Pagina 68 van 190

Geplaatst: 17 nov 2013, 13:39
door hans.m
stefyvd schreef:Kheb men blok er terug onder gestoken. Hij rijd schitterend. Maar plots valt hij uit en moet ik zeer veeel moeite doen om hem terug draaiende te krijgen. Boegie blijft vonken maar is kletsnat, zwart. Carb eens uitkuisen?

staat je ontsteking juist afgesteld? zie faq etc.

Geplaatst: 17 nov 2013, 16:29
door stefyvd
hans.m schreef:staat je ontsteking juist afgesteld? zie faq etc.


ja die staat juist, hetgene wat ik zei was gisterenavond, deze morgend starte hij weer direct, maar heb ik niet veel tijd gehad.
en hij verzuipt presies een beetje bij lage toeren, eenmaal volle toeren gaat hij als een trein.

Geplaatst: 17 nov 2013, 17:47
door NIX
Gasnaald in het midden, choke dicht.

Geplaatst: 17 nov 2013, 18:27
door stefyvd
NIX schreef:Gasnaald in het midden, choke dicht.

ja men gasnaald staat in het midden, en rijden doe ik altijd met choke dicht

Geplaatst: 18 nov 2013, 12:15
door stefyvd
Vandaag 10km gereden zonder problemen en starte goed.

Geplaatst: 18 nov 2013, 22:25
door bedford
Hallo, Heb een vraag, Hoop dat ik hier goed ziet:

Zit er verschil in de buddyseat's met het kleine schuine metalen achter kontje?
Je weet wel, die ouwe 1972 street? en volgens mij op de wat latere, 3E9?
Het lijken de zelfde buddy's te zijn? klopt dat?

Metalen schuin achter kontje, met chromen knopen/klinknagels aan zijkant.

Alvast bedankt grt BEDFORD :shock:

Geplaatst: 18 nov 2013, 22:27
door marco
Die zijn verschillend.

Geplaatst: 19 nov 2013, 16:18
door Niek de Rijcke
Hoe zit dat nou eigenlijk met korte en lange sproeiers? Wat is nou het verschil en welke van de twee heb ik nodig in orri mikuni carbs?

Geplaatst: 19 nov 2013, 16:44
door Tombo
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=3368
Kort is wat er in hoort.

Lang is een andere maatvoering, 120 lang komt ongeveer overeen met 180 kort. Niet door elkaar gebruiken of je moet een hele serie er van hebben.

Geplaatst: 19 nov 2013, 20:52
door stefyvd
hallo, kan ik eventjes de 3e9 cilinder en zuiger van mijn sheriff overzetten op mijn 2ru?
want als ik met mijn f5b cilindertje een tijdje harder dan 50 rijd loopt hij warm en dat is niet ideaal om naar school te gaan.
op de zuiger zit een kleine schaafplek van het warmlopen maar niet voelbaar. [s]ik heb ook zeer weinig compressie.[/s]

daarom zou ik de cilinder van men sheriff tijdelijk erop willen zetten dan kan ik ook verder wss niet zo snel maar dat maakt niet uit.

wat zou ik het best doen met mijn f5b en zuiger? nieuwe zuigerveren of ...

grt stephan

Geplaatst: 19 nov 2013, 21:20
door NIX
Ik zou eerst eens uitvissen waarom hij warmloopt in plaats van de volgende set warm te laten lopen.

Geplaatst: 19 nov 2013, 21:28
door stefyvd
NIX schreef:Ik zou eerst eens uitvissen waarom hij warmloopt in plaats van de volgende set warm te laten lopen.

ok dan. maar hoe begin ik eraan kan je me een beetje helpen? ik meng 1:30, ori 16 mm mikuni met 165 sproeier, f5b van gino, 2rt uitlaat, ori schijf, tandwielverhouding weet ik niet vanbuiten ik denk 13/43.
hij was warmgelopen voor ik mijn blok had opengedaan, mijn krukaskeerring lekte en de o ring van het schijfhuis was stuk.
kan het daardoor al komen?

mvg stephan

Geplaatst: 19 nov 2013, 21:35
door marco
Hoe weet je dat je weinig compressie hebt?

Geplaatst: 19 nov 2013, 21:48
door stefyvd
marco schreef:Hoe weet je dat je weinig compressie hebt?

nee laat maar ik denk dat ik compressie verkeerd begrepen heb, namelijk ik kan hem met mijn hand in gang kicken zonder veel moeite.
heb je normaal niet veel tegendruk in de cilinder, toch een groot verschil ten opzichte van mijn neven hun flandria's


Ik ben verder gegaan in mijn oud topic over mijn brommer: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... c&start=90
omdat ik grote kleine vragentopic overdonder met mijn vragen :)

Geplaatst: 20 nov 2013, 15:12
door barttm
Als je de koppelingsdeksel en de rechter kap met de oliepeilstok zeg maar laat glasparelen moet je ze daarna nog spuiten of lakken?