Pagina 8 van 100
					
				
				Geplaatst: 26 okt 2006, 22:39
				door Niels
				Jah inderdaad... Het is niet echt dat ik er niet mee kan rijden, en anders komt er gewoon nog zo'n leuke foto met een middelvinger opstekende ik 

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 okt 2006, 12:35
				door YamaSam
				vannacht tussen 12 en 4h30 de blok weer inelkaar gestoken.. zonder bouragen tolde die gelijk een wilde!... dat belooft dus
nog drie dagen  
 
 
wordt echt een prachtblokje..
hier nog zonder krukas bij het centreren

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 okt 2006, 13:54
				door Tombo
				wat voor cilinder gebruik je? Die kop is overigens wel erg groot 

 niet geheel mijn smaak, maar volgens mij gaat t bij dit blok meer om prestaties dan uiterlijk 

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 okt 2006, 14:18
				door YamaSam
				wetenschap en prestaties zijn mijn enige doelen idd..
het is een 49cc FS1 faker om mee te beginnen,
die zijn cheap en niet zo krikkel bij het vijlen,
goed om te meten en van een semi originele poorttiming te vertrekken..
de cylinderkop is n hogedruk protuna-kop, de grootste bloemkool op de markt denk ik :d
squishband van wel 8mm, met slechts 0.4mm tot' pistondek  
 
 
ook de schijf blijft in't eerste traag origineel..
1 nov moet' rijden, tegen de tweede week van januari moet het een 200m.bom worden..
het enige dat nu reeds gebeurd is:
roest eruit (8jaar stilstand)
nieuwe asdichtingen koppelingsplaten en roulementen
kanaal carbu nr carter onderhanden genomen,
bramen en wervelmakers weggevijld
cylinder en blok poorten uitgelijnd
autosmering eraf
druk koppelveren deftig verhoogd
 kader veilig gemaakt (remmen etc)
nu inrijden van cyl en eerste feeling,
zien hoe ie reageert op verschillende sproeiers en vertanding
kwestie van de basis setup goed te kennen..
dan wordt het pas echt plezant  

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 okt 2006, 15:11
				door Tombo
				welke koppelingsveren ga je gebruiken, nog speciale? En ga je de koppeling ook nog aanpassen, want grote kans dat die gaat slippen (dat heb ik nu al met mijn setup)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 okt 2006, 16:57
				door YamaSam
				hopelijk kan ik deze koppeling behouden,
desnoods een plaat bijsteken, maar denkelijk houdt ie het wel met de nieuwe veren...
het een reeks veren met dezelfde afmetingen in verschillende hardheden op de kop getikt bij een ijzerwarenleverancier, en ben dus van plan de set te pakken die'k nog kan samengeknepen krijgen
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 okt 2006, 17:42
				door Tombo
				hehe, ik ga binnenkort ook eens kijken of ik andere veren kan krijgen. Heb nu een extra stalen plaat en ringetjes gebruikt, maar hij slipt nog steeds
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 okt 2006, 17:50
				door YamaSam
				denk eigenlijk dat de ori veren gemakkelijk 5mm meer samengeknepen gemonteerd mogen worden.. die zijn echt wel slapjes
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 okt 2006, 00:49
				door Handyman
				Vandaag, ohnee, gisteren een zuiger vermoord..
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 okt 2006, 10:02
				door Jess
				Ik heb in 2 jaar tijd 4 zuigers vermoord  

 
			
					
				
				Geplaatst: 28 okt 2006, 10:29
				door Martijn
				ik in nog niet eens 1 jaar 1.5 cilinder en 2 zuigers
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 okt 2006, 11:42
				door Jelle
				ik word al bang 
 
'k heb zowat het gevoel dat mùij fs meer stilstaat dan rijdt:(
 
			
					
				
				Geplaatst: 28 okt 2006, 12:54
				door yamaha_fs1_2ru
				ow valt nog mee! ik heb afgelopen half jaar: 2x nieuwe cilinder en zuiger gemoeten!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 okt 2006, 15:04
				door edje
				ik heb nu 2 zuigers vernield, maar mijn ori f5b rijd nog steeds. hard spul.....
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 okt 2006, 17:23
				door Tombo
				kheb al 5000 km met mijn huidige cilinder en zuiger gereden, nog geen problemen gehad (op slippende koppelingen na en af en toe een nieuwe bougie 

)