Pagina 89 van 101

Geplaatst: 28 dec 2012, 19:35
door hans.m
Nu dat jullie toch bezig zijn over ontvetten en spuiten,
Als je een zwartdeel spuit bv t-stuk, wordt dit afgewerkt met blanke lak?
Of wordt blanke lak alleen op kleurdelen gebruikt?

Geplaatst: 28 dec 2012, 19:37
door Jeti
Wat je zelf wilt ;)
Ik lak al mijn spuitwerk altijd af.

Geplaatst: 28 dec 2012, 20:32
door bajaboy
Jeti schreef:Wat je zelf wilt ;)
Ik lak al mijn spuitwerk altijd af.


me to

Geplaatst: 28 dec 2012, 21:32
door hans.m
Check. Zal dat dan ook maar doen. :)

Geplaatst: 28 dec 2012, 22:07
door marco
Aflakken is altijd beter.

Geplaatst: 02 jan 2013, 09:21
door Jeti
Kun je 2RU voorvork poten gebruiken voor een ouder model, als je de poten L en R omdraait?
Is de maat van het nokje op de remankerplaat hetzelfde?
Of nog andere verschillen?

Geplaatst: 02 jan 2013, 11:01
door NIX
Niet voor FS1, 378 en 1e type 1J5 voorwielen.

Geplaatst: 02 jan 2013, 11:23
door Jeti
NIX schreef:Niet voor FS1, 378 en 1e type 1J5 voorwielen.

Dank!

Wat is er anders dan, dat nokje, of iets anders?

Geplaatst: 02 jan 2013, 14:06
door NIX
Die oude naven zijn breder, dus de ogen onderaan die poten smaller.

Geplaatst: 02 jan 2013, 15:28
door stefyvd
ginofs1 schreef:oke laat het ontstekings stekkertje los.
prak de zwarte draad van de bobine op de zwarte draad in het stekkertje.
haal de bougiedop er af.
uiteinde bobinekabel 3mm van de cilinderkop houden.
en dan een ander op de kickstarter laten trappen.
heb je dan een vonk tussen de bougiekabel en cilinder kop?


Ik heb hem aan de gang gekregen via de faqs. contactpunten afgesteld. en dan de bedrading gecontroleert. was een draad in 2.
nu doet hij het weer zoals het hoort. hij blijft ook niet meer draaien als ik hem afleg. :D :D :D :D
hij moet alleen nog goed afgesteld worden samen met men 2ru.

Geplaatst: 02 jan 2013, 15:51
door the_destroyers
stefyvd schreef:
ginofs1 schreef:oke laat het ontstekings stekkertje los.
prak de zwarte draad van de bobine op de zwarte draad in het stekkertje.
haal de bougiedop er af.
uiteinde bobinekabel 3mm van de cilinderkop houden.
en dan een ander op de kickstarter laten trappen.
heb je dan een vonk tussen de bougiekabel en cilinder kop?


Ik heb hem aan de gang gekregen via de faqs. contactpunten afgesteld. en dan de bedrading gecontroleert. was een draad in 2.
nu doet hij het weer zoals het hoort. hij blijft ook niet meer draaien als ik hem afleg. :D :D :D :D
hij moet alleen nog goed afgesteld worden samen met men 2ru.


Goedzo jonguuh! ;)

Geplaatst: 02 jan 2013, 16:49
door NIX
Goedzo knul! Heb ik niet voor Piet snot een beter deel van m'n leven besteed aan de FAQ.

Geplaatst: 02 jan 2013, 16:53
door marco
Eindelijk is dit probleem ook opgelost :D

Geplaatst: 06 jan 2013, 14:47
door Sideshow
bajaboy schreef:tussen de de lagen door kan je gewoon schuren .
dus als alles juist is(zo doe ik het he )
epoxy( schuren ) plamuren (schuren) gronden (schuren ) kleur (schuren ) vernis (schuren) stickeren en vernissen (schuren) en nogmaals vermissen.
schuren moet je natuurlijk niet zien als korrel 280 of zo maar eerder 2000 of hoger ook wel scotts genoemd .
dus veel al zal de opject dof zijn

En bij het vernissen , eerst een dun laagje vernis, dan hoelang ongeveer wachten voor de volgende laag?

Geplaatst: 06 jan 2013, 14:52
door David
Sideshow schreef:
bajaboy schreef:tussen de de lagen door kan je gewoon schuren .
dus als alles juist is(zo doe ik het he )
epoxy( schuren ) plamuren (schuren) gronden (schuren ) kleur (schuren ) vernis (schuren) stickeren en vernissen (schuren) en nogmaals vermissen.
schuren moet je natuurlijk niet zien als korrel 280 of zo maar eerder 2000 of hoger ook wel scotts genoemd .
dus veel al zal de opject dof zijn

En bij het vernissen , eerst een dun laagje vernis, dan hoelang ongeveer wachten voor de volgende laag?


Hangt er een beetje vanaf hoe snel hij droogt maar max. een half uurtje pakt :wink: