Pagina 87 van 100
Geplaatst: 08 okt 2008, 21:51
door mpro09
water pompen
omdat hij een water gekoelde cilinder krijgt

Geplaatst: 08 okt 2008, 21:52
door lespaultje
ohh

dat is wel cool

watergekoeld nog wel, ben benieuwd!
Geplaatst: 08 okt 2008, 21:53
door Giel_fs1
ow ik dacht voor het zwembad
waar ga je dat pompje verstoppen?

Geplaatst: 08 okt 2008, 21:56
door Yamaha rd50m
scheelt dat eigenlijk veel, waterkoeling?
kan hij dan wat meer toeren aan?
Geplaatst: 08 okt 2008, 21:56
door Andries
ja hij lijkt kleiner op de foto maar dat valt mee
die jongen waar ik hem van kocht (ks-parts.nl) zei dat die zeker wel sterk genoeg is ze gebruiken deze ook bij de SBO
dit pompje zit normaal ergens anders op, een of andere auto ofzo
Geplaatst: 08 okt 2008, 21:59
door Andries
Yamaha rd50m schreef:scheelt dat eigenlijk veel, waterkoeling?
kan hij dan wat meer toeren aan?
ja scheelt echt wel

je kan o.a. een nog grotere hogedrukkop monteren (meer vermogen), omdat alles overal beter en gelijker gekoeld wordt
Geplaatst: 08 okt 2008, 22:00
door lespaultje
Nice!

Geplaatst: 08 okt 2008, 22:01
door Andries
Giel_fs1 schreef:ow ik dacht voor het zwembad
waar ga je dat pompje verstoppen?

op de plaats waar nu mijn luchtfilter zit, ik wil denk ik zo n carbon luchtfilter (almere heeft die) voor de sier dus van binnen geen filter meer, daar past ie dan mooi in
Geplaatst: 08 okt 2008, 22:08
door Giel_fs1
aja is wel een mooie plek ook lekker dichtbij je koelingsgebeuren
Geplaatst: 09 okt 2008, 16:37
door YamaSam
Andries schreef:elektrische waterpomp, koppelingssetje en luchtfilter

hola, die pompjes heb ik hier in m'n winkel ook nog verkocht voor motorhomes, (of -pjes eerder)
zet die maar aan de koude kant van het cirquit
ik het er zo al veel overhitte gezien, en niet van heet water, maar van lang aan een stuk draaien..
Geplaatst: 09 okt 2008, 16:38
door YamaSam
ik kocht net twee brommerboekjes die ik eigenlijk al lang wilde hebben
vanavond fotos, én lezen
Geplaatst: 09 okt 2008, 16:42
door Niels
Andries schreef:hogedrukkop monteren (meer vermogen)
Waarom zou je dat willen?
Om nóg sneller een gat in je zuiger te blazen zeker, ala Tom toen
Naar mijn idee heb je met waterkoeling eerder meer aan warmtedissipatie om detonatie te voorkomen en om bijvoorbeeld langer met een hoger toerental te kunnen rijden (betrouwbaarheid)...
Geplaatst: 09 okt 2008, 16:49
door Andries
ik ben toch met een racer bezig

?? dan wil je toch zoveel mogelijk vermogen dan is een van de voordelen van waterkoeling dat je extremer kan gaan met je kop voor nog meer vermogen en btw die kop laat ik berekenen
en ja ik doe het natuurlijk ook voor de betrouwbaarheid..
Geplaatst: 09 okt 2008, 16:55
door YamaSam
voor endurance zou ik dan toch uitkijken naar een Webasto of Eberspaecherpomp

Geplaatst: 09 okt 2008, 17:03
door Pa_Tombo
Jongens,dit pompje op de foto (blauw)is niet geschikt voor continue
gebruik .
Je zal er dan niet lang plezier van hebben.
Deze worden in een boot of caravan als drinkwaterpomp gebruikt.
en draait alleen als de waterkraan bedient wordt. Dit zei Sam ook al
Het schoepenwieltje hierin en div.onderdelen zijn van plastic. Warmwaterbestendig? Ik denk het niet.