Pagina 9 van 15
Geplaatst: 01 nov 2007, 23:33
door Handyman
Als je bij een F5B, FS1 en Z1 cilinder alle poorten even groot vijlt maakt het uiteraard weinig uit.
Onbewerkt zijn het natuurlijk hééél verschillende cilinders...
Duuuuuuhhhh..
Geplaatst: 02 nov 2007, 08:40
door luuk
mijn 1e fs1 liep ook 110
60cc 16mm en met zo,n knik uitlaadje
Geplaatst: 02 nov 2007, 10:35
door edje
tweety schreef:ja ik hoor nu niet meer zoveel van jullie mar ik heb een heele korte ks kreitler uitlaat gemontert. en dat is de uitlaat voor een yamaha fs1. als je echt hard wilt rijden en wel een goede cilinder er op zetten met een goede zuiger er in want een egte yamaha zuiger uit de fabeiek van japan is zeer goed . en het maakt niet uit of je een f5b of een fs1 of een z1 hebt als je maar 3 honderste ge hoont hebt. en dan 1000 km in rijden uitlaat poort goed glat schuuren . en daar na blaazen met die hap gr tweety werkendam
beweer je nu dat een gehoonde f5b met een geschuurde uitlaatpoord net zo hard loopt als een z1

Geplaatst: 02 nov 2007, 14:45
door Tombo
Als dat zo is ben ik de paus
Van dei speling klopt gewoon helemaal 100%. Een hogere compressie staat per definitie gelijk aan meer vermogen. Door met een goede zuigerspeling te rijden win je echt veel. Mijn zuigerspeling is eigenlijk ook te groot (lees: ik hoor hem rammelen als 'ie koud is, dús te groot

) daarom weet ik zeker dat er ook uit mijn cilinder nog meer te halen valt, als er een fatsoenlijk passende zuiger in zit (maar nu weet ik wel zeker dat 'ie niet snel warmloopt

).
Verder is iedere cilidner snel te krijgen, als je de frees er maar in zet. Maar door alleen een glad geschuurde uitlaatpoort loopt een F5B niet harder als een Z1

Geplaatst: 02 nov 2007, 17:11
door petje
mijn 2f2 cilindertje...met 40.0 zuiger...liep over de 100 met tweety erop dus
Geplaatst: 02 nov 2007, 17:16
door Tombo
Ja leuk, maar niet een 2f2 cilinder zo uit de doos
Geplaatst: 02 nov 2007, 17:19
door dijkie
Daar kom meer bij kijken als alleen schuren.

Geplaatst: 02 nov 2007, 17:19
door Niels
Tombo schreef:een 2f2 cilinder zo uit de doos
Daar kan ik ook nog aan komen

Geplaatst: 02 nov 2007, 17:24
door dijkie
Een 2f2,2ru,f5b, die zijn aan inhoudt het zelfde.
Geplaatst: 02 nov 2007, 18:28
door Niels
Het is allemaal 49,9cc inhoud toch?

Geplaatst: 02 nov 2007, 18:34
door bromtolfs1
Orginele NL bromfietsen lopen 100 km/uur op lachgas

Geplaatst: 02 nov 2007, 18:36
door Tombo
Niels schreef:Het is allemaal 49,9cc inhoud toch?

Ligt eraan welke overmaat je hebt

Geplaatst: 02 nov 2007, 18:40
door Niels
Geplaatst: 02 nov 2007, 19:28
door ginofs1
kijk dit loopt gewoon echt ruim 90km met mijn 90 kilo.
met wint mee en berg af richting de 100 km
membraam 4 bak homoet p4 16mm 180 spr
uitlaatpoort op pijp maat gevreest.
opening in hempt vergroot. is een belemmering voor de membraam motor.
uitlaat en inlaat poorten vergroot
zuiger voorzien van ronde kant smeergat en spoelgaten.
zuiger sparingen op hempt pas maken.
gr gino
Geplaatst: 02 nov 2007, 19:32
door Tombo
Kijk dit bedoel ik met tuning gewoon. Flinke jaap van een uitlaatpoort heb je daar gino

mooi werk
Heb je de spoelpoorten ook bewerkt?