Pagina 10 van 41

Geplaatst: 06 mei 2008, 12:08
door edje
jep in een gietijzeren cilinder kan je volgens mij alles gebruiken. alleen bij een chroomwand moet je geen chrome veren doen, de rest kan gewoon :wink:

Geplaatst: 06 mei 2008, 12:10
door mpro09
ok bedankt :D

Geplaatst: 06 mei 2008, 18:33
door ginofs1
volgens mij mag je nooit twee de zelfde materialen gebruiken :roll:

Geplaatst: 06 mei 2008, 19:03
door mpro09
nee daarom wist ik het niet meer, maar ik heb het nu inelkaar gezet en een stukkie gereden en tot nu toen is het prima

Geplaatst: 06 mei 2008, 21:57
door edje
ginofs1 schreef:volgens mij mag je nooit twee de zelfde materialen gebruiken :roll:



in een gietijzeren cilinder zitten toch ook gewoon stalen veren :?:

Geplaatst: 06 mei 2008, 22:19
door jonnotje
met een allu randje volgends mij

Geplaatst: 07 mei 2008, 17:10
door jonnotje
wat ik me nou afvraag: ik hbe hier een cilinder liggen met een uitlaatpoort van bijna 27mm breed, 24mm hoog vanaf de bovenkant van de cilinder...
en vanaf de onderkant van de poort tot de zuiger op odp zit nog 2mm "vlees"

volgends mij een behoorlijke trek cilinder, maar als ik hem nu ietsje hoger zou veilen heeft hij meer toeren...

maar is het dan verstandig om hem ook omlaag te vijlen? lijkt mij niet, omdat hij dan akelig gaat happen?



en wat gebeurt er als ik de hoogte zo laat en die 2mm "Vlees" weghaal?

poortmapje:
Afbeelding

Geplaatst: 07 mei 2008, 17:15
door mpro09
volgens mij kan je hem zo hoog en laag veilen als je wilt en gaat ie alleen happen van een te brede poort

Geplaatst: 07 mei 2008, 17:42
door YamaSam
maak al es eerst die poorten gelijk met de bovenkant van de zuiger op het odp

trek de vorm die er is door naar onder, met dezelfde afrondingen, dat zal zowieso al wat schillen, en verandert het regime van je motor niet ;)

Geplaatst: 07 mei 2008, 17:44
door YamaSam
mpro09 schreef:volgens mij kan je hem zo hoog en laag veilen als je wilt en gaat ie alleen happen van een te brede poort


was dat maar waar! :lol:

Geplaatst: 07 mei 2008, 18:20
door jonnotje
omlaag veilen dus, tot odb... met een beetje ronding tegen het happen?

Geplaatst: 07 mei 2008, 18:53
door mpro09
van een te hoge poort gaan je veren toch niet happen :?

Geplaatst: 07 mei 2008, 18:55
door YamaSam
het zijn de vormen van de gaten, die dwars op de pistonrichting staan, die de problemen maken :wink:

vandaar 'het broodje'

Geplaatst: 07 mei 2008, 18:57
door mpro09
ja natuurlijk maar als je alles netjes "afrond" kan je zo hoog en zo laag gaan als je wilt zonder dat je last hebt van je zuigerveren

Geplaatst: 07 mei 2008, 20:40
door YamaSam
tot op zekere hoogte klopt dat ja,
het ook wel zo, dat een hoge poort, de segmenten meer tijd geeft om uit hun stulp te komen, en je daar dus een 'zachter vangnet' zal moeten voorzien.

er zijn morinicylinders waar de spoelpoorthoeken gewoon haakse hoeken zijn ook..
(italiaansen bazaar natuurlijk, maar het houdt ook best lang vol, omdat de spoelers niet zo hoog zijn, en ze dikkere segmenten hebben steken :wink: )