Pagina 8 van 9

Geplaatst: 16 okt 2009, 15:22
door YamaSam
die enkele km's dat ik op de meeting meereed was ook met een 3E8..

ik zeg niet dat ie origineel was, maar het kán wel harder mits wat gekietel

Geplaatst: 16 okt 2009, 17:39
door Brambo
oke bedankt
maar een aantal zaken kloppen niet
een 3E8 cilinder met 10 mm carb en een snelle pijp heeft voor mijn gevoel geen koppel onderin.
want in z'n 4de versnelling komt hij niet op toeren en duurt het heel lang en bij tegen wind moet ik zelf terug naar de 3de om toeren te maken.
is het plaatsen van een 16 mm carb (ori ) een optie? natuurlijk met een 16mm spruitstuk.
ik hoef niet perse hard maar wel met kracht dwz een constante snelheid belast of onbelast.

Geplaatst: 16 okt 2009, 17:49
door Tombo
Wat is je tandwielverhouding? Klinkt ook als een te zware verhouding.

Geplaatst: 16 okt 2009, 20:26
door YamaSam
dikke bocht zestien mm en de schijf als je wil,
dan kijken op welke vertanding en sproeier je uitkomt

Geplaatst: 16 okt 2009, 22:47
door Brambo
ik zal even naar de vertanding kijken
ik heb helaas een membraamblok

wat is een ideale tandwielverhouding?
en hoe dik moet de bocht zijn???

Geplaatst: 17 okt 2009, 09:54
door Tombo
Dé ideale tandwielverhouding bestaat niet (ofjah, eigenlijk wel, dat heet een vario :D).
Ik zou 12/44 - 13/44 gaan, gewoon kijken wat het beste trekt

Geplaatst: 17 okt 2009, 15:12
door koppel
juist een membraanblok kan onderin goed lopen, beter oppakken enzo...

Geplaatst: 17 okt 2009, 16:22
door Tombo
Dat zowiezo

Geplaatst: 17 okt 2009, 19:56
door Triforce
het zou ook bovenin de toeren goed kunnen lopen mits je sterke membraam kleppen hebt, maar dan lever je meteen ook weer onderin de powerband wat in

Geplaatst: 17 okt 2009, 20:06
door ginofs1
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

Geplaatst: 18 okt 2009, 14:23
door Tombo
ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

Nee, dat is geen goede vergelijking.
Je moet (en dat heb ik dus gedaan) met exact dezelfde setup rijden (dus cilinder/uitlaat/carburateur) maar alleen met het verschil van blok. Nou ik kan je vertellen dat een membraanblok soepeler rijdt, de powerband is breder en het rijdt op top net zo hard.
Voor bruikbaar vermogen --> membraan
Voor topvermogen --> roterende inlaat (alhoewel je met de moderne membranen net zulke hoge vermogens kunt halen :P)

Geplaatst: 18 okt 2009, 14:49
door geo
ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

In de deze zit ook een membraanblokje
Afbeelding
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen :lol: :lol:

Geplaatst: 18 okt 2009, 14:54
door FS1SE
ach wat is snelheid vertrek wel iets eerder

Geplaatst: 18 okt 2009, 14:59
door Roberto.B
geo schreef:
ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

In de deze zit ook een membraanblokje
Afbeelding
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen :lol: :lol:


is die van jou?

Geplaatst: 18 okt 2009, 18:40
door geo
Roberto.B schreef:
geo schreef:
ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

In de deze zit ook een membraanblokje
Afbeelding
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen :lol: :lol:


is die van jou?

jammer genoeg niet :(