Fs1 20mm carburateur

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
valco72
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2016, 18:26

Fs1 20mm carburateur

Bericht door valco72 »

Hoi. ik ben Jan en ik Probeer mijn Fs1 op te voeren.
ik heb een RU2 membraan blok 4 bak.
ik ga denk een 20 mm carburateur van een Kreidler op mijn fs1 bouwen. spreidstuk ander pijpje op lassen en dergelijke. (gewoon iets proberen)
weet niet of het werkt vanwege de membraan wat het doorlaat dus.
Kan ik ook nog iets aan de cilinder doen om het harder te laten lopen?: uit veilen, kop vlakken of spoelpoorten vergroten?
(heb een 60cc) :wink:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Fs1 20mm carburateur

Bericht door NIX »

viewforum.php?f=6
viewtopic.php?f=6&t=5150
viewtopic.php?f=6&t=509
viewforum.php?f=31

Als de poorten van je cilinder net zo slecht zijn als alle andere 60cc imi's, dan heeft een grote carb geen zin. Een 20mm effectief op en FS1 zetten gaat het blokje verbouwen betekenen in geval van een schijf (wat een 2RU zou moeten hebben) of een heel ander membraam gebruiken in geval van een membraam blok. Vraag me niet welk, ik ga hard zat met een 16mm. Maak eerst maar foto's van wat je hebt voor iedereen hier gaat zitten te herhalen wat al 100x gezegd is.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Fs1 20mm carburateur

Bericht door marco »

Ik heb op een blokje een 19mm Dellorto geknutseld met een ander membraan. Moet het alleen nog steeds een keertje testen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Fs1 20mm carburateur

Bericht door Tombo »

De effectieve doorlaat van een standaard membraan komt, als je terug rekent (pi*r^2), uit op een diameter van ik dacht 18mm. Heb dat ooit eens gemeten. Nou weet ik niet of dat heel erg van belang is (nu zegt mijn gevoel van wel, maar 2-takten opvoeren is sowieso soms onlogisch), dus dat moet je al vergroten.
Verder als die 20 mm zo''n antieke schroefdop Bing is geloof ik niet dat je er heel veel mee opschiet. Veel van die snelle Kreidler gasten stappen over om Mikuni VM carburateurs, omdat die makkelijker af te stellen zijn en meer vermogen leveren.
Sowieso moet je de rest ook aardig aanpassen wil je er echt profijt van hebben
Plaats reactie