Pagina 74 van 100

Geplaatst: 27 jun 2011, 15:51
door fs1man
heerlijk fs1 weer, dus een ritje op het P,tje naar de werkplaats 8)
Onderweg wat probleempjes ondekt 1 knipperlicht weigerd dienst.
en de tellekabel schiet steeds los bij de teller :evil:
Het p,tje loopt netjes 55-60 als de teller t doet :lol:
soms ff 70, maar t motortje klinkt wel alsof er een 378 cilinder op zit. :x
Niks janken :roll:
De 378 jankt alsof hij 110 in de 3 loopt :lol:
maar 65-70 is de top een beetje vind ik hard zat.
mischien wil ie wel harder maar dan begind de koppeling te slippen :evil:
ook maakt de zuiger een takke herrie.
De 378 lust ook wel binnenbanden gemiddelt 1 per maand in het achterwiel.
haal je m eruit lerkt ie niet stop je m er weer in binnen 1 week leeg, en dat elke keer zo.
zal wel tijd worden voor een nieuwe velg denk ik.

Geplaatst: 27 jun 2011, 16:29
door fs1man
fs1willem schreef:
marco schreef:Kun je het gasdraaistuk niet aanpassen?


Ik kan een stukje van het gasdraaistuk afzagen, maar dan nog past het niet. Dat tweedelige stuk metaal met die knopjes heeft aan de binnenzijde een uitstulpsel welke in de bedradingsopening van het stuur valt. Ik zou dan ook van het stuur een stukje moeten afzagen en dat is natuurlijk te idioot voor woorden. Want al deze delen zijn origineel en dus moeten er origineel destijds langere handvaten zijn geweest. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze met zo'n opening tussen het handvat een het knoppendeel zijn verkocht.

Wie het weet mag het zeggen...


Zal ik dan maar met het verlossende woord komen :lol:
Ik heb hier het draaistuk van mijn 69 er p,tje voor me liggen met het orri handvat er nog op.
het handvat op zich is exact even lang als de orrie handvaten die jmpb verkoopt.
Alleen zit er bij een metalen draaistuk nog een plastic ring tussen die tussen handvat en stuurbediening komt.
er hoeft dus niet in het stuur of aan het draaistuk gezaagd te worden.
Alleen ff ring scoren.
ik plaats straks wel ff een foto :wink:

Geplaatst: 27 jun 2011, 17:03
door Jens36
Vandaag haddek niets te doen + het was goed weer (wel beetje te warm eigenlijk).
De flandria deed al een goeie maand zen werk door weer en wind, dus die verdiende wel een was en smeerbeurt.
En als ik dan toch bezig was kon ik evengoed de rest nog eens vanonder het stof trekken en alles een wasbeurt geven.
Terwijl even een to-do-list voor in de vakantie gemaakt voor elke brommer.
En ja...ik trek graag foto's hé :lol:

Afbeelding
te doen:

- Nieuwe koppelingskabel steken
- Misschien toch maar eens het juiste zadel aanschaffen.
- Nieuwe onderbouw/ of terug aanpassen zodat hij de 1e versnelling terug neemt.
- lichten weeral fixen
- nieuwe remschoenen zoeken ( campagnolo)

Afbeelding
te doen:

- nieuwe buitenband vanachter (deze is nog de originele 'made in Belgium')

Afbeelding

te doen:
- ontsteking nakijken
- afstellen
- remmen deftig aansluiten
- pinkers + achterlicht aansluiten
- koppeling maken
- RIJDEN!!! wil hem zeker voor wellen 100% in orde hebben.
- bij Richard eens zien voor een 1J5 zadel (of als iemand er hier nog een heeft)
Afbeelding
Honda:
te doen --> ketting+kettingspanner nokkenas vervangen.

En dan e 2RU: eens zien voor een lang zadel ook :lol:

Ik weet wat te doen deze vakantie dus 8)

Geplaatst: 27 jun 2011, 17:21
door Jeti
Dat staat er weer mooi bij Jens!

Geplaatst: 27 jun 2011, 17:22
door Jens36
idd...maar die 1j6 moet nu echt gewoon af, en dat is dan ook de prioriteit :wink:

Geplaatst: 27 jun 2011, 17:30
door Jeti
jensje36 schreef:idd...maar die 1j6 moet nu echt gewoon af, en dat is dan ook de prioriteit :wink:

Ja goed zo, ben benieuwd in Wellen.
Ik moet nog eens zien waarmee ik ga.

Geplaatst: 27 jun 2011, 17:37
door Twowheeler
jensje36 schreef:idd...maar die 1j6 moet nu echt gewoon af, en dat is dan ook de prioriteit :wink:


daar moet je eigenlijk ook het blok een kleurtje van geven, dan is hij weer helemaal netjes 8)

Geplaatst: 27 jun 2011, 17:39
door Jens36
Ja dat zou ik idd ook nog moeten doen! Goed dat je me er aan laat denken :D

Geplaatst: 27 jun 2011, 17:40
door Twowheeler
:wink:

oh ja ik heb lager omgeruild vandaag.
ligt nu in de vriezer naast de krukas :P.
na woensdag set ik alles weer in elkaar, wordt er wel weer weer voor 8)

Geplaatst: 27 jun 2011, 19:50
door marco
Twowheeler schreef::wink:

oh ja ik heb lager omgeruild vandaag.
ligt nu in de vriezer naast de krukas :P.
na woensdag set ik alles weer in elkaar, wordt er wel weer weer voor 8)


Ik had het linkerkrukaslager verwarmd op een warmhoudplaatje op het gasfornuis en toen over de krukas geschoven.
Daarna een dag in de vriezer en toen in 1 keer in het carter.

Geplaatst: 27 jun 2011, 19:53
door fs1man
joscabrio schreef:
fs1willem schreef:
marco schreef:Kun je het gasdraaistuk niet aanpassen?


Ik kan een stukje van het gasdraaistuk afzagen, maar dan nog past het niet. Dat tweedelige stuk metaal met die knopjes heeft aan de binnenzijde een uitstulpsel welke in de bedradingsopening van het stuur valt. Ik zou dan ook van het stuur een stukje moeten afzagen en dat is natuurlijk te idioot voor woorden. Want al deze delen zijn origineel en dus moeten er origineel destijds langere handvaten zijn geweest. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze met zo'n opening tussen het handvat een het knoppendeel zijn verkocht.

Wie het weet mag het zeggen...


Zal ik dan maar met het verlossende woord komen :lol:
Ik heb hier het draaistuk van mijn 69 er p,tje voor me liggen met het orri handvat er nog op.
het handvat op zich is exact even lang als de orrie handvaten die jmpb verkoopt.
Alleen zit er bij een metalen draaistuk nog een plastic ring tussen die tussen handvat en stuurbediening komt.
er hoeft dus niet in het stuur of aan het draaistuk gezaagd te worden.
Alleen ff ring scoren.
ik plaats straks wel ff een foto :wink:


Zoals beloofd de foto,s.
Afbeelding
Zoals te zien zijn beide draaistukken even groot.
Let op de ring tussen handvat en kabel deel deze komt tussen handvat en stuur bediening.
Afbeelding
Hier is wat beter te zien dat ze beiden even lang zijn. :wink:

Geplaatst: 28 jun 2011, 09:04
door NIX
Het metalen draaistuk is duidelijk een halve cm korter dan het plestik. Dat rubbrhandvat is namelijk best dik aan de gesloten kant.

Ik zou gewoon een nieuw handvat lekker warm en soepel maken en zo ver mogelijk over het stalen draaistuk duwen en trekken. Die ring hoort er origineel wel tussen, maar is maar een mm dik, dat is dus geen halve cm.

Geplaatst: 28 jun 2011, 11:07
door fs1man
Handvat is aan de achterkant kapot hij staat op het metaal zeg maar.

Geplaatst: 28 jun 2011, 11:18
door NIX
Ok, dan.

Geplaatst: 28 jun 2011, 11:44
door NIX
marco schreef:
Twowheeler schreef::wink:

oh ja ik heb lager omgeruild vandaag.
ligt nu in de vriezer naast de krukas :P.
na woensdag set ik alles weer in elkaar, wordt er wel weer weer voor 8)


Ik had het linkerkrukaslager verwarmd op een warmhoudplaatje op het gasfornuis en toen over de krukas geschoven.
Daarna een dag in de vriezer en toen in 1 keer in het carter.


Die vriezer is echt niet nodig, jongens. Linkercarter opwarmen op kookplaat of verfstripper, lager erin leggen. Linkerlager opwarmen (eventueel inclusief carter) tap lichtjes in olien, kruk in lager laten zakken en aantikken, af laten koelen.
Rechtercarter opwarmen, zitting iets inolien en rechterlager erin leggen, aantikken.
Bak in linkercarter leggen.
Pakking (DUN NONDEJU!) aanbrengen, eventueel rechterlager iets opwarmen, is vaak niet eens nodig.
Beetje olie op rechtertap en primaire bakas (koppelingsas) en rechtercarter over de tap laten zakken, voelen of alle assen netjes in de lagers vallen en of de pasbussen mooi passen, aantikken, schroeven met iets vet indraaien, alles vastdraaien met slagschroevendraaier (niet vastslaan, aandraaien) en dan met een hamer links en rechts een tik op de kruktaps naar binnen, dan is alles gezet. Nu moet de kruk lekker soepel de poepel draaien.

Klaar is je blokje, nu kun je verder met keerringen, assen en koppeling, e.d.