Pagina 70 van 190

Geplaatst: 06 dec 2013, 15:48
door Yamaha rd50m
iemand toevallig een tweede liggen van deze lamporen?
Of twee gelijkaardige?

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 06 dec 2013, 16:03
door Jeti
anders SE oren afzagen?
Of zelf vouwen/buigen.

Geplaatst: 08 dec 2013, 19:52
door marco
Jeti schreef:anders SE oren afzagen?


:angry:

Geplaatst: 08 dec 2013, 21:22
door Yamaha rd50m
blijkbaar zijn die van een ty vrij gelijkaardig :P .

Iemand trouwens ervaring met chrome lak om bijvoorbeeld spaken te spuiten?

Geplaatst: 08 dec 2013, 22:21
door fs1willem
Yamaha rd50m schreef:blijkbaar zijn die van een ty vrij gelijkaardig :P .

Iemand trouwens ervaring met chrome lak om bijvoorbeeld spaken te spuiten?


Als je googlet op Motip chromelak dan zie je dat dat spul niet veegvast is. Dus leuk in gesloten lamparmaturen en dergelijke, maar dat zal op spaken niet houden. Als je chromen spaken wilt hebben kun je ze beter laten verchromen. Neem dan wel een nieuw setje, want dat scheelt een hoop werk en dus veel geld.

Geplaatst: 08 dec 2013, 22:29
door Yamaha rd50m
fs1willem schreef:
Yamaha rd50m schreef:blijkbaar zijn die van een ty vrij gelijkaardig :P .

Iemand trouwens ervaring met chrome lak om bijvoorbeeld spaken te spuiten?


Als je googlet op Motip chromelak dan zie je dat dat spul niet veegvast is. Dus leuk in gesloten lamparmaturen en dergelijke, maar dat zal op spaken niet houden. Als je chromen spaken wilt hebben kun je ze beter laten verchromen. Neem dan wel een nieuw setje, want dat scheelt een hoop werk en dus veel geld.


het idee was meer voor veroeste spaken weer een beetje properder te laten lijken zonder veel werk, maar dan kan ik ze beter gewoon spuiten met verlgenspray gok ik

Geplaatst: 08 dec 2013, 22:42
door fs1willem
Misschien is verzinken een optie... is ook veel goedkoper.

Geplaatst: 08 dec 2013, 22:45
door ginofs1
Nieuwe spaakjes geen optie of zijn deze moeilijk te krijgen?
Voor een fs1 kosten ze bijna niets

Geplaatst: 08 dec 2013, 22:49
door Yamaha rd50m
ginofs1 schreef:Nieuwe spaakjes geen optie of zijn deze moeilijk te krijgen?
Voor een fs1 kosten ze bijna niets


het is meer voor wielen die ik heb liggen en nu onder brommers zitten, dus zeker geen restauratieobjecten, dus liever niet opnieuw spaken dan.
ik kan ze ook nog altijd zwart spuiten :)

Geplaatst: 10 dec 2013, 18:46
door stefyvd
wat is eigenlijk het verschil tussen een fs1 en een fs50?

Geplaatst: 10 dec 2013, 18:57
door Tombo
Fs50 is een motorfiets met 5 bak die 85 km/h loopt. Volgens ook alleen met hoge Franse tank geleverd

Geplaatst: 13 dec 2013, 19:07
door barttm
Waar herken je originele tankplaatjes aan? Los van scheurtjes of iets dergelijks.

Geplaatst: 13 dec 2013, 19:17
door Jeti
die passen het mooist

Geplaatst: 14 dec 2013, 02:03
door fs1willem
barttm schreef:Waar herken je originele tankplaatjes aan? Los van scheurtjes of iets dergelijks.


Niet altijd aan scheurtjes in ieder geval... ik heb hier 3 ori-tankplaatjes zonder enig scheurtje.

Maar zoals Jet al aangeeft... die passen het mooist... want echt goede imi's moeten nog gemaakt worden.

Ik had bijna gezegd de prijs :oops: ... :wink: ...

Het eerste probleem is meestal echter dat de laklaagjes loslaten... dat heb ik nu dus ook... dus revisie wordt noodzakelijk en ik ben aan het experimenteren om plaatjes weer wat op te lappen.

Geplaatst: 22 dec 2013, 16:53
door carrejans
Ik was op zoek naar nieuwe dopmoeren (siermoeren). Heb er al uit 2 verschillende winkels gehaald, met opschrift M12.
Deze passen helaas niet, deze hebben een bredere schroefdraad, dan op de brommer.
Die op de brommer heeft toch ook gewoon metrische draad, niet? :?