Pagina 90 van 101
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 17:33
				door marco
				Dat mijn cilinder erg warm word als je met 2 volwassenen op de brommer rijd.
Was bijna 140 graden zelfs met dit niet te warme weer.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 17:36
				door ginofs1
				pas maar op
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 17:40
				door Twowheeler
				wat raar dat dat ding zo heet wordt. hij is immers gewoon top afgesteld
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 17:58
				door marco
				Heb niet harder als 60 gereden wind mee.
Ik vond het al heel wat dat die het redelijk trok met 2 personen erop die samen 170kg wegen.
Zaterdag was de temperatuur met 135 graden al best aan de hoge kant.
Zou dat kunnen komen door een krappe zuigerspeling?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 18:50
				door Jeti
				Fuck, de auto doet het weer / nog steeds niet..
Accu geeft nu 11.40 aan. Zou hij daarmee moeten starten?
@ nix
het is een gesloten accu, kan het zijn dat ik geen peil kan zien?
Het rondje bovenop is zwart. Groen = goed, zwart = bijladen, wit = kapot. Volgens de legenda ernaast.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 18:50
				door nieknatuurlijk
				eend aangereden..... 

 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 18:54
				door Jeti
				nieknatuurlijk schreef:eend aangereden..... 

 
eend auto, of eend beest?
En met de brommer of auto?
 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 18:55
				door marco
				Jeti schreef:Fuck, de auto doet het weer / nog steeds niet..
Accu geeft nu 11.40 aan. Zou hij daarmee moeten starten?
Starte die na de eerste keer opladen wel weer?
Anders is het misschien wel wat anders.
 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 19:12
				door Jeti
				marco schreef:Jeti schreef:Fuck, de auto doet het weer / nog steeds niet..
Accu geeft nu 11.40 aan. Zou hij daarmee moeten starten?
Starte die na de eerste keer opladen wel weer?
Anders is het misschien wel wat anders.
 
Hij heeft toen denk ik een uur aan de acculader gehangen, tot 12.70 en toen startte hij weer.
Daarna niets meer aan gedaan, tot zojuist toen ik het weer probeerde.. Weer kedukedukeduk.. (als een machinegeweer)
 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 19:16
				door mpro09
				hoe lang heb je hem "vol" gereden?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 19:16
				door NIX
				Jeti schreef:Fuck, de auto doet het weer / nog steeds niet..
Accu geeft nu 11.40 aan. Zou hij daarmee moeten starten?
@ nix
het is een gesloten accu, kan het zijn dat ik geen peil kan zien?
Het rondje bovenop is zwart. Groen = goed, zwart = bijladen, wit = kapot. Volgens de legenda ernaast.
Klinkt als een onderhoudsvrije. Laad hem maar weer bij als ie te ver leeg is. Hou eens een multimeter op de volt gelijkstroomstand op de accu met draaiende motor. Je moet nu ruim 14V aflezen. Als de motor af staat moet je nog 12v aflezen. Met draaiende motor staat er dus een hoger voltage op de polen. Als dat niet zo is, dan is er wat met de dynamo of de erin zittende spanningsregelaar. Als dat wel zo is, dan wordt of de accu leegetrokken door een storing in de bedrading of 1 van de afnemers, of loopt de accu gewoon leeg omdat ie bijna dood is.
Probeer eens een paar dagen de - pool los te trekken als je ermee gereden hebt en maak hem pas vast als je er weer mee weg moet. Als dat steeds maar goed blijft gaan is de accu dus ok en zit er ergens sluiting of pakt iets toch nog stroom. Dat wordt dan uitzoeken wat precies.
 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 19:17
				door marco
				Accu laten testen bij een garage.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 19:22
				door nieknatuurlijk
				Jeti schreef:nieknatuurlijk schreef:eend aangereden..... 

 
eend auto, of eend beest?
En met de brommer of auto?
 
eend beest, op de brommer
NIET mijn schuld, beest kwam van een uitrit  

 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 19:46
				door marco
				Veel schade?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 apr 2011, 20:02
				door nieknatuurlijk
				nee, anders leefde dat beest niet meer... (geen schade, thank god)