990
Maar weet iemand nou hoe je je koppeling sterker kan maken? Ik moet er nog wat bij zeggen, ik heb er RD MX koppelingsplaten inzitten, maar die zijn toch hetzelfde?
Geplaatst: 04 nov 2009, 21:55
door mpro09
sterkere veren en/of aanpassen voor 3platen

Geplaatst: 04 nov 2009, 22:18
door Wouter 1990
Ik zal eerst maar eens andere olie proberen. Dit kan al vaak heel veel schelen.
Geplaatst: 04 nov 2009, 22:21
door mpro09
ja daar staat of valt mee, dan kan je aanpassen wat je wilt, maar als er verkeerde olie in zat zijn de platen wsl helemaal glad

Geplaatst: 04 nov 2009, 22:24
door Daan1990
Met de oude eurol olie erin deed ie het ook al, die had ik er een half jaar inzitten. Ik heb die olie bijgevuld (hij lekte nogal bij de tour) met die nieuwe 4t motorfiets olie, dus ik denk dat de olie niet zo heel veel uit zal gaan maken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 22:28
door Wouter 1990
Ik heb ook wel ns gehoord dat door verkeerde olie die dopes oid in je platen trekken en daardoor zullen ze altijd blijven slippen.
Enige oplossing is dan nog platen vernieuwen en olie vervangen.
@ daan, ben jij al klaar met tentamens ofzo?
Geplaatst: 04 nov 2009, 22:32
door Higherking
mijn koppeling slipte ook, heel erg, presies hoe jij vertelde,
ik had van 2 plaaten( gevoerd/staal/gevoerd) naar gevoerd/staal/staal/gevoerd gegaan maar verschil is wel merkbaar, maar nog niet perfect, ik heb het er maar bij gelaten, ook vertanding aangepast zelfs 16/44 gaan rijden, de top is hetzelfde alleen je kan hem verder doortrekken in de versnellingen. beetje radeloos met orgineele zooi, dus word iet creatiefs bedenken.
maar het moet van de zomer toch veranderd worden. als ik me fs1 ga verbouwen, en helemaal pefect ga maken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 22:37
door Daan1990
Haha ik heb wel meer dingen gehoord...maar die olie is opzich ook goed, eurol is 10w30 en die olie is 10w50, dat heeft iets met temperaturen
Ik heb de meeste tentamens al verneukt. Ik heb nog een onzin tentamen (Sustainable development) waar ik moet weten waarom we zonnepanelen en andere meuk moeten gebruiken... Jij moet morgen alleen nog analyse zeker?
Geplaatst: 04 nov 2009, 22:44
door Wouter 1990
Ik heb morgen alleen nog analyse ja. Heb eerlijk gezegd ook ongeveer alle tentamens verneukt....
Morgen wel lekker mn eigen auto ophalen dat is dan wel weer leuk. Heb je PB nog ontvangen?