Pagina 74 van 100
Geplaatst: 25 jun 2010, 09:20
door NIX
paull schreef:oklim schreef:Wiebo dat klopt wat je zegt als ik wat rustiger rij dan gaat het wel
maar nu nog iemand tips om de koppeling af te stellen ?
bvd m gerards
Als jij met een parmakit rijd, hoef je niks geen snelle paarse veertjes of wat dan ook te gebruiken. Onder en bovenplaat nog in goede staat, en immi gevoerde plaatjes met een extra stalen plaat is veel beter. Je krijgt alleen maar een zware koppeling door die veren. Goede olie, en je koppeling kan 90km aan. Zelf gereden, als 1,5 jaar lang

Wormpje en koppeling kabel wel allemaal goed? Anders kan je een teflon kabel halen van Sjon, die zijn super.
Ik zie het al: een expert.
Het is misschien beter dat je je ervaring neerzet als je eigen ervaring, maar nu lijkt het alsof iedereen een beetje heeft zitten kletsen. Paarse veertjes zijn niet idioot zwaar en de meeste onder grond- en drukplaten zijn gewoon in enige mate versleten. De meeste koppelingen kunnen tijdelijk 90km/u aan, daarna gaat het gewoon niet meer. Sterker, de meeste koppelingen trekken een 50cc FS1 cilinder die in zijn powerband komt al amper. Ik praat niet over die ene brommer die ik zelf ooit had, ik praat over alle brommers waar ik aan gesleuteld heb.
Geplaatst: 25 jun 2010, 09:20
door NIX
wiebo schreef:NIX schreef:Wiebo moet binnenkort ook even bij Gino langs.
Wil jij mij door de geluidsbarrière hebben?
Ja, en ik denk dat je een keer een ginokopje moet laten maken.
Geplaatst: 25 jun 2010, 10:34
door Aad
NIX schreef:wiebo schreef:NIX schreef:Wiebo moet binnenkort ook even bij Gino langs.
Wil jij mij door de geluidsbarrière hebben?
Kom je dan langs Wiebo?!

Geplaatst: 25 jun 2010, 10:46
door wiebo
NIX schreef:wiebo schreef:NIX schreef:Wiebo moet binnenkort ook even bij Gino langs.
Wil jij mij door de geluidsbarrière hebben?
Ja, en ik denk dat je een keer een ginokopje moet laten maken.
Dat wordt spannend!
Geplaatst: 25 jun 2010, 10:46
door wiebo
Aad schreef:NIX schreef:wiebo schreef:NIX schreef:Wiebo moet binnenkort ook even bij Gino langs.
Wil jij mij door de geluidsbarrière hebben?
Kom je dan langs Wiebo?!

Als je een enorme knal hoort ben (was) ik het Aad

Geplaatst: 25 jun 2010, 11:55
door Aad
wiebo schreef:Aad schreef:NIX schreef:wiebo schreef:NIX schreef:Wiebo moet binnenkort ook even bij Gino langs.
Wil jij mij door de geluidsbarrière hebben?
Kom je dan langs Wiebo?!

Als je een enorme knal hoort ben (was) ik het Aad

Okee ik zal n kratje pils aan een helium ballon de lucht in sturen!
Geplaatst: 27 jun 2010, 12:30
door Wimmel O
Als een fs1 met regelmaat tussen twee versnelling in schiet, duidt dit dan op versleten schakelasveertjes of is het misschien dat heveltje op je wals?
Geplaatst: 27 jun 2010, 18:04
door Triforce
Wimmel O schreef:Als een fs1 met regelmaat tussen twee versnelling in schiet, duidt dit dan op versleten schakelasveertjes of is het misschien dat heveltje op je wals?
Ik gok dat het veertje is die de heveltje die de wals op zijn plek houdt zo houdt hij hem in zijn versnelling, als die andere eraf is dan kan je niet meer schakelen

Geplaatst: 27 jun 2010, 18:19
door Wimmel O
schakelen gaat opzich alleen soms valt ie gewoon tussen twee versnellingen. Dat veertje vind ik ergens achter mijn koppelingshuis of moeten daarvoor de carters worden gesplitst?
Geplaatst: 27 jun 2010, 18:28
door marco
Carters hoeven niet uit elkaar.
De koppelingskap eraf halen en je kan de veertjes vervangen.
Ik geloof dat de koppelingskorf er ook af moest om bij 1 van de veertjes te komen maar dat weet ik niet zeker meer.
Geplaatst: 28 jun 2010, 09:42
door Triforce
marco schreef:Carters hoeven niet uit elkaar.
De koppelingskap eraf halen en je kan de veertjes vervangen.
Ik geloof dat de koppelingskorf er ook af moest om bij 1 van de veertjes te komen maar dat weet ik niet zeker meer.
Het is inderdaad wel handig om de koppelingskorf er af te halen want daar zitten ze achter, die van de schakelwals zou je wel kunnen kijken als de koppelingskrof erop zit (zie ik nu net op mijn eigenblok die nog steeds open ligt).
Geplaatst: 28 jun 2010, 18:05
door Wimmel O
bedankt voor de hulp, ik ga over 3 weken als ik klaar ben met school er eens voor zitten

koppeling
Geplaatst: 30 jun 2010, 01:31
door oklim
Had iemand nog wat tips om de koppeling af te stellen ?
Hierbij bedoel ik het wormpje en de kabel
bvd M Gerards
Geplaatst: 30 jun 2010, 13:09
door mpro09
kabel helemaal losdraaien(meste speling)
daarna het schroefje in het wormpje aan draaien net totdat het zwaarder word en dan een kwartslag terug.
daarna je kabel weer wat strakker draaien

Geplaatst: 03 jul 2010, 13:15
door marco
Wat is een beetje een normale temperatuur voor een cilinder?
Heb sinds gisteren een stage6 temperatuurmeter erop wil nu weten wat ongeveer normaal is.