Pagina 68 van 100

Geplaatst: 19 dec 2010, 20:11
door NIX
Er komt geen 2T verbod. Er komen hooguit zulke zware emissie eisen dat nieuwe brommers daar niet meer aan voldoen als ze met een 2T motor zijn uitgerust. 2T sterft dan langzaam uit. Onze klassieke brommertjes kun je gewoon blijven rijden. Mogelijk zullen sommige steden milieuzonering in willen voeren, maar dat beperkt zich zoals het er nu uitziet nog tot bestelauto's en vrachtwagens op diesel. Gaat dus ook nergens over.

Geplaatst: 19 dec 2010, 20:14
door the_destroyers
NIX schreef:Er komt geen 2T verbod. Er komen hooguit zulke zware emissie eisen dat nieuwe brommers daar niet meer aan voldoen als ze met een 2T motor zijn uitgerust. 2T sterft dan langzaam uit. Onze klassieke brommertjes kun je gewoon blijven rijden. Mogelijk zullen sommige steden milieuzonering in willen voeren, maar dat beperkt zich zoals het er nu uitziet nog tot bestelauto's en vrachtwagens op diesel. Gaat dus ook nergens over.


Ok, gelukkig. :)

Geplaatst: 19 dec 2010, 20:16
door marco
NIX schreef:Mogelijk zullen sommige steden milieuzonering in willen voeren, maar dat beperkt zich zoals het er nu uitziet nog tot bestelauto's en vrachtwagens op diesel.


Is er al in Amsterdam.

Als je de stad binnen rijd staat er een bord milieuzone.

Geplaatst: 19 dec 2010, 23:02
door Twowheeler
New kids t-shirt "hou me tegen JONGUH!" :baas:

En assessins creed 2

Geplaatst: 20 dec 2010, 10:31
door koppel
in verhouding geef ik het meest voor een originele ongerestaureerde brommer

de prijs daalt naar mate men er meer aan gerommeld heeft, ongeacht wat dit mag zijn

als voorbeeld; tijd terug had ik serieuze interesse in een 1977 blauwe 1J5, zag er ori uit, bleek dat de eigenaar het frame had laten poedercoaten, dus is de brommer helemaal uit elkaar geweest, toen had ik geen interesse meer.

motorblokken koop ik alleen als de originele kruiskoppen er nog onbeschadigd in zitten, dan is ie niet open geweest.

Geplaatst: 20 dec 2010, 11:04
door Twowheeler
verkeerde topic? :mrgreen:

Geplaatst: 20 dec 2010, 11:11
door koppel
nee

Geplaatst: 20 dec 2010, 11:24
door Jeti
Twowheeler schreef:verkeerde topic? :mrgreen:

Hij reageert op Arnoute, waar dit een paar pagina's terug over ging toen het nog over de waarde van onderdelen en brommers ging.

Geplaatst: 20 dec 2010, 12:02
door Twowheeler
oh ik dacht dat dit in het origineel topic hoorde.
excuses moi :wink:

Geplaatst: 20 dec 2010, 12:02
door koppel
ik probeer duidelijk te maken dat voor mij en vele andere (senior) verzamelaars een brommer/auto/motor etc de hoogste waarde heeft als men er NIETS aan doet.

en dat de winst dan het grootst is, kan mij nog de tijd herinneren dat lieden heel europa doorreden en met aanhangers vol ongerestaureerde fs1's terugkwamen.............waarschijnlijk voor een appel en ei meegenomen, dag later op MP voor ongeveer 1200 euro en na 15 minuten verkocht.

hoe origineler hoe beter, dus met papieren, sleutels etc erbij

Geplaatst: 20 dec 2010, 18:59
door Arnoute
koppel schreef:ik probeer duidelijk te maken dat voor mij en vele andere (senior) verzamelaars een brommer/auto/motor etc de hoogste waarde heeft als men er NIETS aan doet.

en dat de winst dan het grootst is, kan mij nog de tijd herinneren dat lieden heel europa doorreden en met aanhangers vol ongerestaureerde fs1's terugkwamen.............waarschijnlijk voor een appel en ei meegenomen, dag later op MP voor ongeveer 1200 euro en na 15 minuten verkocht.

hoe origineler hoe beter, dus met papieren, sleutels etc erbij

ja ik vind een origineel ongerestaureerde ook meest waard, maar is gewoon een manier van rekenen aangezien ik 16 ben en het geld niet op mijne rug groeit, moet ik maken dat ik er zeker geen verlies aan doe :)

Geplaatst: 20 dec 2010, 19:47
door koppel
dat probeer ik juist uit te leggen.................ergens voor een appel en ei een ori brommertje kopen, is nu echt een naald in een hooiberg, er niets aan doen en met vette winst verkopen.

zo ging dat 10 jaar geleden, ze pompten de banden niet eens op, inladen, uitladen en 1000 euro winst per brommer in de zak steken.

Geplaatst: 20 dec 2010, 19:50
door marco
Door dat soort handelaren zijn de prijzen van fs1's de laaste jaren flink gestegen.

Geplaatst: 20 dec 2010, 20:03
door Yamaha rd50m
koppel schreef:ik probeer duidelijk te maken dat voor mij en vele andere (senior) verzamelaars een brommer/auto/motor etc de hoogste waarde heeft als men er NIETS aan doet.

en dat de winst dan het grootst is, kan mij nog de tijd herinneren dat lieden heel europa doorreden en met aanhangers vol ongerestaureerde fs1's terugkwamen.............waarschijnlijk voor een appel en ei meegenomen, dag later op MP voor ongeveer 1200 euro en na 15 minuten verkocht.

hoe origineler hoe beter, dus met papieren, sleutels etc erbij


die orginaliteit doet het inderdaad wel!
mijn 50cc ducati is niet in super staat, maar wel helemaal orgineel enzo,
stond op de beurs in wellen naast een gerestaureerd exemplaat, alles laten verchromen enzo, best wat geld in laten steken,
als je dan ziet dat de uiteinde van de stickers naar de verkeerde kant wijzen ben ik toch wel zeer blij met men orgineel oud exemplaar

Geplaatst: 20 dec 2010, 20:08
door pee67
Allemaal leuk en aardig, en ieder zijn mening natuurlijk.
Maar originele ongerestaureerde brommers en/of blokken
kom je niet heel veel meer tegen, heb je nog eens iets nodig kom je vanzelf
dus terrecht in het gebruikte/gereviseerde, gerestaureerde handel.