Pagina 76 van 100

Geplaatst: 18 sep 2008, 09:33
door Jelle
Giel_fs1 schreef:Gereedschap van de aldi :lol: (het is geen top merk ofzo maar makkenlijk te gebruiken)
die ratelringsleutels zijn verrekte handig, misschien een keer goede kopen :D
en die schuifmaat is nog redenlijk perfect, als je echt iets nauwkeurigs moet meten moet je toch een micrometer hebben.



Afbeelding



heb ik ook al een tijdje liggen :D

Geplaatst: 18 sep 2008, 10:00
door YamaSam
geo schreef:
YamaSam schreef:Afbeelding

hey Sammy
Vandaag freemke van 2ru uitgepakt, fourske gemonteerd, bok gemonteerd, voorwieltje geplaatst, achterwiel erin, en blokje gemonteerd en steppenbalk er onder gezet. Da freemke is echt klasse. Bij ons wordt er geen brommer meer ineen gestoken als hij niet via jou poedercoater gepasseerd is. De toekomstige eigenaar is ook effen komen kijken en die was ook laaiend entousiast.
grt
Geo

blij te horen dat alles naar wens loopt Geo :wink:

ma volgende keer weigerde die pint bij de afhaling ni hé :lol:

Geplaatst: 18 sep 2008, 10:32
door YamaSam
8) tadaaa..!

Afbeelding
serial number 000001 voor europa!
m'n eigen waterstoffabriekje met brandstofcell die stroom maakt..

eindelijk dat agenschap in de wacht gesleept, en het eerste model toegekregen!
(geen sinecure om dat verscheept te krijgen btw)
Afbeelding

hier gaat dus methanol in, die maakt waterstof, en dát gaat door een cel die er dan stroom mee maakt.
250W.. ideaal voor propere, stille én autonome stroomvoorziening!
(mijn vakdomein btw :) )

Geplaatst: 18 sep 2008, 10:35
door Yamaha rd50m
YamaSam schreef:250W.. ideaal voor propere, stille én autonome stroomvoorziening!
(mijn vakdomein btw :) )


das zowa het tegegestelde van fs1 dan? :P

Geplaatst: 18 sep 2008, 10:36
door Niels
Vet :shock:
Die heb je gekocht of is dat de eerste productie van een eigen ontwerp?

Geplaatst: 18 sep 2008, 10:37
door YamaSam
Niels schreef:Vet :shock:
Die heb je gekocht of is dat de eerste productie van een eigen ontwerp?

ik ben betrokken bij de ontwikkeling van het product, maar heb het niet zelf gemaakt,
anders hoefde ik het niet te verschepen hé ;)

Geplaatst: 18 sep 2008, 10:42
door Tombo
Jelle schreef:
Giel_fs1 schreef:Gereedschap van de aldi :lol: (het is geen top merk ofzo maar makkenlijk te gebruiken)
die ratelringsleutels zijn verrekte handig, misschien een keer goede kopen :D
en die schuifmaat is nog redenlijk perfect, als je echt iets nauwkeurigs moet meten moet je toch een micrometer hebben.



Afbeelding



heb ik ook al een tijdje liggen :D

Die ringratels heb ik ook gehaald. Echt superhandig 8)

Geplaatst: 18 sep 2008, 10:48
door Andries
fs-ael schreef:
Andries schreef:complete radiateur


foothoows


Deze is van een aprillia sr, de jongen waar ik hem van kocht zei dat scooterradiateurs best wel goed zijn.
Een flink opgevoerde scooter wordt nog genoeg gekoeld bij 11.000/12.000 toeren, we zullen zien misschien dat ik er nog een van opmaak. Heb jij al eentje fs-ael?

Afbeelding

Geplaatst: 18 sep 2008, 11:48
door carrejans
YamaSam schreef:8) tadaaa..!

Afbeelding
serial number 000001 voor europa!
m'n eigen waterstoffabriekje met brandstofcell die stroom maakt..

eindelijk dat agenschap in de wacht gesleept, en het eerste model toegekregen!
(geen sinecure om dat verscheept te krijgen btw)
Afbeelding

hier gaat dus methanol in, die maakt waterstof, en dát gaat door een cel die er dan stroom mee maakt.
250W.. ideaal voor propere, stille én autonome stroomvoorziening!
(mijn vakdomein btw :) )


Ik begrijp nog altijd het nut van waterstof als brandstof niet.
Is er niet nog altijd meer energie nodig om zuiver waterstof te bekomen, dan de energie die je er uiteindelijk uithaalt?

Geplaatst: 18 sep 2008, 12:11
door YamaSam
voorlopig wel ja, maar dat zal allemaal gaan veranderen als de waterstof bijvoorbeeld op zee door stroming of windmolens gemaakt wordt.

de kost van de 'kabel naar het land' zit er hier tussen, die 'energieverspilling' is dus relatief als je de totaalkost bekijkt

het nut van de brandstof zelf, eens je de H hebt, ligt hoofdzakelijk in het type verbranding, er is namelijk geen snellere en eenvoudigere oxidatie mogelijk, dan het ontbranden van waterstof.. twee H'tjes en een O'tje en klaar is kees. resultaat water...
geen roet etc..

nadeel is wel net dat het zo brandbaar is, de vonkbrug die nodig is om pakweg een LPG-wolk te laten ontbranden (lees ontploffen) mag honderd keer groter zijn dan het vonkje dat maar nodig is om waterstof te laten knallen.. dit vergt dus bv. bronzen sleutels die niet vonken als je ze neerlegt etc..

ik ben er heilig van overtuigd dat het waterstof zal zijn over 20 jaar

Geplaatst: 18 sep 2008, 12:33
door mpro09
mooi ding sam :D

Geplaatst: 18 sep 2008, 12:38
door Thomash
yamasam, worden het waterstofcellen of waterstofverbrandings motoren in de toekomst?

Ik hoop het laatste :P

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:39
door Martijn
Het laatste zal goed tricky worden, aangezien als het knalt het ook echt hard heel hard knalt !

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:40
door Yamaha rd50m
Martijn schreef:Het laatste zal goed tricky worden, aangezien als het knalt het ook echt hard heel hard knalt !


lpg knalt toch ook vrij had als het knalt...
volgens mij is het zeker doenbaar, ik vraag me wel af wat het dan allemaal zou kosten enzo...

Geplaatst: 18 sep 2008, 18:11
door fs-ael
Andries schreef:
Deze is van een aprillia sr, de jongen waar ik hem van kocht zei dat scooterradiateurs best wel goed zijn.
Een flink opgevoerde scooter wordt nog genoeg gekoeld bij 11.000/12.000 toeren, we zullen zien misschien dat ik er nog een van opmaak. Heb jij al eentje fs-ael?



moi radiateurtje

ik heb een koelblok (het stuk met de koelribben) daar moet ik zelf de bakjes en de aansluitingen op lassen, maar ik wil eerst het blok klaar hebben