Pagina 9 van 9

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 16:20
door Jeti
Tombo schreef:
Jeti schreef:Klopten die onderdelen?

Als de brommer altijd met deze carburateur normaal heeft gelopen, zal het daar niet aan liggen lijkt mij :P

Lees even waar het over ging voordat je reageert. Maar nogmaals speciaal voor jou dan: zie de Post waarin handyman aangeeft de onderdelen te gaan checken, waar mijn vraag een reactie op was. We zijn gewoon benieuwd of het nummer overzicht klopt met deze NOS carburateur. Omdat er twijfels zijn over deze lijst, althans, over de levering. Maar dat staat allemaal een paar Posts terug en heb je kunnen lezen.

En nee, resultaat hiervan geeft verder geen conclusies.

Maar Tom, ik ben jouw negativiteit en commentaar, vooral op nieuwe leden, maar ook op anderen en mij meer dan zat. Hierdoor zijn al veel (nieuwe) leden weggebleven. Of die komen hier niet eens en gaan direct naar Facebook. En er gaan er nog volgen als je zo door gaat.

En sorry handyman, dat dit ff in jouw topic moet.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 17:28
door marco
Jeti schreef:Klopten die onderdelen?


Er staan vinkjes op de lijst

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 17:33
door Jeti
Handyman schreef:Alle nummers checken met het lijstje en alles met mikuni logo.
Poetsen maar.

Ik begreep hieruit dat het nog gecontroleerd moest worden.

Maar mooi dat het klopt!

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 18:12
door Handyman
Ik was liever een verstopping tegengekomen of zo.
Dat was de reden van de schoonmaak Tom.
Choke ga ik controleren nog.
En nog maar wat klieren met het ontstekingstijdstip.
En een carbhuisje van draad voorzien desnoods.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 18:25
door Handyman
NIX schreef:Sluit de choke wel goed af als ie ingedrukt is? Druk er eens flink op als ie loopt.

Krijgt 'ie eigenlijk niet teveel benzine, maar te weinig lucht?
Misschien moet de schroef wel abnormaal ver open.
Ook proberen.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 22:59
door Handyman
Andere carb in elkaar gebeund => zelfde effect.

Andere kant maar weer.
Ik kijk eigenlijk nooit naar de afstand tussen de puntjes.
Op tijd is op tijd, geen gezeik.
Schuifmaat afgestoft, blijkt er een halve mm tussen te zitten.
De boel een beetje verbogen en ze loopt weer leuk dengdengdengdeng stationair.
Na een korte rit niet optimaal nog, dus een paar orri puntjes en condensator gaan het hopelijk oplossen.

To be continued.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 23:45
door marco
Dat is knap als je dat met een schuifmaat op kan meten.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 23:53
door Handyman
marco schreef:Dat is knap als je dat met een schuifmaat op kan meten.

Damn, typo. Voelermaat.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 27 jun 2015, 23:57
door Handyman
Wie verkoopt de beste 2RU immi puntjes?
€40 is wel errug veel voor tien gram ijzer.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 28 jun 2015, 00:16
door Jeti
Dan kun je misschien beter op zoek naar een Honda MB ontsteking en Gino lief aankijken of hij hier een GT CDI van kan maken. Dan ben je eeuwig van het puntjesgezeik af.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 28 jun 2015, 12:56
door NIX
Of een ouder type ontsteking monteren. Die 2RU dingen zijn alleen goed om om te bouwen.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 28 jun 2015, 21:46
door Handyman
NIX schreef:Of een ouder type ontsteking monteren. Die 2RU dingen zijn alleen goed om om te bouwen.

Wat maakt het oudere type beter?
Het lijkt me hetzelfde principe als de nieuwe.

Re: Het kreng start niet.

Geplaatst: 28 jun 2015, 22:54
door NIX
Die zijn kwalitatief beter en allemaal hetzelfde. Die 2RU dingen gaan allemaal kaduuk en niets is uitwisselbaar met de anderen.