Pagina 8 van 9

Geplaatst: 27 okt 2011, 14:08
door Twowheeler
bas schreef:ik meng 1 op 20, en ja blok en achterbrug zitten goed vast.
Die foto van f-seal is geen yamaha fs1 volgens mij....

Weet iemand of er een Athena (of euro) cylinder thread is hier?
Ben op zoek naar perfecte setup.

nee dat is een honda mb

Geplaatst: 27 okt 2011, 16:44
door marco
Twowheeler schreef:
marco schreef:Ken je Eric ook Sjoerd?


mwah, van gezicht en verhalen van tijmen.
z'n zus ken ik wat beter :lol:


Eric heeft wel altijd mooie verhalen dan lijkt het heel wat.
Toen hoorde ik van Tijmen dat hij hem een keer op 3 ronden had gereden :lol:
Terwijl de brommer van Eric echt top materiaal is.
Z'n ouders ken ik wel maar zn zus niet maar daar heb ik ook al verhalen over gehoord.


bas schreef:Een belangrijk ding is dat ik veel trillingen voel in m'n frame, en langs het blok.


Probeer het eens zonder blokbeugels.

Geplaatst: 27 okt 2011, 16:50
door bas
1:20 is met inrijden wel nodig.
ik zal de blokbeugels erafhalen en zien hoe dat voelt.

sproeier 170 voor een athena, wie heeft ervaring met deze cylinder?
hoe kan ik alle posts over deze cylinder in 1 thread bijeenbrengen?

heeft iemand ervaring met de expansie uitlaat die in het stukje over de 'fizzy' beschreven wordt? (waarin ook gezegd wordt dat een gaatje vlak na de bocht enorm helpt kwa prestaties).

Geplaatst: 27 okt 2011, 16:53
door marco
1 op 20 is echt niet nodig ook niet voor inrijden.
Met zn mengverhouding maakt je het mengsel alleen maar armer en alles koolt dicht.

In een AJH kan gerust een 180 sproeier (kort)

Maar je moet goed de bougiekleur in de gaten houden en zorgen dat de ontsteking op tijd staat.

Geplaatst: 27 okt 2011, 20:19
door NIX
Met de huidige kwaliteit olie, zal de olie onvolledig verbranden en zichzelf als dikke teer over de cilinderwand uitsmeren en loop je zelfs meer kans op een warmloper. Los dat de uitlaat en poort ervan dichtkolen. De Alu cilinder wordt bovendien een heel stuk minder heet dan een gietijzeren cilindertje. Ik zou de eerste tank hooguit 1:30 mengen en daarna gewoon 1:40. Ook een gietijzeren cilinder zou ik niet zo enorm rijk mengen, ook niet met inrijden. Beter laat je hem eerst een paar keer afkoelen na een niet te lang ritje.

Ik reed overigens met een 150 in mijn athena, maar dat zal per brommer verschillen.

Geplaatst: 27 okt 2011, 20:28
door bas
ben benieuwd naar de setup achter beide sproeiermaten.

Bedankt voor de informatie. Dit snijdt hout. Denk dat ik eerst 'ns een 180 kort ga proberen met wat minder olie. En ja ik hou de bougie in de peiling. Er lekt trouwens zwarte drab uit de uitlaat...dat is wel een teken van onverbrande olie denk ik. Zou mooi zijn als volgende generaties er rijk van worden :0)

Geplaatst: 27 okt 2011, 21:21
door NIX
Ik reed met 15/44, een 16mm, een snelle schijf en schuine uitlaat, 3.00 band, 3-plaatskoppeling, B8, punten op 1,8mm en zelfgemaakte hogedrukpet. Ging een mooie 85.

Geplaatst: 27 okt 2011, 21:41
door bas
dan heb je een 5bak...
met mijn 4bak 14/39 giert-ie behoorlijk boven de 70

Geplaatst: 27 okt 2011, 22:42
door Twowheeler
nee was een 4-bak.

ik rijd met een tandje kleiner voor 80

Geplaatst: 27 okt 2011, 23:03
door Tombo
13/39 en een dikke 85 km/h

Geplaatst: 27 okt 2011, 23:44
door NIX
Die schijt 5-bakken mogen jullie allemaal houden. Ik heb altijd met 4-bak gereden. Ook met de athena. Nadat ik de nicasilwand eruit had gereden heb ik een F5B laten opboren naar 43mm met een gesmede zuiger erin en de uitlaatpoort behandeld en reed het ding bijna net zo hard als met de athena. Ik heb hem echter wel netjes 500km ingereden. 1:40 gemengd en helemaal dezelfde setup. Als ik met een gangetje van 70 bleef rijden, haalde ik er gemakkelijk nog 1:35 mee. Heerlijke setup.

Geplaatst: 28 okt 2011, 01:21
door YamaSam
wat een woorden :?
mijn rooie is een vijfbak met 14/39, en die gaat om en bij de 100..

mét schijtuitlaat én 40.0 boring, ik smeer 1:30..

details en verfijning op alle vlakken, daar gaat het om denk ik?

Geplaatst: 28 okt 2011, 11:50
door NIX
Jij mag lekker met je 5-bak rijden hoor Sam. Het is een beetje wat je zegt, het spul goed opbouwen en eerst even goed nakijken voor je het monteert. Dat ik meestal hard ga ligt gewoon daar aan, niet dat ik een 5-bak heb. Verder gooide ik er een mix van persoonlijke frustratie en voorkeur door bij het gebruik van de term schijt 5-bakken. Ik vind ze niet lekker schakelen, veel te duur en in veel gevallen zwaar overgewaardeerd. Dat ze desondanks liefhebbers hebben is uiteraard niet verboden.

Niet zo gevoelig, he?

En ja, dat 50cc geval van jou rijdt lekker door, ik zie je nog in m'n achteruitrijspiegel, een paar km achter elkaar.

Geplaatst: 28 okt 2011, 16:43
door marco
bas schreef:dan heb je een 5bak...
met mijn 4bak 14/39 giert-ie behoorlijk boven de 70


Als ik helemaal doortrek in zn 3 dan loopt die 70 met 14-44 :lol:

Geplaatst: 29 okt 2011, 15:52
door bas
dat zijn aardige toerentallen dan....