Pagina 8 van 9

Geplaatst: 11 mar 2008, 22:22
door ginofs1
43mm.
gr gino

Geplaatst: 12 mar 2008, 08:13
door Martijn
Jep, dat gaat m worden :)

Geplaatst: 12 mar 2008, 16:09
door tweety
hoi izat net te lezen dat je gelijk naar zo groot mogelijke zuiger wilt gaan.
maar wat voor ziuger zit er nu dan in.
wand na een 43 is er bijna geen over maat meer die daar na nog past.
en als je nu nog een maatje klijner kan zal ik eerst daar voor kiezen.
wand je kan altijd nog naar een 43 ziuger gaan.
als de klijnere maat weer te ver versleeten is.


groete tweetyyellopower.

Geplaatst: 12 mar 2008, 16:14
door Axel
Daar zit idd wat in, als je em nu opboort naar 43 mm en hij loopt nog een keer vast kan je er niks meer mee

Geplaatst: 12 mar 2008, 19:43
door ginofs1
43- 43.25- 43.50- 43.75- 44- en ga maar door.

van het bekende merk prox dat is top spul in krukas en zuigers.
gr gino

Geplaatst: 14 mar 2008, 11:42
door tweety
oke maar dan word van de onderkand gezien de poorten lings en rechts het schotje er wel heel erg dun.
en heel scherp dat is voor de toeren wel een probleem want je kan dan aleen maar hooge toere maaken.
en bij laage toere trekt hij niet meer en moet je snel; terug schaakelen.
en bij veel wind vald hij gegarandeert dood of wel heel erg terug.



groete tweetyyellopower :?:

Geplaatst: 14 mar 2008, 16:33
door edje
tweety schreef:oke maar dan word van de onderkand gezien de poorten lings en rechts het schotje er wel heel erg dun.
en heel scherp dat is voor de toeren wel een probleem want je kan dan aleen maar hooge toere maaken.
en bij laage toere trekt hij niet meer en moet je snel; terug schaakelen.
en bij veel wind vald hij gegarandeert dood of wel heel erg terug.



groete tweetyyellopower :?:


volgens mij licht dat aan de timingen? en niet aan de scherpte van het tussenschotje :P

Geplaatst: 14 mar 2008, 17:24
door Tombo
Idd :P

Geplaatst: 14 mar 2008, 18:15
door YamaSam
met de specifieke vorm van dat tussenschotje valt trouwens ook nog wat extra te winnen,
en méér dan door het te verwijderen ;)

Geplaatst: 14 mar 2008, 18:29
door jonnotje
huh, vertel maar, ik ben benieuwd :)

Geplaatst: 14 mar 2008, 23:59
door YamaSam
beeld je gewoon in dat je de mengselwolk bent,
halsoverkop vlieg je plots door de spoelgaten,
domweg gevolgd vlieg je gesplitst gewoonweg los de uitlaat in,

.. die splitsing kan je doen richten,
stel je voor dat het een T-stuk was ipv een "Y"
de omweg die je daardoor maakt, zorgt ervoor dat dat uitlaatgat al lang weer toe is tegen dat je er bent ;)

vogel de rest maar zelf uit :)

Geplaatst: 15 mar 2008, 11:23
door Martijn
tweety schreef:hoi izat net te lezen dat je gelijk naar zo groot mogelijke zuiger wilt gaan.
maar wat voor ziuger zit er nu dan in.
wand na een 43 is er bijna geen over maat meer die daar na nog past.
en als je nu nog een maatje klijner kan zal ik eerst daar voor kiezen.
wand je kan altijd nog naar een 43 ziuger gaan.
als de klijnere maat weer te ver versleeten is.


groete tweetyyellopower.


Daar heb je wel een punt! Honen zal inderdaad wel een probleem worden als ik geen wand meer over heb ! Misschien een beter idee om hem op te boren naar de grootste noodzakelijke diameter ?

Geplaatst: 15 mar 2008, 20:30
door YamaSam
:? dat spreekt elkaar wel tegen,
het voorstel is net van niet de grootste boring te pakken,
omdat je dan nog de reserve hebt om nadien omhoog te gaan als je iets voorhebt..

per se opboren tot de max is eigenlijk gewoon zonde van de gemiste tussenstages..

Geplaatst: 15 mar 2008, 20:34
door mpro09
ik denk dat martijn de kleinst noodzakelijke diameter bedoelt

Geplaatst: 16 mar 2008, 12:43
door jonnotje
YamaSam schreef::? dat spreekt elkaar wel tegen,
het voorstel is net van niet de grootste boring te pakken,
omdat je dan nog de reserve hebt om nadien omhoog te gaan als je iets voorhebt..

per se opboren tot de max is eigenlijk gewoon zonde van de gemiste tussenstages..


bedoelde je nou met die Y vorm en de T vorm dat je de spoelers op de uitlaat richt, of juist nu niet :? :)

,..en de zij of boven spoelers?