Pagina 1 van 3

Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 11:56
door Jurre255
hallo,

Ik ben Jurre Munster, ben 16 jaar oud en heb een yamaha fs1 2 ru waarmee ik naar school ga elke dag.
Nou moet ik via veel 50 km/h weggetje naar school en daar erger ik me kapot aan.
Ik word erg asociaal ingehaald en ik stoor me er erg aan.
Hij is volledig standaard en loopt nu 45 km/h.
Hoe kan ik hem rond de 55 laten lopen?

Alvast bedankt,

Jurre



Ps: de brommer komt uit 1986
Als je bijv. een onderdeel aanraad, stuur dan a.u.b even een linkje.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 12:05
door Tombo
Welkom op het forum ;)
Om een goed advies te geven hebben we wel wat gegevens van je brommer nodig, zie viewtopic.php?f=6&t=5195
Dus, welke cilinder zit er op, welke uitlaat, welke carburateur en welke vertanding.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 13:01
door athenayamaha
Als hij echt nog helemaal standaard is, dan zou je er een snelle uitlaat op kunnen zetten met een 32 mm bocht. Je moet dan wel de afstelling van je carburateur aanpassen (grotere sproeier) je zou ook een 2 tanden groter voortandwiel erop kunnen zetten, maar dan,lever je wel weer in op trekkracht. En eigenlijk is het beter om geen nieuwe en oude ketting en tand wielen door elkaar te gebruiken ivm snellere slijtage. Of je ketting en tandwielen moeten nog vrijwel nieuw zijn.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 13:56
door Jurre255
athenayamaha schreef:Als hij echt nog helemaal standaard is, dan zou je er een snelle uitlaat op kunnen zetten met een 32 mm bocht. Je moet dan wel de afstelling van je carburateur aanpassen (grotere sproeier) je zou ook een 2 tanden groter voortandwiel erop kunnen zetten, maar dan,lever je wel weer in op trekkracht. En eigenlijk is het beter om geen nieuwe en oude ketting en tand wielen door elkaar te gebruiken ivm snellere slijtage. Of je ketting en tandwielen moeten nog vrijwel nieuw zijn.


Klopt, helemaal standaard.
( Dus 50cc en 10mm en orgineel luchtfilter.)

Ik zat te denken aan alleen een andere uitlaat ( i.c.m een andere sproeier natuurlijk ).
Is dit mogelijk?

Graag hoor ik van jullie!!

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 15:21
door barttm
je hebt verschillende 50cc cilinders (fs1, 378, 3E8, 2RU etc etc etc) dat kan je zien op de zijkant van je cilinder. FS1 en F5B lopen volgens mij het hardst. Ik zou ook van een 10mm naar een 16mm carburateur gaan. Luchtfilter zou ik laten zitten.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 15:35
door Jurre255
barttm schreef:je hebt verschillende 50cc cilinders (fs1, 378, 3E8, 2RU etc etc etc) dat kan je zien op de zijkant van je cilinder. FS1 en F5B lopen volgens mij het hardst. Ik zou ook van een 10mm naar een 16mm carburateur gaan. Luchtfilter zou ik laten zitten.


Carburateur is idd een optie.
Maar zoals ik net al zei, een andere uitlaat dan?

Ps: ik zal morgen even kijken op mijn cillinder ( ik ben nu niet thuis ).

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 16:14
door marco
Ik dacht dat er ook een begrenzing in het 2ru luchtfilter zit.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 16:58
door Patrick
Jurre255 schreef:
athenayamaha schreef:Als hij echt nog helemaal standaard is, dan zou je er een snelle uitlaat op kunnen zetten met een 32 mm bocht. Je moet dan wel de afstelling van je carburateur aanpassen (grotere sproeier) je zou ook een 2 tanden groter voortandwiel erop kunnen zetten, maar dan,lever je wel weer in op trekkracht. En eigenlijk is het beter om geen nieuwe en oude ketting en tand wielen door elkaar te gebruiken ivm snellere slijtage. Of je ketting en tandwielen moeten nog vrijwel nieuw zijn.


Klopt, helemaal standaard.
( Dus 50cc en 10mm en orgineel luchtfilter.)

Ik zat te denken aan alleen een andere uitlaat ( i.c.m een andere sproeier natuurlijk ).
Is dit mogelijk?

Graag hoor ik van jullie!!

Ik zou zegen een andere uitlaat inderdaad 32 mm bocht 16 carburateur en dan denk ik dat je wel boven de 55 komt hoor.
link kan google doet wonderen. sus6. Patje

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 17:03
door Jeti
Voor 55 heb je echt geen 16mm en snel spul nodig. Als schoolbrommer hoeft hij geen 70 te lopen toch?

Welke regio woon je?

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 18:49
door marco
Voor een 16 mm moet je ook het spruitstuk vervangen.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 19:29
door jimf98
Wat voor een cilinder heb je?

Snelle uitlaat eronder dan loopt hij meestal rond de 55.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 19:33
door NIX
Kijk in de opvoerfaq.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 19:46
door athenayamaha
Ja idd, wat Marco zegt. Aan je luchtfilter zitten 2 pijpjes die het frame in gaan. Dit begrensd ook behoorlijk. Denk als je dat weg haalt dat je al een eind op weg bent. En dan,kun je misschien mooi het originele uitlaatje laten zitten :) wel weer de carburateur afstellen.

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 20:58
door Jurre255
athenayamaha schreef:Ja idd, wat Marco zegt. Aan je luchtfilter zitten 2 pijpjes die het frame in gaan. Dit begrensd ook behoorlijk. Denk als je dat weg haalt dat je al een eind op weg bent. En dan,kun je misschien mooi het originele uitlaatje laten zitten :) wel weer de carburateur afstellen.


Oké, morgen even kijken.
Spoeiertje afstellen kan ik wel.
Kun je nog iets beter uitleggen hoe ik dat luchtfilter kan ontgrenzen?

Ps. Ik rij elke dag van Saasveld naar Hengelo voor wie dat vroeg :)

Re: Yamaha FS1 2RU iets harder laten lopen?

Geplaatst: 02 okt 2014, 21:04
door jimf98
Tapatalk zeker :lol: