Pagina 8 van 10

Geplaatst: 13 feb 2008, 09:27
door YamaSam
je blok zal openmoeten om de gepeperde cylinder tot z'n recht te laten komen..

en lezen lezen lezen, je zal alles stukje voor stukje moeten aanpakken,
it's a thin line between "retehard en naardezak" :wink:

veel suck6!

Geplaatst: 13 feb 2008, 10:20
door occ1s
danku... heb dat graham boek gister ook al gelezen, staan interresante dingen in hoor...

Geplaatst: 13 feb 2008, 10:32
door Jelle
je mag van mij hoor, daar niet van :D

wil gewoon maar zeggen dat je moet oppassen. 80 is al snel.

als sam bijvoorbeeld 100 gaat , dan doet hij dat bewust, en veilig.

het is niet zomaar iets ;-)

dus doe maar, maar pas wel op:p

Geplaatst: 13 feb 2008, 10:55
door edje
zie het niet als comentaar :wink: maar ik heb het idee dat je de rest een beetje vergeet. goed tunen betekend het tunen van alle onderdelen:

-uitlaat
-cilinder
-cilinderkop
-carters
-carb
-onsteking
-tandwielen
-afstelling( :!: )

alles moet gewoon goed bij elkaar passen :wink:

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:08
door occ1s
Ik weet het, wil mn schijf ook wat aanpassen hier en daar, en heb al een soort van hd kop, maar mag nog wel iets afgevlakt worden.
Wil een homoetje kopen, en idd, mn vertanding mag wel wat zwaarder.

Daar begint het, door een zwaardere vertanding trekt hij hem niet mooi, dus ik moet erachter zien te komen wat ik aan de
cilinder moet veranderen (als het kan wel de 50cc die ik nu heb) om meer power te krijgen.
Heb begrepen dat je meer pk's wint door je uitlaatpoort breder te maken, maar die kan nog maar 1.8 mm verbreed worden (wanneer ik tot de 67% ga).
Lijkt mij niet super veel te schelen, dus daarom wil ik via deze topic nog meer mogelijkheden horen, die me door de dip heen trekken...
Heb gister een cilindertje verknooit, doordat ik tegelijkertijd mn uitlaat poort omhoog vijlde, en daarna gelijk maakte aan odp, dus weet nu niet waar het aan ligt dat hij zelfs zachter ging dan voorheen.

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:12
door Andries
koop een 60cc en ga die tunen gaat nog harder :wink:

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:16
door occ1s
kan ook, kan ook, maar het principe is hetzelfde...
dan trekt ie een veel zwaardere vertanding ook moeilijk, en ook moet je dan de uitlaatpoort tunen, en hij zuipt veel meer...

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:19
door Andries
zuipen maakt niet zoveel uit hoor mn 50cc fs1 cylinder zoop meer dan de 60cc die er nu opzit (beide onbewerkt) eenvoudig om de reden dat de fs150 veel meer op toeren moet worden gehouden en dus meer zuipt.... persoonlijk zou ik voor 60cc gaan rijdt veel relaxter 8)

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:20
door occ1s
hmm... n fs1 hoort te janken kerel :P:P:P..
maja.. goed,zal er over nadenken, anders doe ik ze bijden :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:21
door Andries
hah is goed jonge :P wens je er veel succes mee :wink: en ben benieuwd wat t wordt!

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:22
door Niels
Kijk eerst maar eens hoe een FS1 in elkaar zit voordat je zegt wat een FS1 hoort :lol:

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:23
door occ1s
nee dat werd mij laatst een paar keer gezegt op een benzinestation, sprak een stelletje oude mannen me aan, die vroeger ook fs1 reden, mij persoonlijk maakt t niet uit ;)

Edit: zal het veel uitmaken? een 60cc cilinder valt natuurlijk ook zo te maken dat hij ook 12000 toeren draait, naja.. dan rijd je wel harder dan 12000 toeren met een 50cc, maar wat raden jullie mij aan?

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:28
door Niels
Hoge toeren = meer slijtage, dus je moet dan sowieso een kwaliteitsolie gebruiken als TTS om te beginnen.
Dan moet je ook zorgen dat de rest van je blok dat toerental aankan.

Je laat immers een man zonder benen ook geen marathon lopen. :wink:

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:37
door occ1s
ja zo kun je het ook vergelijken.
Sinds kort meng ik idd zelf castrol tts, op 1:30/1:35 (met inrijden cilinder wat nu paar X is voorgekomen 1 op 25).

Ik kan nu nog kiezen, hardgaan op een 60cc met getunede cilinder met pak m beet 9000 toeren, en dan ook nog zuiniger, of 50cc, met 11500 toeren, veel slijtage en dan iets wat donders zuipt..
Nou, na dit op te tellen weet ik t eigenlijk zelf al wel :P... maar een 60cc gaat standaard ook niet over de 80 of wel? (aangezien Tom ook zijn poort heeft moeten tunen om 90 te rijden)

Geplaatst: 13 feb 2008, 13:45
door Niels
11,5k haal je toch niet met alleen cilindervijlen... :roll: