Pagina 83 van 101
Geplaatst: 22 feb 2012, 22:38
door bajaboy
ach een velg kost niet alles en als je niet op een knaak hoeft te kijken neem origineel zowel spaak als velg.
de spanning die je op een originele spaak kan zetten is groter dat weet ik zeker (dus meer speel ruimte )
en een wiel spaken kan iedereen (al doe sommige er dagen over hahha) richten is meestal een andere zaak.(al zijn er handige snuiters tussen die een rixht app zelf maken )
en nooit meer spaken als 3 wielen per dag (slecht voor je handen )
anders even langs rijden in almere kan en wil ik wel kijken of ie nog te redden is.
Geplaatst: 22 feb 2012, 22:41
door henkie22222
bajaboy schreef:ach een velg kost niet alles en als je niet op een knaak hoeft te kijken neem origineel zowel spaak als velg.
de spanning die je op een originele spaak kan zetten is groter dat weet ik zeker (dus meer speel ruimte )
en een wiel spaken kan iedereen (al doe sommige er dagen over hahha) richten is meestal een andere zaak.(al zijn er handige snuiters tussen die een rixht app zelf maken )
en nooit meer spaken als 3 wielen per dag (slecht voor je handen )
anders even langs rijden in almere kan en wil ik wel kijken of ie nog te redden is.
Bedankt voor het aanbod, maar naar almere rijden

iets te ver.
Ik kijk wel even bij de plaatselijke fietsenboer wat die nog kan doen
Geplaatst: 22 feb 2012, 22:47
door marco
bajaboy schreef: nooit meer spaken als 3 wielen per dag (slecht voor je handen )

Geplaatst: 22 feb 2012, 22:48
door ginofs1
Geplaatst: 23 feb 2012, 13:15
door Zwepper
ik heb een vraag over de china 100cc blokken
ik krijg met geen mogelijkheid mijn koppeling goed, het asje van de koppeling krijg ik geen enkele beweging in
is er iemand met foto's of weet iemand hoe dit goed in elkaar hoort te zitten ?
Geplaatst: 24 feb 2012, 21:44
door tis
Ik krijg de olieaftapbout niet los.
Heb ook geprobeert de olie met een slangetje eruit te zuigen,dit lukte,maar na een centilitertje of 10 kreeg ik er geen olie meer uitgezogen.
Iemand een foto van het deel war de olie zit,dan kan ik het slangetje beter richen.
Tips om de bout los te krijgen zijn ook altijd welkom.
Hij is een beetje dolgedraait,maar niet helemaal.
Hij zit wel erg goed vast.
Geplaatst: 24 feb 2012, 21:51
door scirocco
als hij is dolgedraait even de griptang er op en even een nieuwe monteren met een nieuwe pakking ring
Geplaatst: 24 feb 2012, 21:52
door ginofs1
tis schreef:Ik krijg de olieaftapbout niet los.
Heb ook geprobeert de olie met een slangetje eruit te zuigen,dit lukte,maar na een centilitertje of 10 kreeg ik er geen olie meer uitgezogen.
Iemand een foto van het deel war de olie zit,dan kan ik het slangetje beter richen.
Tips om de bout los te krijgen zijn ook altijd welkom.
Hij is een beetje dolgedraait,maar niet helemaal.
Hij zit wel erg goed vast.
niet meer aan zitten dan!! blokje scheurt hier snel.
blokje er onder uit sleutelen, en op ze kont zetten, dus het blok op de achterkant zetten zonder pijlstok er in.
Geplaatst: 24 feb 2012, 21:56
door tis
En met een slangetje lukt het niet?
Zou me een hoop werk schelen.
Geplaatst: 24 feb 2012, 22:23
door marco
Vorige week bij een blokje de aftapbout heet gestookt en toen los gekregen.
Zat wel gigantisch vast moest er echt op slaan om het los te krijgen.
Geplaatst: 24 feb 2012, 22:39
door NIX
De goede kant op draaien helpt ook. Meestal gaan ze verrot omdat de bout onderop zit en dus muurvast gedraaid wordt in plaats van los. 2RU is er extra gevoelig voor. Als je aan de uitlaatkant zit, sleutel naar voren laten wijzen en naar je toe trekken.
Geplaatst: 24 feb 2012, 22:45
door ginofs1
O mij god, daar gaat weer een blokje naar de haaien.
en alu lassen kan ik niet.

Geplaatst: 24 feb 2012, 22:47
door NIX
Gewoon losraggen en anders is MP er nog met zat membraamblokjes. Zit er meteen een carter onder dat wel goed alu is. En heb ik weer wat schijfreservespul erbij.
Geplaatst: 24 feb 2012, 22:50
door marco
Ik heb nog wel een setje 3e9 carters liggen

Geplaatst: 24 feb 2012, 22:50
door ginofs1
dan wil ik de schakelas
