Pagina 9 van 10

Geplaatst: 23 jun 2009, 16:05
door drummer
ben terug geweest
hij zegt dat een lange net zo goed kan als een korte..
ik was daar niet zo zeker van maar heb t toch even geprobeerd

rijd voor geen meter, kom niet boven de 55 uit

met die andere (120kort) haal ik net 70, maar met wel hele hoge toeren en klinkt een beetje droog.
boegie is iets aan de zwarte kant, wel droog

Geplaatst: 23 jun 2009, 16:15
door Tombo
Koop gewoon een reeks van dezelfde sproeiers. Als je met alles door elkaar gaat afstellen wordt het nogal lastig.

Geplaatst: 23 jun 2009, 16:27
door drummer
van hoeveel tot hoeveel?
als de bougie zwart is betekend dat dattie juist te groot is, toch?

wat hebben andere mensen met deze setup?
60cc f5b
16mm miniku

Geplaatst: 23 jun 2009, 20:59
door wiebo
drummer schreef:van hoeveel tot hoeveel?
als de bougie zwart is betekend dat dattie juist te groot is, toch?

wat hebben andere mensen met deze setup?
60cc f5b
16mm miniku

150 kort is meestal de goede voor die setup

Geplaatst: 24 jun 2009, 15:01
door drummer
gisteravond laat toen ik naar huis kwam gingdie opeens veel langzamer rijden..
het leek alsof er iets met de bougie was. hij kwam niet boven de 35km/u uit (geloof me, dan is 17km een heel eind :P )
vandaag naar de bougie gekeken en was erg zwart.
ook de cilinder is van binnen erg zwart/nat.
inmiddels tank ik wel weer 1:35

wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?


en hoever moet die luchtstelschroef nou eigenlijk open staan?

Geplaatst: 24 jun 2009, 15:19
door Niels
drummer schreef:hij kwam niet boven de 35km/u uit (geloof me, dan is 17km een heel eind :P )


Duurt ongeveer 29,14 minuten dan :prof:

Geplaatst: 24 jun 2009, 15:20
door drummer
als ik alle bochten met 35 zou nemen wel ja :P

Geplaatst: 24 jun 2009, 15:21
door drummer
nee maar even serieus
ga dalijk een bestellinkje doen dus ik moet wel weten wat er nou precies aan de hand is..

Geplaatst: 24 jun 2009, 15:22
door Niels
drummer schreef:als ik alle bochten met 35 zou nemen wel ja :P


Moet lukken toch? :P
Zo snel is dat ook weer niet voor een bochtje :mrgreen:

Geplaatst: 24 jun 2009, 15:23
door drummer
Niels schreef:
drummer schreef:als ik alle bochten met 35 zou nemen wel ja :P


Moet lukken toch? :P
Zo snel is dat ook weer niet voor een bochtje :mrgreen:


ik nodig u graag een keer uit om te komen rijden is dit prachtige landschap :wink:

Geplaatst: 24 jun 2009, 15:31
door drummer
drummer schreef:gisteravond laat toen ik naar huis kwam gingdie opeens veel langzamer rijden..
het leek alsof er iets met de bougie was. hij kwam niet boven de 35km/u uit (geloof me, dan is 17km een heel eind :P )
vandaag naar de bougie gekeken en was erg zwart.
ook de cilinder is van binnen erg zwart/nat.
inmiddels tank ik wel weer 1:35

wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?


en hoever moet die luchtstelschroef nou eigenlijk open staan?

Geplaatst: 24 jun 2009, 17:54
door Riemer
bekijk de vonk van de bougie eens, is die mooi blauw, tussen de contacten, of is het één grote gaos aan gele vonken?

Geplaatst: 24 jun 2009, 19:13
door drummer
ik heb die sproeier vervangen door die 150 lang. toen ging het al iets beter
daarna die 120 kort er weer opgedaan en hij rijd nu weer als van ouds! :D

ga dalijk even een 140 en 150 kort bestellen denk ik..
(70 is tog niet DE topsnelheid met deze setup)

Geplaatst: 25 jun 2009, 10:59
door wiebo
Als je de cilinder niet bewerkt zal er niet heel veel meer dan 70 inzitten.

Geplaatst: 10 jul 2009, 10:01
door koppel
op een andere fs1 rijd ik met een immi gietijzer ding, topsnelheid 65 km/uur.......................rijk afgesteld met een te koude bougie, na 500 km inrijden nog steeds warmloop neigingen..........het is gewoon inferieur materiaal, al is de carburatie ook niet helemaal in orde.............met een 170 sproeier en gasnaald helemaal omhoog krijgt ie nog te weinig.......dat klopt niet, binnenkort ff een revisiesetje monteren (gasschuif, naald en sproeierbuis)..........met deze setting moet een 150 sproeier en gasnaald in de middenstand meer dan genoeg zijn.

ff terugkomen op bovenstaande tekst; zuiger bleek niet de boosdoener, al kan ik iedereen een kwaliteitszuiger van bv asso of noguchi aanbevelen, cylinderboring bleek niet zuiver te zijn, zuiger liep zwaarder ergens in het midden van de cylinder en dan weer lichter............cylinder uitgehoond en nieuwe 39,96 zuiger gemonteerd, nu 60 km mee gereden, loopt mooi en tot op heden niet warm. carburateurinstelling blijft vreemd, korte 185 sproeier, gasnaald in de middenstand, motor reageert er wel goed op.

overigens las ik over een inloopsysteem mbv een fietskettingspanner op een boormachine, lijkt mij niet goed, een zuiger gaat heen en weer in een cylinder en draait niet rond, daarnaast zijn sommige cylinders/zuigers in koude toestand bewust niet zuiver rond gemaakt, op bedrijfstemperatuur wordt de zaak perfect rond aangezien het materiaal niet overal evenveel uitzet, dus alleen inlopen in de juiste richting levert wat op.