Pagina 1 van 1

zuigertunen

Geplaatst: 04 mei 2007, 19:56
door edje
wat zou je nog met een fs1 zuiger kunnen doen om je fizzy beter/sneller te laten lopen??

Geplaatst: 05 mei 2007, 20:27
door Hans W
koop een noguchi zuiger

mist al een stuk aan het hemd van de zuiger

Geplaatst: 06 mei 2007, 12:49
door punkemon
ik heb al eens gezien,dat er soms een stukje van de onderkant van de zuiger,voor de inlaat komt!kan dit helpen als je dit wegwerkt?

Geplaatst: 06 mei 2007, 14:03
door Martijn
Overbuurman van de garage vertelde dat hij dit ook bij zn fs1 deed !
Maar als je een fs1 met schijf hebt maakt het niet zo veel uit denk ik, tenzij je een snelle schijf erin hebt waarbij je je zuiger kan zien door het carb gat ...

Geplaatst: 06 mei 2007, 16:53
door Tombo
Maakt niks uit, daar is al menig discussie over gevoerd :P
Iig, het maakt niks uit om gaten in je zuiger te maken, ala Yamaha RD enzo, of om je cilinderhemd korter te maken zoals Puch of Kreidler. Dit omdat een Yamaha carterinlaat heeft, met membraan of roterende inlaat. Hiermee bepaald het membraan (of de schijf) de inlaattiming, niet je zuiger

Geplaatst: 06 mei 2007, 17:08
door YamaSam
hij weegt wel iets minder dan misschien?

Geplaatst: 06 mei 2007, 19:01
door edje
en als je nou boven van de kop van de zuiger wat afhaalt, dan kun je je spoelpoorten een hogere timing geven, is dat ook zo of lul ik maar uit mijn nek? :)

Geplaatst: 06 mei 2007, 19:07
door punkemon
ik zou juist een soort van bollere zuiger zoeken niet?zodat je meer compressie krijgt!of zitk fout:)

Geplaatst: 06 mei 2007, 19:19
door Tombo
YamaSam schreef:hij weegt wel iets minder dan misschien?

True, maar dat zal niet echt merkbaar meer vermogen geven denk ik.
@edje, wat jij zegt klopt, je spoelpoort (of uitlaatpoort) blijft dan langer open. Dat is makkelijk om te kijken of een bepaalde timing beter loopt zonder je cilinder te verkloten. ALleen moet je dan wel zorgen dat je altijd dezelfde soort zuiger hebt (iig met dezelfde maten enzo).

Geplaatst: 06 mei 2007, 20:10
door edje
Hans W schreef:koop een noguchi zuiger

mist al een stuk aan het hemd van de zuiger


wat is daar het voordeel van?

Geplaatst: 06 mei 2007, 23:49
door Hans W
1 veer maakt wat minder wrijving

en er is onderaan het hemd een stuk eruit
zorgt ervoor dat de spoelers eerder drinken krijgen :)

Geplaatst: 07 mei 2007, 08:56
door Tombo
spoelpoorten woorden gevoed vanuit het carter ;) dus dat gaat niet op :P