Pagina 87 van 101

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:48
door Twowheeler
ja, kapot maken kan bijna niet :P

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:49
door wannesfs1
waarschijnlijk heb je wel gelijk en dan zou ik met nog onderdelen van dat blok dat van mij kunnen verbeteren.
maar waar vind ik nog een blok voor 2ru (voor een redelijke prijs)?

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:51
door NIX
Nogmaals, wat is er mis met je huidige blok?

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:52
door ginofs1
Ik begrijp je niet?
Wat zoek je nu, een 2RU blok.
Of een 4 bak klokje (tandwielen en zo)

Wat is er aan de hand met het blokje wat je nu hebt?

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:54
door bajaboy
NIX schreef:Nogmaals, wat is er mis met je huidige blok?

idd alles is te maken .
en je woont iets te ver anders had ik er nog een liggen ,zonder ontstekking hahah die blijft namelijk

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:55
door NIX
Ik denk eerder dat ie een foute diagnose heeft gesteld en dus naar een verkeerde oplossing zoekt.

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:55
door wannesfs1
NIX schreef:Nogmaals, wat is er mis met je huidige blok?

hij rijdt wel, maar loopt zeker niet echt lekker.
ik moet nog het blok reviseren en uiteen halen, maar ik ben al wat aan het rondkijken voor eventuele wisselstukken.
want waarschijnlijk zijn er wel wat kosten aan.
maar ik vind het wel een goed idee om een tweede blok te kopen om dan 1goed te maken
maar dat is volgens mij wel moeilijk te vinden

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:57
door NIX
Daar heb je echt geen 2e blok voor nodig. Niet lekker lopen hoef je geen blok voor open te maken, trenzij het ratelt, rammelt en giert dat het niet mooi meer is. Soms is een kruklager oud, meetsal is gewoon een carb of ontsteking verkeerd afgesteld of klopt de hele setup voor geen meter. Blok zelf kan dat gewoon in elkaar blijven zitten. Bakken gaan echt nooit kapot en als ze al problemen geven. dan is dat meestal een klein prutsveertje dat gebroken is en waar alleen de koppelingskap er maar voor af hoeft.

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:58
door Twowheeler
wannesfs1 schreef:
NIX schreef:Nogmaals, wat is er mis met je huidige blok?

hij rijdt wel, maar loopt zeker niet echt lekker.
ik moet nog het blok reviseren en uiteen halen, maar ik ben al wat aan het rondkijken voor eventuele wisselstukken.
want waarschijnlijk zijn er wel wat kosten aan.
maar ik vind het wel een goed idee om een tweede blok te kopen om dan 1goed te maken
maar dat is volgens mij wel moeilijk te vinden


Nee, je moet echt van goede huize komen om een 4-bak kapot te maken hoor :P.
Hoogstens dat je schakelvork wat zijn ingelopen, maar dat kan je dan altijd nog maken.
Wat je vooral nodig hebt voor een revisie zijn lagers en keerringen

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:58
door wannesfs1
dus ik weet nog niet zeker dat ik dat nodig heb, maar ik probeer gewoon op voorrand al wat dingen te bekijken

Geplaatst: 08 mar 2012, 21:58
door Yamaha rd50m
wannesfs1 schreef:
NIX schreef:Nogmaals, wat is er mis met je huidige blok?

hij rijdt wel, maar loopt zeker niet echt lekker.
ik moet nog het blok reviseren en uiteen halen, maar ik ben al wat aan het rondkijken voor eventuele wisselstukken.
want waarschijnlijk zijn er wel wat kosten aan.
maar ik vind het wel een goed idee om een tweede blok te kopen om dan 1goed te maken
maar dat is volgens mij wel moeilijk te vinden


niet echt het beste idee om dan een versnellingsbak te gaan kopen, aangezien dat zowat het ene is dat nooit kapot is.
zeker dat je ontsteking niet gewoon slecht staat, of de carb slecht is afgesteld?
ik zou zeker niets nieuw kopen voor je weet wat er mis mee anders, anders zijn het gewoon domme kosten,
en als je het zelf niet goed kan, ga er eens mee langs bij jens en david, die mannen weten er ondertussen genoeg van om je wel even te helpen,
zo ga je goedkoper gesteld graken, kost je waarschijnlijk enkel een paar pinten als je geluk hebt

Geplaatst: 08 mar 2012, 22:02
door wannesfs1
hij schakelt moeilijk en in eerste en tweede gaat hij heel moeilijk en ratelt hij een beetje, de andere vitessen gaan beter maar niet echt goed.
maar bedankt voor de uitleg(wist niet dat het zo'n sterke blokjes zijn)
maar nogmaals ik moet hem nog uiteenhalen.
dus ik moet nog zien wat er misschien zou vervangen moeten worden.

Geplaatst: 08 mar 2012, 22:20
door Twowheeler
Trek hem eerst maar uit elkaar voordat je zoiets koop ;). Slijtage delen van zo'n bak zijn nog volop te koop

Geplaatst: 09 mar 2012, 09:33
door Niekolaas
Vanochtend mega pech...
Ik wilde vandaag voor het eerst met mijn blauwe 1j5 na stage gaan.
Maar verder dan 3 meter op de oprit kwam ik niet.

Starten ging goed, alleen toen bleef hij hangen op stationair, vol gaf geven gaf geen effect..

Dus snel even het kapje eraf gepakt maar gasschuif deed het gewoon goed, alleen tot mijn verbazing zag ik dat de benzine door de luchtaanvoer eruit kwam!

Iemand een idee wat het kan zijn?
Vanmiddag ga ik het eens allemaal nakijken.. maar ik baalde er behoorlijk van dus ben eigenlijk benieuwd of iemand dat al eens gehad heeft?!

Geplaatst: 09 mar 2012, 11:41
door Jeti
Hoe krijg je een voorvork keerring uit die chrome huls?
En niet verwijzen naar handboeken waarin staat "verwijder de keerring" alsjeblieft :P