Pagina 72 van 100
Geplaatst: 14 apr 2009, 19:54
door fs-ael
Tombo schreef:Ik hoop dat dat het houd. Bouten mag je eigenlijk niet op afschuiving belasten (wat je nu puur doet)

omg

heel mijn blok hangt aan 3 m8 boutjes

en het koppelingshuis zit met 3 m5 verzonken boutjes vast

en de remklauw met 2 m8
bedankt Tom, nou durf ik niet meet te rijden

Geplaatst: 14 apr 2009, 19:55
door Tombo
Dat is wat anders als afschuiving

Geplaatst: 14 apr 2009, 19:55
door fs-ael
leg uit

wat ik noem is allemaal afschuiving
Geplaatst: 14 apr 2009, 19:55
door mpro09
weet je hoeveel bouten van eenfs1 op afschuiving worden belast?

Geplaatst: 14 apr 2009, 19:58
door Tombo
0!
Afschuiing is laat maar zeggen als je de de bout dwars belast.
Wat je normaal doet met een bout is 2 opppervlaktes zo strak tegen elkaar draaien, dat ze in principe (theoretisch) op elkaar blijven zitten door de wrijving en vlaktedruk ertussen. Zo belast je de bout niet op afschuiving maar puur op trek.
Afschuiving moet je een beetje zien als je hoofd onder een guillotine, of een metalen plaat onder een pons.
Geplaatst: 14 apr 2009, 20:02
door mpro09
maar die lpaat in zijn remtrommel zit klem toch?
en die boutjes borgen?
Geplaatst: 14 apr 2009, 20:03
door Monkeymadness
precies

Geplaatst: 14 apr 2009, 20:07
door Tombo
Hoe klem

je trekt laat maar zeggen niet de oppervlakken met elkaar toe met die borgboutjes (want ik denk dat die boutjes eerder pang zeggen dan dat je dat stuk massief ijzer vervormt

). Als dat ding al goed strak erin zit (perspassing ofzo) dan zal er denk ik weinig gebeuren dan. Maar je belast ze in principe wel op afschuiving
Geplaatst: 14 apr 2009, 20:17
door mpro09
je hebt beschikking tot eendraaibank, staat daar niet toevallig een tig apparaat oid naast?

dat is wel beter denk ik
Geplaatst: 14 apr 2009, 20:32
door Monkeymadness
Tombo schreef:Hoe klem

je trekt laat maar zeggen niet de oppervlakken met elkaar toe met die borgboutjes (want ik denk dat die boutjes eerder pang zeggen dan dat je dat stuk massief ijzer vervormt

). Als dat ding al goed strak erin zit (perspassing ofzo) dan zal er denk ik weinig gebeuren dan. Maar je belast ze in principe wel op afschuiving
hoe klem? ik heb hem erin geperst met zo'n staande pers op stage, die heeft zo'n drukmeter aangesloten. en met 10ton aan druk zat ie er nog nét niet helemaal in

Geplaatst: 14 apr 2009, 21:06
door Niels
Tjoening; type habbibabbi

Geplaatst: 14 apr 2009, 21:49
door Monkeymadness
net nog ff snel m'n brommer voorzien van een 190mm gekartelde remschijf

:
VOOR:
NA:

Geplaatst: 14 apr 2009, 21:54
door pee67
Geplaatst: 14 apr 2009, 21:55
door lespaultje

Nice!
Geplaatst: 14 apr 2009, 21:56
door Monkeymadness
hmmm, k heb nog helemaal niet gekeken of mijn schijfremslot er weleens op past...
